Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoselle pihattopaikka eläkepäiville

LähettäjäPirita vuori 
Päivämäärä:   22.6.25 08:31:18

14v tamma etsii eläkepaikkaa laumassa tai kaverin kanssa. Kaikkien kanssa tulee toimeen. Lappeenrannassa. Nivelrikko, joten ei voi enää ratsastaa.

Re: Hevoselle pihattopaikka eläkepäiville

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.6.25 09:40:35

Miksi eläkkeelle?
Ole vastuullinen hevosenomistaja ja tee itse viimeinen palvelus hevosellesi.
Jos et lopetuta nivelrikkoista hevostasi niin sen tekee kuitenkin joku toinen eikä se loppu ole välttämättä parempi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.6.25 10:21:12

Herää kanssa kysymys, miksi nivelrikkopotilas eläkkeelle? Onko tämä eläinlääkärin suositus? Itse olen siinä käsityksessä, että nivelrikkopotilaita tulee säännöllisesti liikuttaa, ja siinä kohtaa kun ei enää liiku niin päästää pois.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   22.6.25 10:32:16

Pieni lauma muita vikaisia, rauhallisia ja vanhempia hevosia, hyvällä pohjalla voi olla ihan hyvä ratkaisu, liikkuu minkä liikkuu omaehtoisesti.
Mutta älä missään tapauksessa laita laumaan, jossa nuoria ja terveitä, koska hevosilla on tapana kilpailla johtajuudesta ja luonnostaan kiusata sitä heikoimpaa ja sairasta yksilöä ja ajaa laumasta pois.
Pahimmillaan on laitettu pari, kolmevuotiaiden kanssa yli parikymppinen ontuva ja hidas ja vaivainen hevonen sillä seurauksella, että se on kiusattu nopeasti lopetuskuntoon.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   22.6.25 10:37:53

Hyvä viimeinen laidunkesä olisi paras vaihtoehto, jos on jo niin vikainen, että ei voi ratsastaa niin on myös todella kipeä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.