Lähettäjä: Ronsu
Päivämäärä: 20.6.25 10:40:12
Riippuu irtopalan sijainnista ja siitä, voiko olla mahdollista, että se on ehtinyt aiheuttaa vauriota.
Nuorella tekemättömällä hevosella tinkisin hinnasta tyyliin 3000€, soittaisin Tampereelle leikkausajan ja ostaisin. Tämän kaupan tosin toteuttaisin talvella, nyt mun nuoret hevoset on laitumella ja kura-aikakin saisi ehtiä mennä ohi ennen leikkausta.
Ei se leikkaus noin paljoa yleensä maksa, mutta maksaa vaivaa. Toisaalta ehkä pitäisi näyttää kuvat Tampereelle ennen ostopäätöstä ja kysyä hinta-arviota leikkauskustannuksista ja ennustetta. Riittävä tinkiminen on mielestäni ainakin 1000€ kustannusarvion päälle. Jos ennuste olisi huono, niin en ostaisi.
Kissing spine en ostaisi, liian vaikea myydä eteenpäin ja jos tamma, ei jalostukseen. Itsellenihän mä näitä hevosia ostan, mutta jos mulle kävisi jotain tai vaikka työttömyys tulisi niin hevonen on myytävä. Mä pärjään kaikenlaisten kanssa ja käytän niitä siten, että voivat elää hyvää elämää, mutta oltava sellaisia, jotka tarvittaessa saa kaupaksi.
Kavioruston luutuma, en ostaisi. Käyttö olisi päivän kunnon mukaan, ja se ei menisi yhteen omien tavoitteiden kanssa. Ratsastan muuallakin kuin hyväpohjaisella kotikentälläni, ehkä se ei olisi hevoselle sopiva tai sit kisoissa ei olisi sopiva pohja tai maastolenkit eivät sopisi sille. Kisat toki voisi jättää pois, mutta kotikentän pohjaa en ole nyt muutamaan vuoteen uusimassa ja haluan maastoilla ihan hevosen takia kaikissa askellajeissa.
|