Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä hevonen muutti elämäsi?

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   20.6.25 08:04:21

Millä hevosella on ollut suurin vaikutus suhtautumisessasi hevosiin, elämäsi hevonen tai ylipäätäsi kiinnyit lajiin jota harrastat?

Re: Mikä hevonen muutti elämäsi?

Lähettäjä: Cinnamon 
Päivämäärä:   20.6.25 08:17:18

Ensimmäinen oma hevoseni ihan ehdottomasti. Se hevonen pelasti elämäni ihan kaikilla mahdollisilla tavoilla, koska se eläin on syy miksi taistelin itseni terveeksi vaikeasta anoreksiasta vaikka olin jo valmis luovuttamaan ja tilanteeni hengenvaarallinen. Tuon hevosen ansiosta löysin uudelleen palon ratsastukseen, treenaamiseen, kilpailemiseen ja ennenkaikkea palon elämiseen. Maailman paras kaveri opettamaan uudelleen elämistä ja ratsastamisen taitoa, vei minut turvallisesti (mutta ei liian helpolla) kilpailumaailmaan, antoi itseluottamusta nousta vaativiin luokkiin ja kaiken kaikkiaan huikea otus ja upea hevonen. Kliseisesti juuri sellainen ’once in a lifetime horse’.

Lähettäjä: Guu 
Päivämäärä:   20.6.25 08:18:15

Sellainen jota ei voinut komentaa, opetti ajattelemaan ja keksimään keinoja ja sai kiinnostumaan koulutuksesta.
Sitä ennen olin rämäpää eikä mua haitannut rodeot jos hevoset säikkyi tai säikäytin ne itse liian kovilla avuilla. Nykyään ajattelen että tilannetta ei pidä edes päästää siihen että hevonen loikkii paniikissa.
Tai no ei nyt elämää muuttanut mutta hevoselämän.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.25 08:49:48

Kaikki hevoset on opettaneet jotain tärkeää, mutta mieleenpainuvin on ollut eräs iso tamma. Se lopulta muutti mun ratsastuskäsityksen kokonaan ja aloin ajatella hevosharrastusta kuplan ulkopuolelta.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.6.25 09:07:30

Ensimmäinen oma hevonen. Löysin sen suunnan vahvempana mikä mulla jo olikin. Opin elämään omaa elämääni, välittämättä "neuvojista" ja kuuntelemalla ehkä niitä oikeita.

Toisaalta myös ensimmäinen vuokrahevonen oli merkittävä, koska en olisi löytänyt polkua hevosrnomistajaksi. Kaikki liittyy siis kaikkeen :)

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   20.6.25 10:15:34

Ei oikeastaan yksikään yksittäinen hevonen, vaan niitä on ollut useampia. Lapsesta saakka on tottunut siihen, että välillä hevoset on vauhdikkaita ja tekevät jos jonkinmoista pukkisarjaa. Se vain on osa lajia, eikä se ole itselleni mikään "juttu". Mutta se ei ole ratsastuksen tarkoitus.

Parhaat oivallukset on tullut niillä herkillä hevosilla, jotka pakottaneet miettimään asioita uusiksi. Ihan omasta kehonhuollosta lähtien ja miettimään apujen kordinaatiota, jotta kehitystä voi tapahtua. Sitä kautta tullut myös paljon uusia näkökulmia lähestyä asioita. Olen kiitollinen että olen päässyt sellaisten hevosten selkään, koska muuten en kehittyisi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.25 10:22:31

Ei mikään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.6.25 10:31:35

Sellainen iso, röyhkeä ja kankea Viron juntti, jonka ostin valokuvan perusteella. Se jos joku on opettanut kärsivällisyyttä ja ongelmanratkaisua. Nykyään luotan siihen, että lähes minkä hevosen kanssa voi tehdä lähes mitä vain kunhan peruspalikat on kunnossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.