Lähettäjä: .
Päivämäärä: 20.6.25 01:00:50
Messuilta tilatut saappaat tulivat vihdoin ja lähdin niitä myymälästä hakemaan. Perillä selvisi, että muuten oli oikeat mutta saappaan yläosassa oleva kämmenen kokoinen nahkaosa oli väärää tavaraa. Paikalla ei ollut yrittäjä itse vaan palkollinen mutta hän viesti yrittäjän kanssa asioinnin aikana. Oli vissiin yrittäjä sanonut että jos tulee reklamaatioita niin hän on sitten lääkärissä. Sikäli jännä lääkärikäynti kun sieltä pystyi syöksemään viestejä ihan solkenaan sen puolisen tuntia mutta puhelimeen ei pystynyt puhumaan. Ja sen ’lääkärin’ jälkeen ei myöskään pystynyt soittamaan vaikka siinä oli kuitenkin ihan virka-aikaa jäljellä reilusti.
Näytin kuvaa messuilla sovitetusta ja tilatusta saappaasta (messumalli oli siis väärän kokoinen). Selvittelyn jälkeen kävi ilmi että yrittäjä oli tilauksen yhteydessä laittanut väärän koodin lomakkeeseen. Alkoi sieltä viestitse uhoamaan, että oma vika kun on allekirjoittanut tilauslomakkeen. Oikeaa koodia ei edes se paikalla ollut myyjä löytänyt ja sinänsä se nyt on ihan mahdoton ostajan varsinkaan tietää mikä koodi olisi ollut oikea. Messuilla siis tehtiin se tilaus mallisaapas kädessä ja käytiin se huolellisesti läpi.
Harmittava homma ja varsinkin, kun yrittäjän reaktio omaan virheeseensä oli uhoaminen, vaikka olin valmis osoittamaan ymmärrystä sille että messukiireessä on häneltä väärä kirjaus tullut tehtyä. Ehdotin paikalla olleelle myyjälle kahta ratkaisuvaihtoehtoa: 1) laittavat uuden tilauksen tehtaalle oikeilla spekseillä ja voin odottaa että toimitus tulee (vaikka vielä toinen parin kuukauden odotus edellisen päälle on jo aika kohtuuton mille tahansa tuotteelle) 2) jos tämä ei käy, niin kaupan purku koska tuote ei ollut se mikä oli tilattu. Näistä ei kumpikaan käynyt, vaikka yrittäjä olisi pystynyt vielä myymään liikkeessä ne koskemattomat väärät saappaat ja minä olisin itse ollut valmis kärsimään vahingon odotusajassa.
Palstan keskusteluiden perusteella näillä on ollut toimitusvaikeuksia aiemminkin joten aika tavalla harmittaa nyt tämä ja huolestuttaa, että toiminta menee nurin ennen kuin oikea tuote on kädessä.
Yrittäjän asenne oli todella töykeä ja nyt sitten odottelen ottaako yhteyttä maanantaina, koska se puhelin ei selvästikään käteen osunut torstaina. Oppi oli se että tällaista tilaustuotetta en lähde enää koskaan hakemaan pienyrittäjältä ja maksut aina luottokortilla niin on edes joku mahdollisuus saada rahat takaisin jos ei saa tilaamaansa tuotetta.
|