Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Just dressage ja messutoimitukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.25 01:00:50

Messuilta tilatut saappaat tulivat vihdoin ja lähdin niitä myymälästä hakemaan. Perillä selvisi, että muuten oli oikeat mutta saappaan yläosassa oleva kämmenen kokoinen nahkaosa oli väärää tavaraa. Paikalla ei ollut yrittäjä itse vaan palkollinen mutta hän viesti yrittäjän kanssa asioinnin aikana. Oli vissiin yrittäjä sanonut että jos tulee reklamaatioita niin hän on sitten lääkärissä. Sikäli jännä lääkärikäynti kun sieltä pystyi syöksemään viestejä ihan solkenaan sen puolisen tuntia mutta puhelimeen ei pystynyt puhumaan. Ja sen ’lääkärin’ jälkeen ei myöskään pystynyt soittamaan vaikka siinä oli kuitenkin ihan virka-aikaa jäljellä reilusti.

Näytin kuvaa messuilla sovitetusta ja tilatusta saappaasta (messumalli oli siis väärän kokoinen). Selvittelyn jälkeen kävi ilmi että yrittäjä oli tilauksen yhteydessä laittanut väärän koodin lomakkeeseen. Alkoi sieltä viestitse uhoamaan, että oma vika kun on allekirjoittanut tilauslomakkeen. Oikeaa koodia ei edes se paikalla ollut myyjä löytänyt ja sinänsä se nyt on ihan mahdoton ostajan varsinkaan tietää mikä koodi olisi ollut oikea. Messuilla siis tehtiin se tilaus mallisaapas kädessä ja käytiin se huolellisesti läpi.

Harmittava homma ja varsinkin, kun yrittäjän reaktio omaan virheeseensä oli uhoaminen, vaikka olin valmis osoittamaan ymmärrystä sille että messukiireessä on häneltä väärä kirjaus tullut tehtyä. Ehdotin paikalla olleelle myyjälle kahta ratkaisuvaihtoehtoa: 1) laittavat uuden tilauksen tehtaalle oikeilla spekseillä ja voin odottaa että toimitus tulee (vaikka vielä toinen parin kuukauden odotus edellisen päälle on jo aika kohtuuton mille tahansa tuotteelle) 2) jos tämä ei käy, niin kaupan purku koska tuote ei ollut se mikä oli tilattu. Näistä ei kumpikaan käynyt, vaikka yrittäjä olisi pystynyt vielä myymään liikkeessä ne koskemattomat väärät saappaat ja minä olisin itse ollut valmis kärsimään vahingon odotusajassa.

Palstan keskusteluiden perusteella näillä on ollut toimitusvaikeuksia aiemminkin joten aika tavalla harmittaa nyt tämä ja huolestuttaa, että toiminta menee nurin ennen kuin oikea tuote on kädessä.

Yrittäjän asenne oli todella töykeä ja nyt sitten odottelen ottaako yhteyttä maanantaina, koska se puhelin ei selvästikään käteen osunut torstaina. Oppi oli se että tällaista tilaustuotetta en lähde enää koskaan hakemaan pienyrittäjältä ja maksut aina luottokortilla niin on edes joku mahdollisuus saada rahat takaisin jos ei saa tilaamaansa tuotetta.

Re: Just dressage ja messutoimitukset

Päivämäärä:   20.6.25 08:00:45

Jos menee hankalaksi niin yhteyttä KKV, sieltä varmasti saa apuja.

Itse olen saanut messuilla niin töykeää palvelua että kierrän koko puljun jatkossa kauaa. Jos ei yrittäjänä kestä sitä messuhälinää ja -ruuhkaa niin ei kannata lähteä ollenkaan.

Päivämäärä:   20.6.25 09:15:16

Ja jos on riskejä tuollaiseen koodien sekoamiseen, ne tilaukset kirjoitetaan vielä paperille sanallisesti ja tarkistetaan koodit jälkikäteen.

Jos asiakkaan pitäisi olla koodeista vastuussa, hänelle olisi näytettävä jonkun mallilevyn kanssa, että tässä on nyt koodi 0101 ja se on tämä ruskea kiiltonahka ja asiakas sitten voi itse tarkistaa että juu ruskean kiiltonahan halusin ja levyssä näyttää olevan, että se on 0101 ja niin lukee myös lomakkeessa.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   20.6.25 09:18:45

Ei sitä keittiökalusteiden ostossa ostajan tarvitse tietää koodeja vaan asiakas näyttää minkä haluaa malleista ja myyjä sitten naputtelee oikeat koodit.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   20.6.25 09:58:34

Jep.. just että asiakkaan pitäisi tietää koodit?? MITEN se olisi mahdollista.

Kuulostaa kyllä hyvin erikoiselta tuo toiminta….

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   20.6.25 09:59:28

Kuka tuolla edes kehtaa olla töissä, kuulostaa tosi raskaalta työntekijälle ottaa vastuu yrittäjän hommista :’’’)

Päivämäärä:   20.6.25 10:59:16

No huhhuh mitä touhua! Toivotaan että asia selviää. Ei ole kyllä asiakkaan vastuulla tietää mitään koodeja. Oikea tapa toimia olisi ollut joko tarjota virheelliset saappaat huomattavalla alennuksella (väh. 40%) tai vähintään ne tilatut saappaat ja mukaan ehkä jotain extraa, kuten saapaskassi/nahanhoitoainetta tmv. Kyllä tuolla alalla kilpailua riittää ja omasta maineesta pitäisi olla sen verran kiinnostunut, että nuolee asiakkaan perhettä vähän extraa jos itse noin mokaa.

Päivämäärä:   20.6.25 11:29:19

Tai jos asiakas ei halua sitä tuotetta edes alennuksella (en mä ainakaan haluaisi maksaa yhtään mitään jos vaikka kisasaappaissa olisi sinisen korostuksen sijaan punainen, eikä kotisaappaille olisi tarvetta), sitten kauppa kiltisti puretaan tai tilataan se uusi tuote. Vahinkoja sattuu, mutta se on sitten yrittäjän päätettävissä miten ne hoidetaan.

Lähettäjä: TJ 
Päivämäärä:   20.6.25 12:56:51

Ei yllätä. Asiakas on aina väärässä tässä firmassa ja yrittäjä pakoilee vastuuta laittamalla työntekijän vastailemaan puolestaan. Epäammattimainen ja törkeä asiakkaiden syyllistäjä aina kun virheet ovat heidän.

Lähettäjä: Beige 
Päivämäärä:   20.6.25 13:12:11

Ei yllätä sen perusteella mitä itsekin väänsin mittatilaussaappaiden kanssa

Lähettäjä: deew 
Päivämäärä:   20.6.25 13:54:36

" Kyllä tuolla alalla kilpailua riittää ja omasta maineesta pitäisi olla sen verran kiinnostunut, että nuolee asiakkaan perhettä vähän extraa jos itse noin mokaa."

Tämä. Olen itse yrittäjä toisella alalla ja jos yrittää meinaa niin kannattaa tehdä edes parhaansa eikä luottaa siihen, etteikö asiakas äänestä nopeasti jaloillaan mikäli ei saa edes normaalia kohtelua.

Päivämäärä:   20.6.25 15:23:00

No se”yrittäjä” on mustalaisnainen, menee rikollisesta. Kuluttajaviranomaiselle vaan valitusta niin päästäisiin eroon tosta putiikista !

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   20.6.25 16:33:58

Jos se keittiö tulee väärän värisenä, väärillä ovilla, tai muutoin yrittäjän virheestä väärin niin eihän sitä asenneta.
Sama on saappaat. Myyjän virhe, ei tarvitse ostajan hyväksyä. Alennusta virheestä on fiksua tarjota mutta sitäkään ei ole pakko hyväksyä.
Entä jos saappaissa olisi mittavirhe? Ei mahdu jalkaan. Onko sekin ostajan vika? No ei.

Päivämäärä:   20.6.25 17:13:47

Tässä firmassa se mittavirhekin on asiakkaan vika.

Päivämäärä:   20.6.25 17:59:47

Kun pyritään miellyttämään vain julkkisasiakkaita, ei tavalliset oo niin tärkeitä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.6.25 18:18:40

Siis ihmettelen mikä näillä monilla heppatarvikeyrittäjillä on ongelmana, että eivät halua palauttaa rahoja asiakkaalle? Eikö ne ymmärrä mainehaittaa ja kolausta brändin luotettavuuteen mikä tulee kun ei omien virheiden jälkeen voida palauttaa rahoja. Itsekin olen yrittäjä ja jos tulee yhtään mikään ongelma niin heti ekana tarjoan 100% rahat takaisin. Tulee halvemmaksi monella tapaa ja asiakas palaa myöhemmin takaisin asioimaan, koska kokee saaneensa hyvää ja luotettavaa palvelua. Varsinkin tälläisessä tapauksessa kun tuote on myymälässä niin ne voisi hyvin laittaa hyllyyn myyntiin jollekin joka niistä kiinnostuu.

Lähettäjä: de4 
Päivämäärä:   20.6.25 18:47:46

"Siis ihmettelen mikä näillä monilla heppatarvikeyrittäjillä on ongelmana, että eivät halua palauttaa rahoja asiakkaalle? "

villi veikkaus, ettei niitä rahoja enää ole. Ainakin se toinen firma mikä täällä tapetilla oli kuulosti siltä, että asiakas maksoi mutta ne rahat ei koskaan menneet edes perille tehtaalle josta tavara piti saada vaan jäi välikädelle.

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   20.6.25 20:45:57

Yhteys kuluttajansuojaan, tuossa ei ole mitään epäselvää. Asiakkaalta ei voi odottaa mitään koodien tietämistä.

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   20.6.25 23:26:54

Edellinenkin keskustelu löytyy vielä:

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=2&i=7004023&t=7000203

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   21.6.25 08:33:26

Kuuluu saada rahat takaisin. Aiemmin tää yrittäjä kävi näissä kommentoimassa, mutta enää ei reagoi. Taitaa olla lopun alkua..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.6.25 09:31:47

Mainostaa nyt kuitenkin fb:ssä liikettaan ja hyvää palvelua.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.6.25 16:42:23

Ostin muutama vuosi sitten erään kalliin tuotteen messuilta. Toimitus kesti todella kauan, tuplaten kauemmin kun myyntitilanteessa luvattiin. En enää asioi tässä firmassa.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   22.6.25 21:42:29

Tämän yrityksen myöskin minä kierrän jatkossa kaukaa, asiointi yrittäjän kanssa todella haastavaa.

Itse juuri odottelin korjauksessa olevaa tuotetta 3,5kk piti olla ihan nopea homma.
Itse sain tavarani perään kysellä useaan otteeseen että koskahan alkaisi olla valmista, aina selityksenä kiire ja ensi viikolla tulee.

Kaiken lisäksi laskun loppu summa oli melkein 4x siihen nähden joka minulle sanottiin, vastaus reklamaatiooni hinnasta ja viivästyksistä ja turhista lupauksista oli mielestani asiakasta alentava. Tähänkin sain selityksen työvoimapulan, sairaslomat ja kiireen.
Asiakas kuitenkin maksaa tämänkin yrittäjän palkan.
Hetken päästä ei tietenkään enään ole sitä kiirettä, kun ei huonon palvelun vuoksi ole niitä asiakkaitakaan

Lähettäjä: söpis 
Päivämäärä:   23.6.25 00:17:40

Heh, en yllättynyt näkeväni taas tämän yrityksen otsikossa. Edellisen ketjun aloittajana, otin heihin vielä yhteyttä avainnauhakeissistä. Olin päättänyt jo antaa asian olla, mutta tämä ketju sai minut toisiin aatoksiin.

Toivottavasti asiasi ratkeaa. Ja toivottavasti kaikki ovat saaneet jo messutilauksen. Ihan @!#$ ärsyttävää tällainen toiminta, ei voi käsittää.

Päivämäärä:   23.6.25 08:29:11

En voi suositella tätä putiikkia. Huono valikoima ja palvelu. Yhtään ei yllätä jos ei tilauksia saa.

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   23.6.25 09:05:35

Laittoiko viestiä sinun puhelimeen vai sen työntekijän puhelimeen? Mietin vain että niissä kävisi hyvin ilmi tuo omistajan käytös että miten muka asiakkaan tulisi tietää koodit ym.

Mutta jos omistaja ei tänään soita, niin laita vähintään viestiä että saisit sanat tiedot itsellesi.

Päivämäärä:   23.6.25 10:47:35

Viestit meni työntekijän puhelimeen. Soittoa ei ole vielä kuulunut joten kirjallista reklamaatiota täytynee ruveta laatimaan.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   23.6.25 15:33:57

Itsekin kierrän ko. putiikin kaukaa. Yhtä tuotetta kierrätettiin postissa ees taas, ongelma oli putiikin päässä, mutta antoivat ymmärtää että se oli asiakkaan vika. Ei jäänyt hyvä maku.

Saapasasioissa voin suositella lämpimästi Turun seudulla Börjes Tingsrydiä, jossa superystävällinen ja huolellinen myyjä ihanasti palvelee esim. De Niro -saappaiden tilauksessa. Sieltä löytyy sellaista asiakaspalvelua, jota harvoin enää saa missään.

Päivämäärä:   23.6.25 17:05:08

Oon ihan varma että kyseinen yrittäjä lukee myös täällä näitä ketjuja. Kun osasivat napata sen Arvinkin siltä toiselta yrittäjältä joka ei myöskään hoitanut hommiaan. Että hophop. Rahat takas.

Lähettäjä: Saapasjalka 
Päivämäärä:   23.6.25 20:56:11

Tilasin Kingsleyn saappaat Pirkanmaalla toimivalta liikkeeltä ja toimitusaika yllätti positiivisesti. Jos siis kyseisen merkin tuotteet kiinnostaa, kannattaa tutustua muihin jälleenmyyjiin.

Päivämäärä:   23.6.25 22:01:33

Näinhän siinä kävi, että yrittäjä ei todellakaan katsonut tarpeelliseksi soittaa ja selvittää asiaa asiallisesti lupaamallaan tavalla. Laitoin vielä perään kirjallisena viranomaisen reklamaatioapurilla laaditun reklamaatiokirjelmän todisteineen, mutta täytyy odotella se kahden viikon aika vastineeseen ennen kuin tämän voi viedä kuluttajansuojaviranomaiselle eteenpäin.

Ensisijaisesti yleensä lähden siitä, että yrittäjä voi hyvittää virheen, mutta kyllähän tässä on luottamuspula sen verran paha että kaupan purku tulee kyseeseen. Papereita koostaessani huomasin, että tilaus tehtaalle oli kirjattu 29.4. kun se tilaus oli tehty ja maksettu siellä messuilla 13.4. Tilatessahan se luvattiin laittaa eteenpäin heti messuja seuraavalla viikolla kun tavarat on saatu purettua. Ei siis ihme että hommassa kestää, kun yrittäjä ei saa laitettua tilauksia eteenpäin. Jos toiset 9 viikkoa pitää odotella tilausta ja se pari-kolme viikkoa kun viranomaistaho käsittelee jne. niin aika surkealta tämä nyt näyttää.

Kannattaisi kyllä yrittäjän vähän tätä palstaa lukeakin kun tuntuu tuo yritystoiminnan pyörittämisen lainalaisuudet aika vierailta.

Lähettäjä: Abc 
Päivämäärä:   24.6.25 10:38:53

Itse olen kiertänyt ko. liikkeen kaukaa jo pitkään.
Ostin joitain vuosia sitten kaksi uutta satulaa ko. liikkeestä. Ne sovitettiin "sopiviksi" ja mitään testi/kokeilujaksoa ei saanut. Ei onnistunut edes parin päivän kokeilu. Lasku kilahti heti s-postiin lyhyellä eräpäivällä ja perään tuli vielä kyselyä että milloin maksat.
Ja toppauksia olisi pitänyt tehdä jatkuvasti.
Noh, satulat pyörivät selässä, eivät istuneet, olivat lavoilla painamassa.
Myin ne pois ihan pilkkahintaan ja ostin toiselta yritykseltä uudet satulat.
Ihan omaa sinisilmäisyyttä, kokemattomuutta ja tyhmyyttä tämä oli, mutta kyllä sitä osattiin käyttää hyvin häikäilemättömästi hyväksi.

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   24.6.25 14:26:31

Mun on sanottava, että ostin viime syksynä mittatilaussaappaat ja kaikki sujui sovitusti ihan toimitusaikaa myöden. Näitä kokemuksia luettuani, nyt en kyllä enää uskaltaisi tilata. Maksoin vielä rahalla, joten silloin onneksi kaikki sujui hyvin.

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   24.6.25 14:52:09

Vaikeat ajat taitaa alkaa näkyä useilla tarvikekauppiailla...

Lähettäjä: /> 
Päivämäärä:   24.6.25 18:23:52

Kingsleyn omilla sivuilla sanotaan, että ennakkomaksu saappaista on 50%. Aika härskiä ottaa koko summa!

Olisin suoraan yhteydessä Kingsleyyn ja kertoisin koko saapascasen ja miten tämä kyseinen edustajansa toimii.

Olen satula-asioissa joutunut vuosia sitten tämä saman tyypin kanssa tekemisiin. Alunperin väärinsovitettu satula lähti tehtaalle topattavaksi ja 3 kk kovan painostuksen jälkeen sain takaisin satulan, jolle ei ollut tehty mitään. Tuskin oli siis edes lähetetty tehtaalle. Myin pois pilkkahintaan ja otin opikseni.

Jos muuten edelleen Kingsleyn tuotteita haluaa niin suomessa on muitakin jälleenmyyjiä.

Lähettäjä: Abc 
Päivämäärä:   25.6.25 13:37:34

Niinkun ylempi kirjottaa niin kannattaa olla suoraan Kingsleyyn yhteydessä. He eivät varmaankaan arvosta tätä touhua.

Noiden satuloiden sovitusten kanssa kusee jatkuvasti ja sitten ne myydään kun ei yllättäen sovikkaan extra leveälle hevoselle... Ja hän ei niitä ota takaisin myyntiin todellakaan itse. Ja tuoreemmille ilmeisesti kaupannut sovitukset ja muka toppaamiset kaupan päällisiksi ainakin sen yhen 3kk jälkeisen kerran...

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.6.25 14:20:47

Itse sain satulan kuukausien "ensi kuussa" jälkeen, kun otin yhteyttä tehtaalle.

Päivämäärä:   25.6.25 14:21:12

Myönnettäköön, että itselläkin karvat nousee aina kun kuulen Kingsleystä puhuttavan ja tämä johtuu tosiaan tästä liikkeestä. Ostokokemus oli alusta loppuun kerrassaan niin surkea, että myin tuotteenkin pilkkahintaan sen vihdoin saatuani.

Päivämäärä:   25.6.25 16:19:33

Kinsleyn satulat ovat täys kusetus. Intian sontaa.

Päivämäärä:   3.7.25 18:05:36

Soitin vielä perään ja annoin yrittäjälle mahdollisuuden vastata asiallisesti reklamaatioon. Työntekijä välitti viestin, että yrittäjä soittaa kun ”palaa töihin”. Mitenkään yllättävästi ei soittanut. Seuraavaksi sitten kuluttajaviranomaisten kautta asiaa eteenpäin.

Huom! Ei siis kannata ostaa täältä yhtään tilaustuotetta koska maksu kyllä kelpaa etukäteen ja kokonaisuudessaan mutta yrittäjän itsensä tekemän virheen reklamaatioon ei vaivauduta edes vastaamaan.

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   3.7.25 18:28:59

Harmi vaan että kuluttajansuojaviranomaisetkaan eivät pysty näille sankareille yleensä mitään, sillä heidänkin toimenpiteensä ovat vain suosituksia. Ja kelvottomat palveluntarjoajat vaan porskuttavat eteenpäin.
Tämä kyseinen firma taitaa olla rahaa pystyssä vähän sinne sun tänne.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.7.25 20:01:23

Ikävia ja perättämiä vihjailuita ei kuitenkaan pitäisi esittää julki.

Päivämäärä:   4.7.25 13:09:16

Vain huonoa kokemusta ko.yrityksestä, en suosittele kenellekään asiointia. Ostin kalliit mittatilaussaappaat. Ensimmäisellä kerralla ei voitu ottaa mittoja, koska paikalla ei ollut osaavaa henkilökuntaa. Kun toisen kerran jälkeen saappaat saatiin tilattua, tulivat ne täysin eriparisina. Reklamoin, jonka jälkeen lähettivät korjaukseen. Kesti kuukausia, että sain saappaat, joiden hinta oli 1000€! Lisäksi lupasivat toimittaa kotiin, mutta toimitus ei onnistunutkaan. Sain saappaat lähes vuoden sekoilun jälkeen. Yritys ei koskaan pahoitellut eikä hyvittänyt mitään. En asioi enää ikinä heidän kanssaan, todella ala-arvoista toimintaa.

Päivämäärä:   29.7.25 16:42:54

Yrittäjä ei ole vieläkään vastannut reklamaatioon edes kuluttajanevonnan toistuvasta kehotuksesta. Asia on siirtynyt kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Kyllä harmittaa aivan vietävästi koska kyllä yrittäjälle pitää olla selvää, että reklamaatioihin on vastattava.

Päivämäärä:   29.7.25 17:02:49

Älkää tilatko tuolta mitään,

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.8.25 12:06:17

Onko tilatut tavarat toimitettu, eli uskaltaako täältä tilata mitään?

Päivämäärä:   26.8.25 12:28:20

En voi suositella. Olen siis tämän ketjun aloittaja. Reklamaatioon ei ole tullut edelleenkään vastausta ja asia on edelleenkin kuluttajariitalautakunnan käsiteltävänä. Lautakunnan resurssit ovat rajalliset ja käsittelyjono ilmeisesti tällä hetkellä puolen vuoden hujakoilla. Ja ratkaisukaan tuskin yrittäjää suuntaan tai toiseen hetkauttaa.

Nämä tällaiset yrittäjät hyväksikäyttävät systeemiä räikeästi ja jostain ihmeen syystä toiminta saa aina vaan jatkua. Kysymysmerkille sanoisin, että tilaa muualta. Just Dressagen edustamia tuotteita saa myös muilta ihan kotimaisiltakin toimijoilta. Sellaisilta joiden toiminta kestää tarkastelua.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   26.8.25 12:32:46

Jännää, että omistajaa ei kiinnosta mainehaitta. Voiko tämän negatiivisen maineen jälkeen kauppa olla vielä kannattava?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.