Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turvaliivin merkinnät

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   17.6.25 12:59:41

Mun turvaliivissä on Beta 3 -merkintä,

Re: Turvaliivin merkinnät

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   17.6.25 13:01:09

Karkasi!
Eli siis on beta 3, mutta en löydä en13158-merkintää mistään. Onko se siis sallittu kisoissa? Olen mennyt kyllä kenttäkisoissa sillä, eikä ole koskaan tullut sanomista. Nyt vaan yhtäkkiä aloin ihmetellä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.25 13:03:31

Onko se joku vanha?

Päivämäärä:   17.6.25 13:04:12

"Beta 3 -turvaliivit ovat CE-merkittyjä ja täyttävät EN13158-standardin vaatimukset. "

Jos on vanha, ei ehkä täytä tuota enää.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   17.6.25 13:04:17

On edelleen myynnissä sama malli, muutaman vuoden ollu mulla käytössä.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   17.6.25 13:09:26

Osaako joku linkata edillisimpia kenttäkisoihin sallittuja liivejä tähän? yritin tehdä taustatyötä ja en oikeen osannut sanoa mitkä sinne käy? Tehdäänkö liiveille tarkastuksia? Tarkoitus ehkä yhdet kisat käydä ja pelkällä paukulla ei saa osallistua niin täytyy joku alle laittaa.

Lähettäjä: ok 
Päivämäärä:   17.6.25 13:12:54

Kyllä niitä tarkastellaan, samoin kuin kypäriä tarkastetaan pistokokein.
Kannattaa tarkasti selvittää, millä liivillä saa mitä korkeutta ja kisoja mennä, eikä niistä saa leikata niitä lappuja pois.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   17.6.25 13:16:25

Sitähän minä tässä juuri yritän tehdä, selvittää :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.6.25 09:53:32

Hööksin palaliivit edullisia ja ihan hyviä satunnaiseen käyttöön.

Päivämäärä:   18.6.25 10:04:27

Jos on tarkoitus käyttää ihan yksittäisiä kertoja niin käytettynäkin voi löytyä. Turvaliivit ei samalla tavalla ole "kertakäyttöisiä" kuin kypärät, eli niitä voi käyttää putoamisen jälkeenkin. Toki jos niillä nyt päivittäin pudotaan niin ei ne ikuisia ole, mutta jos on ulkoisesti siisti ja tasainen niin ajanee asiansa. Lapuissa lukee selkeästi minkä en-standardin mukainen liivi on. Olen itse ostanut varaliivin kisoihin (jos menee ykkösliivistä vaikka vetoketju rikki tms) parilla kympillä torista.

Lähettäjä: cxz 
Päivämäärä:   18.6.25 10:08:26

Mikä on "muutaman vuoden" ollut käytössä? Vaikka sama liivi edelleen olisi myynnissä näennäisesti, se on voinut muuttua, sitä on voitu kehittää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.6.25 10:44:19

Kannattaa huomata, että muovillakin on käyttöikänsä, ja vaikka muutaman vuoden vanha turvaliivi olisi näennäisesti ehjä, niin valmistajalla voi olla sille jokin käyttöikä ja "bäst före".
Mikäli liiviä käyttää yli käyttöiän ja joutuu onnettomuuteen, niin vakuutusyhtiö todennäköisesti pullikoi korvauksia vastaan tällä perusteella.

Olen itse joutunut vääntämään vakuutusyhtiön kanssa tästä asiasta, en ratsastuksen turvaliivin vuoksi, vaan työssäni käyttämäni käyttöiän ylittäneen turvavarusteen vuoksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.