Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puhelin taskussa radalla - hylkäys 2

Lähettäjä: djdej 
Päivämäärä:   15.6.25 17:43:53

Edellinen:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=2&i=7007535&t=7007535

Voisiko joku kertoa, että miten puhelimen avulla annetaan vinkkejä kesken kisasuorituksen? Valkku soittelee häläreitä aina kun pitää alkaa valmistella laukannostoa?

Puhelinta kun ei voi oikein käyttää kesken kisaradan, eli sitä varten sitä ei tarvitse taskussa pitää, että "vastaan jos joku soittaa kun lapsi on nyt kipeänä kotona", mutta onhan se nyt hassua, ettei puhelinta saa pitää taskussa edes äänettömällä.

Mitä tuo vinkkien antaminen värinätoiminnolla siis olisi? Kuitenkin kouluradalla tehtäviä tulee toistensa perään niin paljon, ettei siinä paljoa ehdi värinätoiminnolla morsetella "seuraavaksi pituushalkaisija keskiravissa ja sitten" :D

Libren käyttäjillä puhelin on ihan tarpeellinen, mutteivät hekään kesken kisaradan ehdi sen hälytyksiin reagoida ja siitä pitäisi kaikki hälytykset ottaa pois ennen verkkaa/kisarataa. Mutta monille voi olla hankalaa jättää puhelin pariksi tunniksi autoon, jos ei ole ketään kelle sen antaa ja tosiaan pitäisi tietää, hörppääkö vaikka mehua ennen verkkaa/kisarataa. Monet käyvät kisareissuilla yksin.

Ja jos säännöissä kielletään puhelimen käyttö kesken kisaradan, mikä on ihan itsestäänselvyys, niin miten se tarkoittaa, ettei puhelin saa olla edes taskussa, vaikka se olisi täysin äänetön?

Kuulosta ihan utopistiselta, että valkku lähettäisi värinähäläreitä ja vinkkejä kesken kisaradan.

Re: Puhelin taskussa radalla - hylkäys 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.25 17:51:25

Minä taas ihmettelen, miten voi olla niin vaikeaa ilman puhelinta? Yleensä olen ilman apukäsiä kisoissa ja pärjään vallan mainiosti kello ranteessa.

Lähettäjä: js 
Päivämäärä:   15.6.25 18:00:35

Eihän kukaan ihmettele, miten voi olla vaikeaa olla räpläämättä puhelinta muutaman minuutin kisaradan ajan vaan sitä, että kaikilla ei onnistu se, että on 1-2 tuntia puhelin autossa. Varsinkaan, kun kisapaikalla informoinnin taso on pudonnut älypuhelinten yleistyttyä, kun "katso equipesta". Eikä kaikilla ole ketään, jolle voi puhelimen antaa suorituksen ajaksi.

Ja mitä haittaa siitä on, että puhelin on taskussa äänettömällä, kun ei se suoritukseen vaikuta millään tavalla?

Lähettäjä: dkdk 
Päivämäärä:   15.6.25 18:12:16

Ei ole kyse puhelinriippuvuudesta vaan siitä, että joillekin se puhelin on kisapaikalla ihan tarpeellinen. Ei siksi, että sometetaan ja lähetellään kavereille meemejä vaan ihan muista syistä.

Päivämäärä:   15.6.25 19:08:41

Björkbodan facessa hyvää keskustelua, tarkistiko joku oliko tuomareilla puhelimet mukana? Jos oli, nämä tuomarit pitää hylätä. Heille on ihan samat säännöt koskien puhelimia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.6.25 19:33:33

Tuomarit eivät kilpaile.
Pitääkö näinkin yksinkertaisesta asiasta tehdä monimutkaista? Ihan varmasti jokaisella on joku, joka voi pitää puhelinta sen 5 minuuttia, yhtä lailla kuin teillä kaikilla on se sairas lapsi, kuolemantauti ja kätkytkuolemat juuri silloin kun pitäisi olla hetki ilman puhelinta.

Lähettäjä: unna 
Päivämäärä:   15.6.25 19:42:07

Kaikilla ei ole "joku", joka voisi tehdä asioita. Voisihan siinä kisaradan portin lähellä olla joku, jolle voi antaa puhelimen radalle mennessä ja poistullessa ottaa sen takaisin. Ei tarvitse muistella, kenelle puhelimen antoi, tai keneltä sen otti, kun vaihtoehtoja on vain yksi. Mutta tämä toki silloin, kun radalle mennään samasta portista kuin sieltä poistutaan. Tai sitten se puhelimen pitäjä voisi olla jossain muualla kuin radan vieressä, mutta kuitenkin niin, että sen saa annettua tai sen haettua helposti ohimennen.

Tai sitten voitaisiin sallia puhelimen pito taskussa suorituksen ajan. Ja ainoastaan silloin, kun kilpailijan puhelin/libre alkaa huutaa kesken suorituksen, eli puhelin ei ole täysin äänettömällä ja häiritsee suoritusta, suoritus hylättäisiin.

Ongelma onkin siis se, että tiedotus kisapaikalla voi muuten olla todella puutteellista niin, että on pakko seurata tilannetta equipesta niin, ettei voi vain jättää puhelinta tunneiksi autoon.

Jos kisapaikan tiedotus toimisi niin, ettei puhelinta tarvitsisi kisapaikalla ollenkaan, niin ei olisi mikään ongelma jättää puhelinta pois. Paitsi tietenkin ne, joilla on libre tai insuliinipumppu. He kun käyttävät puhelinta muuhunkin kuin vain equipen seuraamiseen.

Päivämäärä:   15.6.25 20:00:05

Nää on käännetty fein säännöistä ja siellä lukee ettei tuomareilla saa olla puhelinta.

Lähettäjä: vinkki 
Päivämäärä:   15.6.25 20:14:30

Kansallisissa tulee hylky myös martingaalistoppareista, mitä hyötyä niistä stoppareistakaan on? En ymmärrä hylkyperusteena, edelleenkin saat kuitenkin paukuttaa esim.kannuksia niin paljon kuin ikinä eikä siitä hylätä ikinä. Mutta on hyvä että tämä sattui, josko koulukomitea voisi oikeasti vähän terästäytyä ja käydä nuo sääntönsä läpi sellaisiksi ettei ettei erilaisia tulkintoja joka kisassa tehdö.

Lähettäjä: Hyt 
Päivämäärä:   15.6.25 20:31:46

Pitäisikö ihmisten opetella puhumaan ja kysymään asooita. Ihan varmaannsiellä verkassa on muitakin ihmisiä. Radan portillakin on yleensä joku, tai vaikka verkassa, jos se puhelin nyt on pakko verkassa pitää (ei ole). Ihan älytöntä että yksinkertaisesta asiasta on tullut noin vaikeaa. Varmaan parempi teidän sitten istua kotona sen puhelimen kanssa jos ei osaa ilman ratsastaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.25 20:41:16

Hyt, niin eli perusolettamus on se, että annetaan oma puhelin jollekin ventovieraalle? Ja se ventovieras haluaa ottaa toisen puhelimen vastuulleen?

Lähettäjä: Tintti 
Päivämäärä:   15.6.25 21:00:52

Onhan siellä verkassa stewardi, joka voi hyvin pitää ratsastajan puhelinta radan ajan. T. Aivan mainiosti pärjättiin talireissut ja kisamatkat vuosikymmeniä silloin, kun kännyköitä ei ollut olemassakaan...

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   15.6.25 21:01:33

Tuomaritkin voi saada ohjeita tuomarointiin sieltä puhelimesta jos tarkkoja ollaan 🤔
Ihan vaikka merkkejä kuka on ko alueen The nimi ja ketä pitää rokottaa extraa jne

Päivämäärä:   15.6.25 21:03:51

Hevosihmisissä on talkoolaisissakin niin persaukisia, että tilaisuus tekee varkaan helposti jos älykuuria on tarjolla. Mitäpä jos vaikka kadottaa sen puhelimen tai se rikkoontuu. Tai poistuu talkoovuorosraan ja unohtaa palauttaa puhelimen. Tai kun on kaksi rataa niin palauttaa väärän puhelimen?

Päivämäärä:   15.6.25 21:07:00

Ei muuten ole porteilla ainakaan koulukisoissa ketään juurikaan koskaan. Ei ketään sellaista ainakaan joka olisi ajan tasalla lähtö vuoroista. Sillä häthätää on stewardi tekemässä kuolain tarkistuksia ja kytyäämässä ettei näy verta. Poistuu myös välillä alueeltaan.

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   15.6.25 21:10:27

Tintti: silloin oli siellä portilla oikeasti ihminen paperisen listojen kanssa kertomassa missä kenenkin kuuluu olla ja milloin.
Enää näin ei ole. Poisjäännit päivittävät vain equipere samoin mahdolliset starttivuorojen siirrot forcemajor tilanteissa.

Päivämäärä:   15.6.25 21:13:05

Kylläpä täällä saadaan tehtyä yksinkertaisesta asiasta ihan hlvetin vaikeaa.

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   15.6.25 21:21:41

"T. Aivan mainiosti pärjättiin talireissut ja kisamatkat vuosikymmeniä silloin, kun kännyköitä ei ollut olemassakaan..."

Silloin myös kisapaikalla tiedotus oli ihan eri luokkaa.
Aikana ennen älypuhelimia kisaajat pidettiin ajan tasalla, koska heillä ei itsellään ollut mitään, mistä tarkistaa, missä mennään ja onko tullut muutoksia aikatauluihin. Mutta nyt kun kaikkea perustellaan sillä, että "voit itse katsoa netristä", niin tiedotus netin ulkopuolella on aivan olematonta... Ja silti kisaajien on pysyttävä ajan tasalla, vaikka puhelin pitäisikin jättää koko kisan ajaksi autoon.

Muistatko edes aikaa ennen nettiä ja eri palveluiden itsepalvelumahdollisuuksia netin kautta? Silloin palvelua todellakin sai menemällä paikan päälle ja soittamalla. Nykyään kaikki pitää hoitaa itse netissä. Ja kun koetat ottaa johonkin yhteyttä, niin sanotaan aina, että "voit myös hoitaa tämän netissä itse", vaikka yhteydenoton syy olisi se, ettei kyseistä asiaa voi hoitaa netissä vaan se vaatii yhteydenottoa asiakaspalveluun, ja netissä myös sanotaan, että asian hoitamiseksi soita asiakaspalveluumme numeroon xxxxx".

Ei siis kannata verrata aikaa ennen älypuhelimia nykyaikaan vaan kannattaa todellakin miettiä, miten paljon moni asia on huonontunut, kun perusoletus on se, että kaikki tuijottavat nettiä herkeämättä, eikä tarvitse pitää mitään infoa yllä netin ulkopuolella...

Päivämäärä:   15.6.25 21:26:53

Kyllä minulle on stewardi, joku muu toimihenkilö tai jonkun muun ratsastajan taustahenkilö kertonut kuka on suorittamassa ja montako on ennen minua. Ihan jokainen kerta kun on tarvinnut kysyä!

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   15.6.25 21:31:42

Eihän koulukisoissa equipe edes pysy ajantasalla, joten mitä sen seuraaminen auttaa? Yllensä verkkarit on melko lähellä kisarataa, joten näkee/kuulee kyllä missä mennään ja järjestäjille voi aina antaa palautetta jos kuulutukset eivät ole toimineet.

Lähettäjä: Hyt 
Päivämäärä:   15.6.25 21:44:01

No jos noin vaikeaa on kysyä ja luottaa ihmisiin,,niin oikeasti kannattaa pysyä kotona. Enpä ole ikinä nähnyt verkkaa, jossa ei olisi ketään lähimaillakaan :D

Lähettäjä: Nopo 
Päivämäärä:   16.6.25 00:10:24

Puhelin valkoisten kisahousujen reisitaskussa on groteskin näkoistä. Rumaa. Tervemenoa siis siisti kisapukeutuminen. Pudotessa kännykästä irtoaa herkästi palasi, joita ensihoito sitten pinseteille kaivaa reidestänne.

Lähettäjä: ltlp 
Päivämäärä:   16.6.25 00:33:25

Ei minun valkoinen puhelin kyllä näytä pahalta valkoisten housujen taskussa. Tosin minun ratsastushousuni ovat vähän paksumpaa materiaalia kuin sukkahousut...

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   16.6.25 06:22:29

Lähettäjältlp
Päivämäärä16.6.25 00:33:25

Ei minun valkoinen puhelin kyllä näytä pahalta valkoisten housujen taskussa. Tosin minun ratsastushousuni ovat vähän paksumpaa materiaalia kuin sukkahousut...

Näyttää se, et vaa itse sitä tajua

Lähettäjä: yy 
Päivämäärä:   16.6.25 06:48:34

Vastauksena edeltävän ketjun lukuisiin kommentteihin siitä ''miten ennenkään pärjäsi ilman equipea'' ja ''kysy stewardilta aikataulua''. Siis mä EN kanna puhelinta mukana. En vaan osaa, mä oon se joka kuuntelee kuulutuksia ja jos kilpailunjärjestäjä on päässi (niinkun aika usein on) eikä osaa kuuluttaa mitään aikataulua, kysyn stewardeilta tai muilta toimihenkilöiltä 98% kerroista saan vastauksen ''seuraa equipea''. EN edes muista koska viimeksi mun aikataulukysymyksiin olisi joku osannut vastata, aina käsketään seuraan equipea. Helppo seurata kun oot yksin ja puhelin kielletty, vaikken kyllä muutenkaan tahtois puhelinta kantaa. EI mun kisahousuissa edes ole puhelintaskua

Lähettäjä: lollo 
Päivämäärä:   16.6.25 07:00:42

juu ei täällä taida paljon kirjoitella ne jotka muistavat ajan jolloin kisoihin ilmoittauduttiin kirjeellä, puhelimella soittamalla ja tulokset luettiin kuukausien päästä hippoksesta :D tai oli ne tulostaulut johon aina järjestystä muutettiin tulosten mukaan (tästä ei oo kovin kauaa ja oli edistyksellistä) mutta koskee tuo sääntö siis vain koulukisoja?

Lähettäjä: Jou 
Päivämäärä:   16.6.25 07:06:18

Aloitin tämän kisakauden seurakisoista. Ratapiirustusta ei ollut missään. Ei kisapaikalla, ei equipessa. Ei kuulutuksia. Verkassa satunnaisesti ns valvoja. Aika surkeata, mutta kisat pidettiin. Ei ole talkoolaisia.

Lisäksi tuo sääntö on tulkinta-kysymys. ainakaan esteradalla, taskussa olevasta puhelimesta ei kyllä kommunikoida millään koodikielellä.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   16.6.25 07:41:22

Älytön sääntö. Ei voi olettaa, että puhelin annetaan jollekin vieraan ihmisen vastuulle. Ei voi olettaa myöskään, että pitää olla ilman puhelinta sen 1-2 tuntia, koska kisasuorituksen aikana ei saa pitää puhelinta taskussa..

Sääntö on älytön ja vaatii enemmän resursseja jatkossa kisajärjestäjiltä. Pitää olla ajantasaiset tiedot aikatauluista ja tulosseurannasta verkassa ja kisa-alueella muutenkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.