Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vaikuttaako työntekijän ulkonäkö...

Lähettäjä: O.P 
Päivämäärä:   15.6.25 14:40:45

... Päätökseen otatko hänet töihin?

Re: Vaikuttaako työntekijän ulkonäkö...

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   15.6.25 14:47:27

Ei lopulliseen päätökseen, mutta kyllähän esim. huomattava epäsiisteys pistäisi miettimään, että jos ihminen ei jaksa huolehtia itsestään, jaksaako hän huolehtia töistäkään. Tai jos hänellä on esim. masennusta eikä siksi jaksa huolehtia itsestään mutta on tunnollinen työntekijä, niin vetääkö hän itsensä piippuun töissä. Nämä ovat toki sellaisia asioita, jotka selviävät lopullisesti vasta sitten, kun näkee ihmisen työssä.

Merkittävä lihavuus taas saisi miettimään, että jaksaakohan ihminen tehdä fyysistä työtä. Toisaalta fyysinen työ voi auttaakin painonhallinnassa ja terveellisempien elintapojen tavoittelemisessa, koska työssä ei jaksa jos ei pidä huolta itsestään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.25 15:02:50

Väistämättä. Edellä mainituista syistä. Reipas, perussiisti ja fyysistä työtä pelkäämätön yleisilme.

Lähettäjä: muicci 
Päivämäärä:   15.6.25 15:08:00

Voi vitsi, kun olin ranskalaisella huipputallilla töissä kaikki työntekijät olivat kuin Voguen kannesta reväistyjä. Vaatteet, meikit, hiukset... En tajua miten ne pysti tekemään duunia ja pysyä siisteinä ja hyvän näköisinä. Ei siis tehty tallia ja karsinoita, niitä teki maahanmuuttajamiehet, mutta hevoset hoidettiin. Vähän sama Italiassa, @!#$ tyylikkäitä hevosenhoitajia.
Se on että mitä asioita missäkin kulttuurissa arvostetaan.

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   15.6.25 16:15:37

Omassa työssäni (ei hevosala) ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa ja paljon on eläkeikäisiä asiakkaita. Kilpailu alalla on kovaa, asiakas helposti valitsee toisen paikan, jos meidän paikka ei miellytä. Silloin myös työntekijöiden ulkonäöllä on merkitystä. Näkyvät tatuoinnit, naama täynnä lävistyksiä, neonväriset hiukset jne eiväy ole (yleensä) eläkeläisten mieleen. Palkataan mieluiten konservatiivisen näköisiä työntekijöitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.25 16:27:11

Tallihommissa fyysiset ominaisuudet vaikuttaa jos pitää miettiä jaksaako ko ihminen hoitaa talli hommat. Esim suuri ylipaino tai muuten heikko fyysinen kunto ei lupaa hyvää.

Akateemisissa piireissä taas yleensä neutraali ulkonäkö ja ei näkyviä tatuointeja/lävistyksiä pl. korvakorut on suositus. Suomessa voi ehkä mennä hupparissa töihin ja minihameessa konferenssiin, mutta muissa maissa yleensä ei voi. En ole tavannut yhtään akateemista ihmistä jolla on esim kaula tatuointi, jota ei pysty kauluspaidalla peittämään tai naama tatuointi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.25 16:29:03

Juu, lihavaa en palkkaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.6.25 16:30:00

Ehkä oleellisinta on, että olemus on "Perussiisti" ja pukeutuminen tehtävän mukainen - työvaatteet tottakai likaantuu välillä, mutta voivat silti olla ehjät jne.

Lähettäjä: :))))) 
Päivämäärä:   15.6.25 16:40:52

No onhan Suomessa helppoa olla siistinä muutaman kk vuodesta. Kurapaska aikaan ja kaatosateella täällä ei ihan samaa siistiä ilmettä voi saada teki mitä tahansa.

Lähettäjä: 7ä 
Päivämäärä:   15.6.25 17:13:52

Kyllähän se jotain kertoo.

Jos on todella huoliteltu, hiukset tällätty, meikattu vahvasti, pitkät tekokynnet, katuharjaripset ja viimeisen päälle trendikkäät vaatteet, niin antaa kuvan, ettei tuo viitsi oikeita töitä tehdä, kun kynnet irtoaa ja meikki leviää.

Jos taas on todella lihava ja liikkuu askel kerrallaan jalkojaan nakellen, niin tulee mielikuva, että ei selviydy töistä, koska jo oman ruhon liikuttaminen on niin työlästä.

Ei kiinnosta onko laiha vai lihava, mutta pitää osata tallilla tehtävät työt ja selviytyä niistä hommista, jotka hänelle kuuluu, ja tarvittaessa ei haittaisi, vaikka auttaisi jossain muussakin, eikä esteenä olisi se, että "Emmä voi kun siinä tulee hiki" tai "emmä pysty kun en voi kumartua".

Lähettäjä: Ulpu 
Päivämäärä:   15.6.25 17:16:26

^ Ehkä tässä keskusteltiin työhaastattelutilanteesta, jos kysymys oli vaikuttaako ulkonäkö päätökseen ottaa töihin.

Kaikki varmaan ymmärtää, että ulkotöissä pukeudutaan kelin mukaan, mutta jos henkilö tulee työhaastatteluun reikäisessä paidassa, hieltä haisten ja tukka pesemättä, niin eihän se hyvää kuvaa anna henkilön elämänhallinnasta. Tai jos työtehtäviin kuuluu asiakaspalvelua, niin pakkohan työnantajan on miettiä, onko henkilö jonka naama on tatuoitu ja lävistetty sopiva tällaisiin työtehtäviin (asiakaskunta huomioiden).

Lähettäjä: Jewel 
Päivämäärä:   15.6.25 17:29:57

"Näkyvät tatuoinnit, naama täynnä lävistyksiä, neonväriset hiukset jne eiväy ole (yleensä) eläkeläisten mieleen"

Nyt on kyllä vanhanaikainen kuvitelma eläkeläisistä.

Lähettäjä: 7ä 
Päivämäärä:   15.6.25 17:31:26

"^ Ehkä tässä keskusteltiin työhaastattelutilanteesta, jos kysymys oli vaikuttaako ulkonäkö päätökseen ottaa töihin. "

Ihan yhtä lailla minä kiinnitän asioihin huomiota työhaastattelutilanteessa. Jos ei anna itsestään sellaista kuvaa, että kykenee työtehtävistä ongelmitta suoriutumaan kun pitää koko ajan vahtia, että kynnet pysyy hyvänä ja korjailla meikkiään / jo paikalle kävely on haastavaa, niin en palkkaa sellaista.

Työhaastattelutilanteessa pitää kyetä antamaan itsestään sellainen kuva, että on sopiva työtehtävään.

Lähettäjä: Ulpu 
Päivämäärä:   15.6.25 17:35:26

Mun kommentti oli tarkoitettu vastaukseksi tähän:

Lähettäjä:)))))
Päivämäärä15.6.25 16:40:52

No onhan Suomessa helppoa olla siistinä muutaman kk vuodesta. Kurapaska aikaan ja kaatosateella täällä ei ihan samaa siistiä ilmettä voi saada teki mitä tahansa.

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   15.6.25 17:41:36

Ei tietenkään! Miksi vaikuttaisi?

Koeaika kertoo sen, palkkaanko ihmisen. Työhaastattelu ja keskustelut uuden ihmisen kanssa sen, pääseekö hän tälle kahden viikon koeajalle.

Lähettäjä: Mummeli 
Päivämäärä:   15.6.25 18:26:51

"Näkyvät tatuoinnit, naama täynnä lävistyksiä, neonväriset hiukset jne eiväy ole (yleensä) eläkeläisten mieleen"

---

Nykyään kyllä ei vanhuksetkaan arvostele näiden perusteella. Itse olen aina saanut kehuja juuri erikoisen värisestä tukastani, monet kehuvat tatuointejanikin koska ovat "naiselliset" ja kauniisti tehty.

Olen itse valkokaulus alalla hommissa.

Itselleni on tosiaan tärkeetä että on haastatteluun tulossa siisti, puhtaat vaatteet (ihan sama vaikka tulisi tallihommia hakemaan silti pitää osata pukeutua myös ihmisten ilmoille) Yleiskunto hyvä jne.

Nuorissa on yllättävän paljon ihmisiä, jotka eivät mm pidä tatuoiduista. Meillä oli 20v harkkari joka totesi kahvipöydässä ettei koskaan haluaisi hänen lääkärinsä olevan tatuoitu (todella monet ovat, silti ovat alansa huippuja). Ei pystynyt perustelemaan paremmin miksei :D

Lähettäjä: Hyyppä 
Päivämäärä:   15.6.25 18:33:28

Tämö tässä tekee sen etten meinaa uskaltaa hakea uusiin töihin; teen täyttä työaikaa tallilla ilman ongelmia mutta olen lyhyt ja ylipainoinen joten olen melko varma ettei mikään talli halua tällaista läskiä palkata vaikka nykyisenkin tallityön teen ilman ongelmia. En ehkä juokse mutta eipä ole tarvinnutkaan..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.6.25 19:57:09

Monessa työssä voi olla ja pärjätä vaikka osa tatuoinneista olisi näkyvillä.

Sen sijaan likaisena ja haisevana työhaastatteluun saapunutta ei yleensä palkata koska elämänhallinta on huono.

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   15.6.25 20:08:18

Olen vanhanaikaisen kristillisen kasvatuksen saanut, joten käsitys myös sen mukainen. Yritykseni ei ole hevosalalla, mutta asiakaspalvelua kuitenkin tehdään.

Ulkonäkö todellakin vaikuttaa. Lävistykset ja tatuoinnit kasvon/kaulan alueella, räikeän väriset hiukset, huomattava yli- tai alipaino, epäsiisti olemus, huono hygieniataso. Työhaastatteluun en kutsu, jossei CV:ssä ole kuvaa, vaikka muuten olisi varteen otettava. Tällä hetkellä hakijoita on helposti 200 yhtä paikkaa kohti niin voi onneksi poimia rusinat pullasta.

Erinomaisia työntekijöitä löytyy normaalin näköisistä ihmisistä, joten suosin heitä. Kilpailevat firmat tehköön miten haluavat.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   15.6.25 21:19:21

Vai että normaalin näköinen... kyllä nuo tatuoinnit yms taitaa enempi olla normi nykyään.

Lähettäjä: Hippo 
Päivämäärä:   15.6.25 21:34:41

Olen rekrytoinut vuoden sisällä noin 10 ihmistä, haastatellut muutaman kymmentä. Työ on asiakaspalvelua kaikenikäisille asiakkaille ja ne eläkeläiset todellakin on tarkkoja kuka ja miten heitä palvelee. En palkkaa näkyvästi ja laajasti tatuoituja tai koko naaman lävistäneitä enkä muuten epäsiistejä tai veteliä hakijoita. Ns normaali ylipaino ei haittaa mutta tavallisiin työvaatteisiin on mahduttava. Joku yksittäinen siisti tatska/lävistys ei haittaa eikä värikkäät hiukset jos ne on ns normaalit hiukset ja laitettavissa ponnarille tms.

Ulkonäkö merkitsee siis lopulta aika paljon.

Lähettäjä: Vessi 
Päivämäärä:   15.6.25 21:47:27

Tatuoinnit ja lävistykset eivät kerro ihmisen työnteko potentiaalia. Meillä hyvät tallityöntekijät on aina ollut tatuoituja ja "joukosta erottuvia" ulkonäöllisesti ja hienohelmat taas ei niin hyviä koska ulkonäkö edellä...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   15.6.25 22:06:25

Ap onneksi olen saanut aina töitä vaikka olen ollut alipainoinen syystä, etten liho helposti. Ylipainoineki voi jostain muusfa syystä tukeva kukn syömisen vuoksi. Olis kiva nähdä minkä näköinen olet itse

Lähettäjä: Ytsi 
Päivämäärä:   15.6.25 22:29:30

Aina soitetaan edelliselle pomollle että mikä tämä hakija on, tai haastatellaan niin että selviää kenellä on ollut töissä, harjoittelussa ja kuinka kauan.
Jos ei ole edellistä pomoa, niin kyllä se ulkoinen olemus ja ulosanti tarkkaillaan. Lisäksi voi tyrkätä luudan käteen ja sanoa että vedäs käytävä siistiksi.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   15.6.25 22:42:06

"Olen rekrytoinut vuoden sisällä noin 10 ihmistä, haastatellut muutaman kymmentä. Työ on asiakaspalvelua kaikenikäisille asiakkaille ja ne eläkeläiset todellakin on tarkkoja kuka ja miten heitä palvelee. En palkkaa näkyvästi ja laajasti tatuoituja tai koko naaman lävistäneitä enkä muuten epäsiistejä tai veteliä hakijoita."

Höpö löpön. Itse teen töitä eläkeläisten kanssa ja todellakaan eivät kyttää ulkonäköä, toki tällä on varmasti merkitystä missä asuu, pääkaupungissa ei satavuotiaskaan sano mitään, mutta Pohjanmaalla varmasti puolet nuorempaakin voi häiritä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.