Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jokainen tilaa omat kuivikkeet/heinät?

Lähettäjä: Miten toimii? 
Päivämäärä:   13.6.25 13:29:33

Miten toimii tallit, joissa jokainen hankkii itse heinät ja kuivikkeet? Sori en asiasta tiedä, mutta mielikuva on iso halli jossa jokaiselle on oma soppi, jossa on omat kuivikkeet ja heinät :D Joku haluaa purua, toinen pellettiä, kolmas turvetta, kaikilla omat paalit omissa neliöissään. Yksi säilöä, toinen kuivaa, kolmas odelmaa.

Miten näissä talleissa eri lajit varastoidaan? Miten siihen ja erittelyyn on tilaa? Meillä tallin käytävällä rivissä pyöröpaalit ja siitä kaikki otetaan. Jos jokaisella olis eri tavaraa, ei yhtä lajia mahtuisi kuin paali.

Ymmärrän että pyritään tekemään kimppatilauksia, mutta ei kaikki halua samaa, kun voi olla vaihtoehtoja, kun tallinpitäjä ei päätä.

Re: Jokainen tilaa omat kuivikkeet/heinät?

Lähettäjä: :-) 
Päivämäärä:   13.6.25 13:54:18

Meillä toimii hyvin. Tosin pieni kymmenen hevosen talli ja säilytystilaa on. Itse asiakkaana olen tyytyväinen. Saa just sitä mitä haluaa ja niin paljon kuin haluaa :) Hevoset vapaalla heinällä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.25 14:00:05

Mulla on noista itsehoitotalleista sellainen kuva, että niihin hakeutuvat ihmiset, joilla talous tiukkaa, mistä sitten taas seuraa sitä, että joltain on heinät ym. loppu kun ei ole varaa ostaa ja sitten "lainataan" muilta, joilla asiat on kunnossa. Hevoset näkee nälkää.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   13.6.25 14:05:44

Tyylejä on monia. Usein tehdään tilaus halukkaiden kanssa yhdessä ja jaetaan kustannukset arvioidun keskikilutuksen mukaan per pää. Siinä ei voi jokaista kortta ja lastua laskea ja uutta tilataan kun tarve tulee.

Sitten jos haluaa taatusti maksaa vain omansa ja käyttää juuri sitä mitä haluaa, niin moni ostelee pieniä määriä vaikka autotalliin säilöttäväksi ja tuo takakontissa tallille, jos omia säilytystiloja ei ole, kuten usein ei olekaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.