Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Heinäautomaateista kokemuksia?

Lähettäjä: Tarhaan 
Päivämäärä:   9.6.25 12:54:28

Suunnittelen tarhaan jonkinlaista heinäautomatiikkaa, joka vähentäisi vähän kotitallissa ”päivystystarvetta”. Hevoset tarhaavat pareittain. Millaisia kokemuksia heinäautomaateista tarhassa? Minua hieman jännittää, miten älykkäät ja ahneet yksilöt suhtautuu, kytätäänkö automaatilla aamusta iltaan ja yritetäänkö heinää saada kaikenlaisin kyseenalaisiin keinoin (potkiminen ym). Erilaisista automaattiratkaisuista kokemukset, niin hyvät kuin huonot, kiinnostaa. Hankinta on kuitenkin tosi kallis, niin ei huvittaisi tehdä huonoja hankintoja.

Re: Heinäautomaateista kokemuksia?

Lähettäjä: Pia 
Päivämäärä:   9.6.25 13:27:02

Itsellä nyt 2 heinättimen outdoor maillia, joissa molemissa 4 hyllyä. Alkuu oli omalla yks ja se pääsi sen kaatamaankin, kunnes laitoin langat niin ettei siihen päässyt koskemaan. Nyt viikon ollut 2 käytössä. Viime sunnuntaina omalle tuli kaveri ja 2 automaattia siis nyt käytössä. Tiputtaa heinat samaan aikaan molemmille. Uusi kaveri on sen verran ahneempi jotta käy omani heinäkasalla ja omani sitten siirtyy toiselle automaatille. Koskaan omani ei ole kytännyt automaatilla, mutta kävi kokeilemassa alkuu. Ei kyllä tämä uusikaan yhtään kyttää automaattia. Oma vikani etten tajunnut laittaa sitä heti langan taakse :). Luulen jotta uuden automaatilta automaatille vierailukin loppuu pikkuhiljaa, mutta koskaanhan ei tiedä. On kyllä helpottanut hirveästi kun ei tarvitse huolehtia kuin heinäautomaattien täytöstä. Saavat sitten töiden jälkeen viidennen päivän satsin heinää.

Re: Heinäautomaateista kokemuksia?

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   9.6.25 16:07:26

Mulla on tarhan ulkopuolelle asennettu, itse rakennettu heinätin. Nurkkia yritti järsiä, mutta loppui sellaisella puremisen esto geelillä. Ei kyttää pudotusta, mutta on kyllä oppinut ennakoimaan, milloin napsahtaa. Siirtyy tarhan perältä siihen heinättimen lähettyville hengailemaan. Loistava hankinta työssäkäyvälle itsehoitotalliasiakkaalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.