Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastuskoulut ja liikuntaedut

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   9.6.25 11:04:15

Onkohan alueellinen ongelma, vai miksei ratsastuskoulut tarjoa käyttöön liikuntaetuja, kuten E-passi ja Smartum? Miltei kaikki alueen muut hevosyrittäjät tarjoaa noita esim yksityisvalmennuksia tarjoavat yrittäjät, mutta ratsastuskoulut eivät.

Saan itse firmalta 500e vuodessa E-passi rahaa ja mieluusti ostaisin tällä ratsastuskoulusta tunteja, mutta koska eivät tätä tarjoa niin tulee käytettyä muualle.

Re: Ratsastuskoulut ja liikuntaedut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.6.25 11:05:02

Taitaa olla alueellinen ongelma koska täällä alueen noin 10 ratsastuskoulusta kaikki taitaa olla liikuntaetuja vastaan

Lähettäjä: Kisaaja 
Päivämäärä:   9.6.25 11:06:37

Meilläkin saa ridakoulussa käytettyä liikuntaedut

Lähettäjä: VB 
Päivämäärä:   9.6.25 11:39:32

Ainakin täällä pk-seudulla isossa osassa kouluja onnistuu.

Päivämäärä:   9.6.25 11:49:50

Meillä päin käy kans.

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   9.6.25 11:56:51

Yrittäjä joutuu maksamaan noista liikuntaetujutuista tilittäessään jonkun palvelumaksun ja noilla maksaessa tuntihintaa ei saa muuttaa korkeammaksi, jotta palvelumaksu tulisi "kuitattua". Eli noita käyttävien tunneista jää yritykselle vähemmän rahaa.

Voi miettiä, haluaako juoksuttaa hevosia halvemmalla hinnalla vai antaa vapaata tai ottaa "koko raha" joltain muulta asiakkaalta.

Pienet yritykset varsinkin jäävät nopeasti tappiolle tässä.

Päivämäärä:   9.6.25 14:51:24

Mä maksan ratsastuskoulutunnit E-Passilla. Melkein koko kevätkauden saan maksettua ja sit rahat loppuu :’)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.6.25 17:07:19

Kyllä tosiaan meillä päin (pk-seutu) saa maksettua, harmi kun nykyinen työni ei enää maksa epassietua :')

Lähettäjä: Jippiaijee 
Päivämäärä:   10.6.25 07:27:32

Nuo liikuntaefut ovat tosi kalliita yrittäjälle, niistä menee välistä valitettavan iso provisio, joten olen laskenut, että niiden vastaanottaminen isoissa määrin ei ole kovin kannattavaa. Ratsastustuntien hinnoissa kate on todella pieni, joten provisio syö äkkiä ison osan pois katteesta.

Liikuntaedut ovat ns. Palvelutuote, otan rahan pois, mutta meillä liikuntaeduilla voi maksaa vain irtotunteja. Kausikortteja voi lunastaa vain normaalilla laskutuksella.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.6.25 07:31:01

Komppaan edellistä.
Meillä liikuntaedulla voi maksaa vain ylimääräisiä kursseja, eli silloin ne ovat minulle, ratsastuskouluyrittäjälle aidommin ylimääräistä tuloa.
Kausikorttivuoroja ei voi maksaa liikuntaedulla.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   10.6.25 08:52:40

Ovat tosi huonoja ja työläitä pienelle yrittäjälle. Saa rahatkin vasta pitkän ajan kuluttua. Asiakas ei varmaan edes yuedä miten nämä toimii.

Lähettäjä: M4U10 
Päivämäärä:   10.6.25 10:31:25

Kaikella rahaliikentellä on hintansa yrittäjälle, paitsi jos suosii käteistä tiskin alta.
Jokainen fiksu yrittäjä, jolla vähänkin hallitsee liiketoimintaprosesseja, ottaa liikuntaetueuroja vastaan ilomielin. Monella hyvin lyhytnäköisiä rajoitteita tässä ketjussa. Jos yksi vanhemmista saa kausikortinsa maksetuksi liikuntaedulla, niin rahat riittää ehkä toisen perheenjäsenen tunteihin.
Kyllä asiakkuuksia kannattaa tässä taloudentilanteessa säilyttää kaikin keinoin.

Sitten on tietty nämä yrittäjiä joita on blokattu järjestelmästä pois kun ei ole hoitanut asioita oikein, siinä voi olla yksi syys, miksei etuja käytettävissä.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   10.6.25 10:48:06

"Jokainen fiksu yrittäjä, jolla vähänkin hallitsee liiketoimintaprosesseja, ottaa liikuntaetueuroja vastaan ilomielin."

Jos tallilla on niin paljon asiakkaita, että ei mahdu uusia niin kyllä mieluiten ottaa niitä jotka itse maksavat sen summan mitä pyydetään kuin summan, josta osa menee jollekin muulle. Lisäksi aiheuttavat lisätöitä.

Lähettäjä: Fiu 
Päivämäärä:   10.6.25 12:57:46

Verovapaasti työnantaja voi maksaa liikuntaetua 400e/vuosi. En tiedä missä perähikiällä osa vastaajista ratsastaa, mutta ei täälläpäin tuo 400e riitä edes syyskauden maksuun kokonaan ja sitten kevätkausi pitää joka tapauksessa maksaa rahalla. Oma työnantajani maksaa 200e tammikuussa ja 200e heinäkuussa, niin tapaan käyttää koko 400e syyskauden maksuun.

Lähettäjä: Onnea 
Päivämäärä:   10.6.25 13:12:13

Jos menee noin hyvin kun Sunikalla, ratsastuskoulu lienee Porvoossa, niin voi toki tarjota kehnompaa asiakaspalvelua.

Päivämäärä:   10.6.25 15:24:34

No minä en nyt todellakaan puhunut omakohtaisesta kokemuksesta, vaan ajattelin näin yleisesti syitä miksi liikuntaedut eivät ole käytössä.

Päivämäärä:   10.6.25 15:26:12

Ja helposti pienillä muutaman hevosen talleilla on tunnit täynnä ihan hevosten vähyyden vuoksi..

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   11.6.25 10:36:57

Ai jaa, että jos ei ole liikuntaseteli käytössä olet vilpillinen muutenkin ? Voi Jeesus näitä.. T AAA luokkaa

Lähettäjä: Reaha 
Päivämäärä:   11.6.25 18:20:09

Näissä pitäisi olla yrittäjällä mahdollisuus laskuttaa joku "käsittelymaksu" , kun aiheuttavat ylimääräistä työtä ja kulujakin menee. Itse maksaisin ainakin mielellään vähän ekstraa että saisin etua käytettyä.

Päivämäärä:   11.6.25 19:45:53

Mä maksan yhdestä kuukaudesta osan epassilla (etu 400€).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.