Lähettäjä: wuw
Päivämäärä: 8.6.25 15:52:54
Kokeile tehdä 90-90- asento tai istua merenneitoistunnassa. Onko nuo asennot helpompia ns. toiseen suuntaan ja vaikeampia toiseen suuntaan?
Tai sitten kokeile tehdä eteen-taakse -spagaatti. Meneekö saman verran ja pysytkö vaivatta suorassa ihan kumpi vain jalka edessä, vai meneekö selkeästi pidemmälle ja helpommin toinen jalka edessä kuin toinen?
Minulla on ihan selkeä puoliero lonkissa. Olen vino ja kiero. 90-90 -asento ja merenneitoistunta onnistuvat selkeästi helpommin oikea jalka sisäänkiertyneenä ja vasen uloskiertyneenä, toisin päin on ihan luonnotonta ja hankalaa. Samoin tuo eteen-taakse -spagaatti menee vasen jalka edessä huomattavasti pidemmälle ja kykenen pitämään itseni ja lantiokompleksini suht suorassa ja saan haarat noin 20 cm päähän lattiasta, mutta oikea jalka edessä ei onnistu mikään vaan jalat jää todella koukkuun, lantio ja koko yläkroppa vääntyy vasemmalle ja haarat jää varmaan puolen metrin päähän maasta, jos koetan olla suorassa...
Olen siis ihan kiero, satulassakin olen ihan vinossa, oikean jalan varpaat sojottaa sivulle ja vasemman jalan varpaat eteen. Pyöräillessäkin vasen pakara on hommissa, oikea laiskottelee. Oikea piriformis on kireä ja jalkaterä meinaa aina sojottaa sivulle. Jalat tuntuu lattialla seistessä eri pituisilta.
Paljon yritän jumpata ja venyttää, että olisin suorempi. Tallillakin ennen satulaan nousua jumppaan, että olisi edes jokin mahdollisuus olla suorassa.
|