Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko kolisuttajasta tullut hyppääjää?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   7.6.25 17:33:08

Mulla nyt 4-vuotias jonka kanssa on otettu muutamat ekat hypyt. Kolisuttelee sekä irtona että ratsastajan kanssa puomeja, ihan 40-50 cm ristikoita menty vasta ratsastajan kanssa maksimissaan. Ei ole moksiskaan puomin otosta, iloisena vaan humpsuttelee menemään. Olen alkanut miettiä, että tuleekohan tästä edes hyppääjää. Suvusta ei jää ainakaan kiinni kun molemmin puolin isojen luokkien nimekkäitä menijöitä. Onko kokemusta tällaisesta?

Re: Onko kolisuttajasta tullut hyppääjää?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.6.25 17:51:57

Jotkut hevoset ei ota pieniä esteitä tosissaan eivätkä hyppää kunnolla ennen kuin on jotain hypättävää niiden mielestä. Jotkut oppii kolisuttelusta pois maastoesteillä kun puomi ei pyörähdäkään alta pois, jotkut ei koskaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.6.25 17:52:48

On useammasta, 130-140 tasolle. Ei ole kuitenkaan tarpeeksi varovaisia aikaluokkahevosiksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.6.25 18:23:55

Mulla 14v pv joka kolistelee menemään kun esteet on alle 80cm. Siitä ylöspäin vasta "viitsii" alkaa nostamaan jalkojaan ja keskittyy hyppäämiseen, pienistä ei välitä kun pääsee vaikka astuen yli. On toki muutenkin ratsastuksellisesti sellainen, että haluaisi aina mennä sieltä missä aita on matalin.

Lähettäjä: Hello 
Päivämäärä:   7.6.25 18:45:08

Ei meidän kolisuttajasta koskaan ainakaan tullut varovaista. Toi kyllä vaikka idiootin selässä maaliin 130cm luokissakin, mutta aina otti mukanaan puomin tai kaksi Kaivoin joskus, että startteja 100-130 tasolla oli sen kisauralla lähemmäs sata ja kolme nollarataa :D Toki tammalla oli kokoa 183cm, vähän etupainoinenkin. Luonne kyllä kultaa, maailman kiltein ja aina toi minut maaliin vaikka vähän joskus sähläsi.

Tällä kaksi varsaa ja ne on molemmat varovaisia ja nopeita jaloistaan. Toki oritkin valitsin sillä ajatuksella, että kokoa saatiin pois ja kroppaan keveyttä.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   7.6.25 18:47:01

Mulle olis ihan riittävä jos joskus pääsis edes starttaamaan 130. Tähän mennessä itellä vain 120 startteja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.