Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  hevosen tuonti Baltiasta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.6.25 00:06:30

Jos lähtisi tälle viro-latvia-liettua alueelle ostamaan hevosta, niin mitä vaatii sen tuominen sieltä itse suomeen, ja onko se kuinka hintavaa?

Re: hevosen tuonti Baltiasta

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   6.6.25 08:04:59

Vaatii traces todistuksen sekä laivaliput.

Lähettäjä: :traces 
Päivämäärä:   6.6.25 08:41:46

Traces Virossa ca 50 eur

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.6.25 08:57:17

Vaatii myös traces rekisteröinnin sekä vastaanottajalle että kuljettajalle. Nämä maksavat nykyään.

Lähettäjä: hups 
Päivämäärä:   6.6.25 12:58:05

Virolaiset kuljettajat tuovat niin halvalla ettei kannata itse hakea.Esim.Andrus Kallaste

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.6.25 13:20:49

Joo ei kannata lähteä itse ajamaan. Käy itse vain katsomassa, selvitä kuljetuksen aikataulut ja sovi tracesin järjestäminen myyjän kanssa niin että on riittävän tuore kuljetusta varten.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.6.25 13:48:22

Itse kun hakee niin pääsee hevonen suoraan uuteen kotiin eikä tarvi kierrellä ympäri suomea tiputtamassa kyytistä muita

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   6.6.25 13:51:40

Meidän ponin ennätys Virosta-Suomeen kuljetusfirman kyydissä on 16h kopissa putkeen. Ja ollaan Espoossa!!

Päivämäärä:   6.6.25 13:54:53

Ei välttämättä kannata, mutta tarviiko siis jotain eläinkuljettajalupia tms vai vaan traces

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.6.25 15:33:34

Jos omaa hevostasi kuljetat niin et tarvi lupia

Lähettäjä: €€ 
Päivämäärä:   6.6.25 20:30:18

Jos omia kuljettaa maasta toiseen niin kuljettajan tulee tehdä AVIn asiasta ilmoitus ja tieto kirjataan Traces järjestelmään. €87 maksaa tämä homma.

Päivämäärä:   6.6.25 21:12:15

Ja vastaanottopaikan rekisteröinti toiset 87e.

Lähettäjä: tr 
Päivämäärä:   7.6.25 06:35:38

Ihme juttu, että siitä pyydetään rahaa, kun EU on taas keksinyt jonkilaisen järjestelmän. Ja vielä noin paljon?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.6.25 08:21:01

Miltä sivuilta katsotte myyntihevosia?

Päivämäärä:   7.6.25 09:04:08

Ei se muualla maksakaan kuin Suomessa. Ennen Ei maksanut mutta 2024 alusta yhtäkkiä keksivät tuostakin periä maksun.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.6.25 10:42:06

Eli luokkaa 300€ on pelkät ”hallinnolliset kulut”. Jos tähän laskee laivalipun ja bensan niin ei kuulosta kovin kannattavalta. Eikös nämä ammattikuskit tuo reilusti alle viidellä sadalla?!

Lähettäjä: hinta 
Päivämäärä:   7.6.25 12:54:52

Tallinn-Helsinki 300, kaikki muut km lisäksi.

Päivämäärä:   8.6.25 19:40:08

Kallaste tuonut Etelä-Suomeen ainakin muutama vuosi sitten hintaluokassa 300-400€. Itse olen henkilöautolla käynyt etukäteen katsomassa ja koeratsastamassa. Traces hommat yms, on hoitanut myyjä ja maksoin erikseen vain ell tarkista +kuljetus. Paljon kätevämpää näin, kuin että itse hakisi.

Lähettäjä: hinta 
Päivämäärä:   8.6.25 20:27:32

Muutama vuosi sitten olitkin eri hinnat.
Virossa ALV kohta 24% (1.7 alkaen), autovero + laivalippujen hinta noussut reippaasti.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   9.6.25 08:48:17

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 6.6.25 13:48:22

Itse kun hakee niin pääsee hevonen suoraan uuteen kotiin eikä tarvi kierrellä ympäri suomea tiputtamassa kyytistä muita

Itse hoidin tämän niin että kuljetusfirma toi hevosen vain rapakon yli Suomeen, jätti sen ensimmäiseen pysähdyspaikkaansa ja kävin hakemassa sen itse sieltä kotiin. Oli tiine tamma, niin en halunnut seisottaa autossa tarpeettoman pitkään. Sattui vielä niin että tuo pysähdyspaikka oli sellainen, jonne hevonen voi jäädä yöksi, joten ehti levätä siellä vähän ennen kuljetuksen jatkumista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.