Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Seurakisojen vaatteet

Lähettäjä: Oo 
Päivämäärä:   5.6.25 07:20:39

Laittaisitteko seuraestekisoihin kisatakin. Tiedän ettei ole pakollista mutta laittaisitteko jos olisi valmiiksi.

Re: Seurakisojen vaatteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.25 07:27:48

Laittaisin. Kisapukeutuminen klassisesti lajiin kuuluvaa ja kunnioitusta kisajärjestäjiä kohtaan. Jos ne vaatteet jo on eikä tarvi erikseen investoida niin silloin varsinkin. Lisäksi aloittelevan kilpailijan on hyvä tottua kisa-asuun.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   5.6.25 07:29:48

En estekisoihin, kouluun kylläkin.

Päivämäärä:   5.6.25 08:05:30

Kotitallilla pidettäviin seurakisoihin en välttämättä.

Päivämäärä:   5.6.25 09:24:01

Esteillä käytän itse turvaliiviä, mutta kyllä mulla melkein aina on kisapaita alla. Koulussa laittaisin takin.

Ymmärrän, että ei ole kisavaatteita seuratasolla, jos ratsastaja ei sellaisia omista ja vasta kokeilee kilpailemista. Mutta kuten joku yllä kirjoitti, myös minun mielestäni on kohteliasta järjestäjää kohtaan pukeutua lajin vaatimalla tavalla. Kyllä mä aina vähän katson pitkään jos joku kokenut ratsastaja tulee ihan arkivermeissä kisoihin. Sellaisiakin on nähty, ja täyttääkö se aina edes seuratason "siisti ratsastusasu" vaatimusta.

Sitten hyvä pointti sekin, että pitää tottua vaatteisiin. Eli jos aikoo enemmän kilpailla niin kannattaa siellä seuratasolla jo käyttää aiottuja varusteita. Tottuu siihen miltä ne tuntuu päällä.

Päivämäärä:   5.6.25 09:40:48

Itse usein seurakisoissa valkoisilla housuilla ja sitten kauluspaita+villapaita yhdistelmä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.25 09:46:59

En laittaisi koska en jaksa säätää turvaliivin kireyttä ja nykyisellään alle ei mahdu kuin ohut paita.

Lähettäjä: Oo 
Päivämäärä:   5.6.25 10:53:18

Mullakaan ei oo tosiaan aikasemmin ollu kun tulee sellanen olo et ois ylipukeutunu mutta ehkä uskallan nyt laittaa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   5.6.25 17:33:21

Laittaisin ihan kisavaatteet jos löytyy

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   5.6.25 21:43:15

Olen laittanut seurakisoihin (koulu) ihan täyden kisa-asun ja täällä päin laittavat yleensä muutkin.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   5.6.25 23:23:24

Jos sellainen on, niin ilman muuta.

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   6.6.25 05:39:06

Riippuu kelistä. Pakkasella saatan mennä talvitakissa. Kuumalla ilmalla T-paita ja turvaliivi riittävät. Jos seuratason luokka aluekisojen yhteydessä, laitan.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   6.6.25 08:21:11

” Laittaisin. Kisapukeutuminen klassisesti lajiin kuuluvaa ja kunnioitusta kisajärjestäjiä kohtaan. Jos ne vaatteet jo on eikä tarvi erikseen investoida niin silloin varsinkin. Lisäksi aloittelevan kilpailijan on hyvä tottua kisa-asuun.”

Tämä. Antaa hyvän kuvan ratsastajasta, kun osoittaa tälleen arvostavansa kisajärjestäjää, kanssakilpailijoita ja lajia. Toki yleisesti riittää kun pukeutuu sääntöjen mukaan, varsinkin jos menee jotain ihan pikkuluokkia. Mulle itselle opetettiin 80-luvulla että kusakamat päälle vaikka menisit harjoituskisoissa ErittäinHelppoÖ tai maahankaivetut puomit.

Hiukan herää aina ärsytys, kun joku ylimielisesti toteaa, että jotkut kisat on ”vaan harjotuskisat”, ”vaan 90cm luokka” tai ”vaan HeA”. Ihan sama tasosta, kisajärjestäjät näkee silti vaivaa ja usein talkoilla, omana vapaapäivänään.

Terveisin itsekin kisaava, estetuomari ja kisajärjestäjä.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   6.6.25 08:23:01

kusakamat eli kisakamat jopa :D

Lähettäjä: Jhnn 
Päivämäärä:   6.6.25 08:24:57

Me taas hypättiin kasarilla ja ysärillä normi mutta,siistissä asussa seura ja aluekisat.Kansallisiin vasta valkoiset housut ja takit.

Päivämäärä:   6.6.25 08:28:26

Laitan kisakamat/-takin pois lukien kovalla pakkasella talvitakki ja kesällä t-paita mutta sekin "kisamallinen". Täälläpäin myös suurimmalla osalla täysi kisavarustus päällä. Ei sinällään väliä onko vai eikö, mutta ei ole ylipukeutumista laittaa kamoja mutta on myös ok mennä siisteillä normikamoilla jos ei kisavaatetusta omista

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   6.6.25 09:11:37

Jos omistaisin kisatakin niin laittaisin. Olen kisannut aina vaan valkoiset housut + tumma neule yhdistelmällä seuratasolla, en omista kisatakkia.

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   6.6.25 09:23:37

En laita. Seurakisoissa niin koulu kuin estekkin, valkoset housut ja tumma siisti paita.

Lähettäjä: miätä 
Päivämäärä:   6.6.25 09:45:18

Miten pukeudutte harjoitus/talli kilpailuihin koulukisoissa?

Lähettäjä: KL 
Päivämäärä:   6.6.25 10:23:36

miätä: Harjoitus/tallikisoihin valkoiset housut (kun sellaiset on, jos ei ole niin sitten muut siistit housut) ja joku siisti, yksivärinen yläosa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.