Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ariatin ratsastussaappaat? +Muut halvat

Lähettäjä: Kokemuksia? 
Päivämäärä:   4.6.25 20:23:28

Onko kenelläkään kokemuksia Ariatin ratsastussaappaista? Hintaluokassaan ~200€ on halvat, mutta miten suhtautuvat muihin saman hintaluokan saappaisiin? Tai mitä muita halpoja saappaita, alle 250€, voisi suositella?

Käyttötarve n. 4h/vk, eli enemmän kuin kerta viikkoon, mutta vähemmän kuin "tosiratsastajalla". :D

Re: Ariatin ratsastussaappaat? +Muut halvat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.6.25 20:34:35

Itsellä ainakin hyviä kokemuksia mountain horsen ja hööksin saappaista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.6.25 22:27:49

Saappaista en tiedä mutta ainakin Ariatin kengät on hyvät ja kestävät. Toiset nyt menossa ja uskon, että seuraavatkin on Ariatit, kun nämä joskus hajoaa.

Lähettäjä: Lori 
Päivämäärä:   4.6.25 23:05:58

Ariatin Womens Palisade ei kestänyt edes vuotta, kun ratsastin max. 3 hevosta päivässä. Hoidin valmistajan ohjeiden mukaan.
Jalkaosan nahka lohkeili, pohja oli jo osittain irti ja molemmissa pohkeissa pingispallon kokoiset reiät.
Jälleenmyyjän asiakaspalvelu oli huippuluokkaa ja hyvittivät minulle koko hinnan, kun pistin reklamaation menemään.

Nyt on samanhintaiset Cavallot olleet puoli vuotta käytössä. Toistaiseksi näyttävät lähes uusilta, mutta katellaan...

Päivämäärä:   5.6.25 08:08:56

Miten muuten halvimmat DeNirot? Kestävätkö?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   5.6.25 08:38:51

Ariat on kyllä varsin kelpo valinta. Laatu kuitenkin vaihtelee. Eristetyt talvisaappaat on todella laadukkaat,vaikka kastuu ja likaantuu. Kesäsaappaat sen aijaan huonompaa laatua. Pohjat ovat huiput.

Päivämäärä:   5.6.25 11:08:54

”Miten muuten halvimmat DeNirot? Kestävätkö?”

Mulla vetoketjut vaihdettu ja molemmat korot laitettu uudestaan kiinni. Nahka ja joustot kestäneet hyvin. Sanoisin, että omat saappaat noin 7 vuotta vanhat. Ekojen 2v aikana tuli nuo korjaustarpeet, siitä eteenpäin olleet ok. Ekat 4 vuotta ratsastin nelisen kertaa viikossa, sen jälkeen kerran viikossa, eli ei millään järjettömällä kulutuksella.

Nahasta en tykkää. Siinä on tosi paljon uria, jolloin on vaikea saada pestyä. Uriin jää lika ja satulasaippua.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   5.6.25 13:09:57

Mulla Mountain Horset. Vanhat kesti pitkään, nyt uudet ollut pari kk ja vielä näyttää hyviltä, mutta saa nähdä kestääkö yhtä pitkään.

Lähettäjä: aivan 
Päivämäärä:   5.6.25 13:26:23

mulla qhp halppis saappaat kestänyt ihan yllättävän hyvin hintaansa nähden
jo 4 vuotta.
Aikoinaan hööksin saappaat vei minua 10 vuotta paikasta toiseen. pahimillaan 6 hevosta päivässä, se oli hieno saavutus saappaille. Nykylaadusta en tiedä.

Lähettäjä: Uusittava 
Päivämäärä:   5.6.25 15:20:26

Olen myös etsinyt halvempia saappaita, onko kokemusta Qhp Hailey mallista? Nauhat pelastaisi kyllä paljon kun pystyy säätämään.

Lähettäjä: ) ( 
Päivämäärä:   5.6.25 16:24:05

Mulla ei ole kokemusta Ariatin saappaista mutta sekä Ascent paddock booteista että Ignite tennareista lähti pohjat irtoamaan vuoden sisällä ostosta, eikä kumpikaan pari todellakaan ollut päivittäisessä käytössä.

Mountain horsen Champion-saappaista taas venyi joustot paskaksi alta aikayksikön. Ja ennen kuin kukaan kysyy, pohkeen ympärys on ilmoitetun mittataulukko lukemissa ratsastushousujen ja -sukkien kanssa. Lisäksi on vielä niistä vetoketjujen suojina olevien läppien neppareista puolet irti. Eka taisi lähteä kahden viikon sisällä ostosta.

Onnekseni ostin kaikki -50-70% aleista niin ei harmita ihan niin paljoa, mutta jatkossa pysyn kyllä em. merkeistä kaukana.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.6.25 06:56:48

Mulla on ollut Ariatin halvat koulusaappaat nyt 5 vuotta ja olen ratsastanut todella paljon. Joskus neljäkin hevosta päivässä. Nyt vasta alkanut nahka vähän sisäpuolelta kulumaan, muuten ovat siistit ja vetoketjutkin ovat pysyneet kunnossa. Parhaat saappaat mitä itsellä ollut ja just vetoketjuihin todella tyytyväinen. Niitä on muissa saappaissa saanut vaihdella vähintään joka toinen vuosi.

Lähettäjä: Etsin 
Päivämäärä:   6.6.25 08:33:00

Just ostettu palisdalet kotisaappaiksi, katsotaan kuinka käy.. olisin valinnut denirot jos olisin osannut tilata summassa oikean koon, mutta en osannut niin valitsin ariatin.. k bootsit oli toinen vaihtoehto mutta päädyin hinta edellä näihin. Itselle uusi mielenkiintoinen oli myös celeris, mutta edelleen, tilaaminen olisi vaatinut ariateja enemmän vaivannäköä.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   6.6.25 09:12:32

Mulla kestänyt MH saappaat vuosikausia ja samoin Cavallot.

Päivämäärä:   6.6.25 09:14:17

MH:t ei enää kestä.

Lähettäjä: SH 
Päivämäärä:   6.6.25 09:26:34

Ostin lenkkarit 150€ ja juoksin niillä noin 3-4 kertaa viikossa. Ne kesti noin 8 kuukautta kunnes sisälmykset hajosivat. Kantapää alkoi hiertämään. Minusta tai minulle 150€ lenkkarit eivät ole halvat.

Jos ratsastussaappaita käyttää joka päivä, niin ei ne sitä kestä. Ne kestää vuoden ja sitten saa ostaa uudet. Mikään ei enää kestä, ei edes farkut. Tämä ei ole pelkästään hevosvarusteiden ongelma.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.