Lähettäjä: .
Päivämäärä: 3.6.25 15:14:14
"Saako kuitenkin sinun muut tutut ja kaverit tulla katsomaan ko. varsaa?"
En pitäisi ex-omistajaa automaattisesti kaverina enkä välttämättä edes sellaisena tuttuna, että ottaisin tallille hevosta katsomaan. Ymmärrän kyllä, että hevosen menneisyydessä on aina ihmisiä, joille se on ollut tärkeä ja toki sellaiset saa joskus käydä hevosta katsomassa. Mutta en tiedä onko pari kuukautta hevosen omistanut ihminen sellainen. Ja vaikka olisi pidempäänkin, en alkaisi silti lähetellä mitään kuulumisia säännöllisesti enkä harjoittaa muutakaan kirjeenvaihtoa. Somesta voisi katsoa sen minkä sinne postaan ja muuten on ex-omistajan myös syytä hyväksyä se, että myynnin jälkeen hevonen lähtökohtaisesti poistuu elämästä.
"No mikä ihme tuossa on noin vaikeaa olla kohtelias ja mukava, ja jakaa iloa hevosesta? Olisin iloinen jos olisi joku jonka kanssa söpistellä pientä.
Tuo on ihan normaalia yhteydenpitoa eikä mitään "tungettelua". Miksi ihmeessä ei saisi käydä moikkaamassa? Kyllä se into siitä ajan kanssa laantuu."
En mä ainakaan ole hevosen mukana ostanut kirjekaveria enkä kaveria enkä ketään jonka kanssa "söpistellä pientä". Ei musta ole mitään "normaalia kanssakäymistä" jos joku puolituttu säännöllisesti kyselee mun hevosen kuulumisia. Viestittelen kyllä kavereiden kanssa, mutta haluan valita kaverini itse enkä automaattisesti ala kaveriksi siksi, että ostin hevosen joltain. En mä ala kirjekaveriksi myöskään sellaisten kanssa, joilta olen ostanut auton, sohvan tai yöpöydän. Kaikki ei myöskään ole niin sosiaalisia, että haluaisi jatkuvasti viestitellä tai jakaa iloaan. Heille se hevosen kanssa yksin puuhailu ja tekeminen (ilman sen raportointia yhtään kellekään) voi olla parasta palautumista ja siihen jokaisella pitää omansa kanssa olla oikeus.
Itse kyllä vastaisin tuollaiselle ex-omistajalle ystävällisesti, että kiva kun kiinnostaa, mutta minulla ei valitettavasti ole aikaa hänelle usein vastailla. Kertoisin somen, josta voisi seurata, jos sellainen on ja sopisin, että esim kerran vuodessa voidaan sopia että voi tulla hevosta katsomaan. Sanoisin vielä, että viesteihin vastaan kun ehdin, ja vastaisin sitten vaikka kerran kuussa sen mitä somessakin on ollut. Kyllä se hevonen sitten ex-omistajalta jossain vaiheessa unohtuu.
|