Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Myynti/liisaus/ikävä

Lähettäjä: Ri 
Päivämäärä:   2.6.25 21:23:10

Mulla on edessä tilanne että joudun joko myymään hevosen tai liisamaan. Nyt pohdin kumpi parempi…

Liisauksessa hevonen jäisi tutulle tallille ja voisi käydä sitä moikkaamassa harvakseltaan. Eli tutut kaverit, talli ja kiva tallinpitäjä. Vain minä puuttuisin. Talli ihan kiva perus, ulkona päivällä isohkossa tarhassa kaverin kanssa ja yöt sisällä. Ei laidunmahdollisuutta.

Toisaalta voisin myydä hänet ihanaan paikkaan jossa saisi olla kolmen muun hevosen kanssa pihatossa (mahdollisuus mennä sisälle kun huvittaa), heinää nenän edessä koko ajan, isot mahtavat laitumet jonne pääsee usein syömään vihreää. Ja ihana vanhempi nainen pitää tilaa kotonaan.

Jos ajattelen hevosen parasta niin kumpi parempi.
Hevonen 15v ruuna jos sillä väliä. Liisaus helpompi ratkaisu tietenkin nyt ettei tarvii luopua mutta tämä saattaa tulla eteen jokatapauksessa myöhemmin. Ikävöikö hevonen ihmisiä/ lajitovereita…apua

Re: Myynti/liisaus/ikävä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.6.25 21:32:45

Liisauksesta liisaaja maksaa x-summan hevosen käytöstä joka kuukausi + juoksevat kulut.

Ylläpito on ilmaista + juoksevat kulut

Koittakaa opetella käyttämään oikeita termejä, että voisi edes ajatuksen tasolla miettiä, mikä olisi järkevää.

Päivämäärä:   2.6.25 21:44:31

Minun tapauksessa hevonen siis jäisi tutulle tallille ja liisaaja/ ylläpitäjä maksaisi kaikki hevoseen liittyvät juoksevat kulut kuten tallipaikka, kengitys, rokotukset, madotukset., ei muuta. Tässä myös kysymyksenä vielä kuka maksaa yllättävät ell kulut ym. joten sopimuksen laatiminen myös mulle uutta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.25 22:04:33

Ylläpito jos haluat edelleen olla hevosen elämässä mukana ja päättää asioista.. Ainakin itseäni hieman ottaa pannuun myyjät jotka eivät sitten osaa päästää irti myymästään hevosesta, ollaan kuukausienkin päästä tulossa katsomaan, pitää lähetellä kuulumisia ja sanellaan miten hevosta saa käyttää.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   2.6.25 22:12:06

Mikähän se pihatossa asumisen totuus taas on...

Päivämäärä:   2.6.25 23:05:46

Kiitos vastauksista, en olisi hevosen elämässä juurikaan koska muutan toistaiseksi ulkomaille.
Totta on myös tuo irtipäöstämisen tuska. Jotenkin tuntuu että olisi kamala myydä mutta jos sitä vaan pitää omistuksessaan tuskan takia niin ei sekään hyvä…Ehkä sitä vaan pitkittää sitä myyntiä tällä jahkailulla.
Pihattopaikka on aivan upea, tiedän paikan ja on ihan luksuselämää hevosilla siellä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.25 23:37:37

No suokkiryhmässä oli just päivä pari sitten päivitys kun joku oli yli kolmekymppisen hevosen myynyt uuteen paikkaan ja oli olleksi hyvin kotiutunut (en nyt muista oliko kaverihevonen mennyt samaan paikkaan vai eri). Itse en kyllä olisi varmaan noin vanhaa enää uuteen kotiin pistänyt vaikka virkeä olisikin. Niin kyllä varmaan se 15 v hevonenkin vielä uuteen paikkaan kotiutuu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.