Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tp sinä ET päätä paljonko asiakk hevoselle väki

Lähettäjä: Äly hoi älä jätä 
Päivämäärä:   31.5.25 00:58:38

rehua.

Sinulla ei ole mitään oikeutta puuttua väkirehujen syöttömääriin. Jos hevonen on laiha niin silloin syötät sitä heinää sille. Et omin päin lisäile väkirehuja ja omistajan ohjeita on noudatettava.

Ihmettelen sitä minkä ihmeen takia pitää vetää niin tiukat rajat ettei omistajat saisi tehdä väkirehuja edes valmiiksi. Sitten kaiken kukkuraksi tp päättää syöttää joillekkin turvotettavat kuivana ja hevoset kokoajan kipeinä. (Toisesta topasta)

Pistää vihaksi moinen touhu.

Re: Tp sinä ET päätä paljonko asiakk hevoselle väki

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   31.5.25 01:01:19

Vihaksi jonkun nimettömistä nettikirjoitteluista..? Onko sinulla kaikki ihan hyvin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.25 01:16:25

Kyllä minuakin vituttaisi jos syötellään minun piikkiin väkkäreitä poiketen ohjeista. Ja tuo kuivana syöttelyhän on eläinrääkkäystä. Tulee kivulias ähky ja kuolema...

Lähettäjä: Hevosia on 
Päivämäärä:   31.5.25 07:33:05

Äö: Onko SINULLA kaikki hyvin?

Omistajan ohjeita on noudatettava ja jos niitä ei halua noudattaa, se sitten myös heti sanotaan ja tarjotaan mahdollisuutta irtisanoa paikka.

Jos selkäni takana tp huseeraisi omiaan niin irtisanoutumisen jälkeen kertoisin ensinnäkin kaikille tuolla niin tapahtuneen. Ja mulla on varaa tällä kokemuksella siihen, olen hoitanut hevosia työkseni enemmän kuin moni tallinpitäjä. Teen mielelläni yhteistyötä osaavien hevosihmisten kanssa, otan oppia vastaan aina kun sitä on tarjolla, mutta mitään ääliömäisyyksiä en katsele.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   31.5.25 08:23:54

Voin kertoa, että siitä kuivana syöttämisestä voi tulla lähinnä ruokatorven tukos. Siitä on sitten leikki kaukana ja hepalle oikeasti tuskainen lähtö, ellei siihen reagoida nopeasti.

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   31.5.25 10:18:04

Vaikka olisi ruokinnasta ihan pihalla oleva omistaja niin silti ei voi puuttua ellei asia olisi niin päin että omistaja haluaisi syöttää itse kuivana turvotettavat.
Määriä ei voi lisäillä omin päin. Toisten rahoilla ei voi leikkiä noin ja hevonen pärjää pelkällä heinällä ja kivennäiselläkin pitkälle.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   31.5.25 10:24:56

Tp varmaan lukee tämän ja parantaa tapojaan.

Lähettäjä: Ip 
Päivämäärä:   31.5.25 14:01:33

Niitä on niin sairasmielisiä ihmisiä olemassa että ei ole tosikaan. Meinasin yhden tapauksen viedä eteenpäin mutta kaikki todisteet eivät kelpaa oikeudessa. Olkaa siis varovaisia, osa ihmisistä osaa näytellä edessä päin ihan jotain muuta mitä on. Selän takana sitten toista ja hevoselle tehdään hyvin inhottavia asioita, pahoinpidellään, jätetään ilman vettä ja heinää ym.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   31.5.25 14:52:20

Oulussa yks ratsastuskoulu syöttää rehut kuivana hevosille. En tiedä mitä rehuja ne on ja tarviiko niitä oikeesti sitten turvottaa.

Lähettäjä: jioaer 
Päivämäärä:   31.5.25 14:53:34

Uteliaana kysyn, että jos omistaja on täysin pihalla ruokinnasta, ja tekee isoja vaarallisia virheitä sen suhteen, niin tallinpitäjä ei siis saa puuttua asiaan mitenkään, vaan pitää tehdä miten tämä vajakki-omistaja määrää?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.5.25 14:54:12

T: no aika montaa rehua voi syöttää kuivana, eli ei nyt sen perusteella kannata tuomita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.5.25 14:58:58

Multa tp kysy että saako lisätä hevosen väkkäreitä kun oli laiha puoleinen ja ei tuntunut lihoavan halutusti, on edelleen hieman liian laiha, mutta huomattavasti paremmassa kunnossa kun mulle tullessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.25 16:57:21

On näitä nähty joo. Yksi kaatoi asiakashevosen väkkärit (omistajat teki itse valmiiksi) roskiin salaa, koska ei kuulemma niitä tarvinnut. Itsekin sain tapella siitä, saako hevoselleni antaa väkkäreitä vai ei (kuulemma ei olisi saanut ja täysihoitotallia pyörittävä tp kieltäytyi antamasta joten jos ei itse käynyt antamassa tai saanut jonkun muun asiakkaan kanssa sovittua, että antavat kun ovat paikalla oikeaan aikaan, jäi heppa ilman. Kyseessä jo vanhempi pv joka todellakin tarvitsee väkkärinsä - varsinkin, kun tuolla tallilla ei saanut tarpeeksi hyvälaatuista heinääkään, joten väkkäreissä oli heinäkorvike lisänä. Varmaan turha mainita, että emme ole enää ko. paikassa asiakkaina..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.