Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millaiset hokit Ypäjän derbykentälle?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.5.25 21:34:04

Ihan tavan 14mm kantikkaat nurmihokit? Onko liian tuhdit? Vieras kenttä mulle, ilm. aika napakka on?

Re: Millaiset hokit Ypäjän derbykentälle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.5.25 21:52:37

Itse olen ainoan kertani hevosella kaatunut juurikin Ypäjän derbyllä kun liukastuttiin hevosen ottaessa imu askeleet esteelle. Ja oli ihan aurinkoinen päivä eikä satanut kyseisellä viikolla. Tämän jälkeen olen aina käyttänyt 18-19mm hokkeja terävillä kärjillä ja pidon kanssa ei ole ollut mitään ongelmia

Päivämäärä:   30.5.25 22:05:02

Tuo on se kauhuskenaario. Kääk. Näytti vaan nuo tavan nurmihokit niin järeiltä, että pelottaa, paukkuuko jänteet ponnistuksessa :D

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   31.5.25 06:12:41

Täysin kuiva nnurmi on myös liukas, paras pohja olisi hieman kostea. Kuivalle voi laittaa terävämpää hokkia, mulla about yhtä pitkiä teräviä käytössä kuin nuo perus nurmihokit. Tai sitten laittaa ulkokannalle terävämpää ja sisäkannalle tylppää. Ja vain kannoille, jos kärjelle tarvii, niin vain toinen ja sekin lyhyt, muuten stoppaa liike liiikaa.

Youtubesta muuten löytyy joitain videoita missä kenttäratsastajat esittelevät hokkeja ja mitä käyttävät millaisella pohjalla.

Lähettäjä: Py 
Päivämäärä:   31.5.25 18:09:11

Olisko laittaa linkkiä videoihin?

Päivämäärä:   31.5.25 20:44:36

Tylpät nurmihokit ei pure kunnolla nurmeen jos pohja on kovin kuiva, nurmihokit kuitenkin hyvät jos kostea tai satanut tai märkä maa. Muutoin ollaan pärjätty talvihokeilla, jotka puree taas kuivaan nurmeen hyvin.

Lähettäjä: Ubj 
Päivämäärä:   1.6.25 08:04:59

Riippuu siitä, milloin menet sinne hyppäämään ja minkälainen sää on ollut sitä edellisellä viikolla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.25 09:58:02

Kuivaan teräväkärkiset talvihokit, märkään pitkät tylpät.

Lähettäjä: rain 
Päivämäärä:   1.6.25 10:02:28

En nyt mitenkään usein mutta joka kesä kuitenkin olen derbyllä hypännyt ja aina ollut ihan perus nurmihokit. en käytä jäähokkeja kesällä.
mutta jokainen tyylillään. mä siis hokitan saksalaisten kenttäratsastajien ohjeella :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.