Lähettäjä: .
Päivämäärä: 31.5.25 09:46:52
Ja jatkan vielä tuohon, että pelossa ei sinänsä ole mitään väärää, mutta se täytyy tunnistaa ja ymmärtää toimia sen mukaan. Itse en ole pelännyt koskaan hevosia maasta, vaikka todella vaikeita yksilöitä olenkin totuttanut käsittelyyn. Ratsastin aikoinaan paljon nuoria laukkahevosia, minulle päätyi paljon sellaisia hevosia ratsastettavaksi, joista minua kokeneemmat harjoitusratsastajat kieltäytyivät ja sanoivat minullekin, että ei kannata. Minulle ei koskaan sattunut mitään pahasti (vaikka putoamisia tuli), mutta jossain vaiheessa pelko hiipui mukaan. Muistan vieläkin sen hetken, kun ratsastin vaikealla 2-vuotiaalla, joka jännittyi ja oli valmiina räjähtämään. Sain tilanteen nopeasti hallintaan, eikä mitään sattunut, mutta jostain syystä juuri se hetki herätti minut tajuamaan, että tämä ei ole enää kivaa. Sen jälkeen aloin huomata, että minua alkoi hiljalleen pelottaa niillä kaikista vaikeimmilla ratsastaminen. Nautin yhä ratsastuksesta, mutta lopetin kokonaan niillä "viripäillä" ratsastuksen ja se oli paras ratkaisu. Eli ei ole häpeäksi tunnistaa pelko ja todeta, että tähän minusta ei ole. Mutta jos se työ edellyttää sitä, niin sitten täytyy harkita alanvaihtoa. Minä pystyin valitsemaan ratsastettavani, koska en ollut kenenkään palkkalistoilla. Mutta en ryhtyisi enää miksikään ongelmahevosratsastajaksi laukkahevosille :D
|