Lähettäjä: Kehittelijä
Päivämäärä: 30.5.25 11:52:07
Hm, tämä on ihan hyödyllistä perspektiiviä, kiitos.
Olen itse lähestynyt ratkaisua ohjain-per-kaappi kulmasta, jolloin kaapelointi yksinkertaistuu (pelkkä matalajännite kaapille, pieni ohjain kaapissa) ja laite voi "tehdä enemmän" per kaappi, kuten tunnistaa hyllyjen lukkojen tilan ja toimia sen mukaisesti, esimerkiksi pudottaa aina alimman, tai hälyttää vikatilanteissa, ja olla itseriippuvainen vaikka pihalla. Ja tietysti ihan vapaamuotoinen ajastusten suhteen, jotka säädetään joko pikkuisesta näytöstä, tai kännykällä wifin yli. Ei mitään pilvijuttuja, mutta koitan selvittää, jos lähellä olevat ohjaimet saisi samaan ryhmään ja ajastettua kaikki kerralla, tms.
Pelkässä keskusyksikkössä (kuten tunnetussa 1200€/kaappi + 1000€ ohjain tarjonnassa) on vähemmän liikkuvia osia, mutta lukot pitää pysyvästi kaapeloida yhteen ja erikseen sen mukaan miten niitä haluaa avata samaan aikaan; esimerkkisi vaatii vähintään kuusi positiivista napaa ja yhden jaetun negatiivisen. Ei vielä paha, mutta mitä useampi itsenäinen annos, sitä enemmän tarvitaan piuhoja ja liittimiä ohjaimessa, ja mitä enempi kerralla laukeavia hyllyjä, sitä tehokkaampi virtalähteen pitää olla tätä hetkellistä virtapiikkiä varten...
Toteutettavissa, onhan moisia jo olemassa ja harkitsen vielä asiaa. Tykkään kuitenkin tällä hetkellä per-kaappi mallista, sillä se sopii yhteen tai kahteenkymmeneen kaappiin. Hinta on vielä kysymysmerkki, mutta luulen että kolmen-neljän hyllyn toosa olisi feed-x tienoilla, tietysti ilman itse kaappia.
|