Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko on liikaa?

Lähettäjä: .qs 
Päivämäärä:   29.5.25 19:31:26

Montako hevosta yksi ihminen pystyy omassa pihassa hoitamaan kunnolla? Jos skenaario että aina hankitaan vähän merikontteja pihatoiksi kun tulee lisää hevosia eli tietenkin niitä siivottava paikkoja ja kantovesiäkin ym sitten enemmän (tai letkulla laskettavia, mikä käytännössä sama asia talvikaudella).
Jos tarvisi hoitaa vain pakolliset asiat (ei liikutusta), montako hevosta pystyisit hoitamaan vakituisesti päivittäin kunnolla?

Mikäs suositus on nykyään yhdelle työntekijälle hoidettavien hevosten määrä?

Re: Paljonko on liikaa?

Lähettäjä: .qs 
Päivämäärä:   29.5.25 19:42:44

Ja mikä määrä herättää huolen jaksaako omistaja oikeasti hoitaa ne kaikki. 20? 30? 40? 50?
Mulle 5-10 hoidettavaa on aivan maksimi, siinäkin tarvis olla jo pari sitoutunutta tuuraajaa mukana. 10-15 vois mennä jos vähän paremmat olosuhteet esim automaattivesi tai jos koneita apuna siivous- ja heinitystöissä. Mut jos laskee noista vielä taloudellisen puolen hyvän hoidon minimivaatimuksella (heinät, kuivikkeet, eläinlääkäri, kengittäjä) työmäärän lisäksi niin 3-4 on mulle aivan maksimi.

Re: Paljonko on liikaa?

Lähettäjä: Katariina 
Päivämäärä:   29.5.25 19:48:21

Riippuu tarviiko käydä päivätöissä, onko lapsia, onko apukäsiä, tai muuta harrastusta. Itse sinkkuna, jolla ei muita harrastuksia ja jos ei töitä tarvitsisi tehdä, jaksaisin helposti varmaan n. 6-8 hoitaa ja liikuttaa pvässä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.