Lähettäjä: hjw
Päivämäärä: 29.5.25 13:40:21
Ihan muualla kuin satulassa istuen.
Sinun pitää vahvistaa lihaksia, jotka ylläpitävät hyvää ryhtiä kuitenkin niin, että pysyt joustavana ja kykenet myötäämään. Nyt sinulla on heikkona ryhtiä ylläpitävät lihakset ja vahvana ne lihakset, jotka vetävät ryhtiä läjään.
Jos et itse osaa treenata oikein, niin kannattaa pyytää apua joltain aiheeseen perehtyneeltä. Itse ainakin mokaan siinä, että en kykene pitämään selkää suorana vaan hyvin usein selkä menee notkolle kun yritän saada esim. yläselkää kuntoon, jolloin lopputuloksena ei ole hyvä ryhti vaan notkoselkä tai eteenkippaantunut lantio, joka siis pahentaa asiaa...
Hyvä puoli on se, että jumppaliikkeitä voi tehdä ihan päivän lomassa ja kotonaan ilman sen kummempia välineitä, tai sitten välineeksi riittää ihan joku keppi (vaikka säädettävä mopinvarsi), jumppakuminauha, pyyhe, tms.
Mutta tosiaan vahvista oikeita lihaksia äläkä tee liikkeitä väärin kuten minä... :D On nimittäin hyvin ärsyttävää yrittää korjata omia mokiaan, kun ne mokat on itselle niin luontaisia.
Ja voi olla, ettei ongelmaa lähdetä korjaamaan sieltä missä ne esiintyy, eli esim. lysyistä hartioista, vaan jalkateristä. Eli sinun pitää tietää, mikä on ongelman ydin, ennen kuin voit korjata sitä.
|