Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastussaappaat räpylään

Lähettäjä: A.Ankka 
Päivämäärä:   28.5.25 19:00:57

Voi tuska ja p*sk* mun jalkoja. Lesti on mallia räpylä, crocs läpyskä ainut mikä ei purista ja hierrä....
Ratsastussaappaat järjestäen TODELLA kapeita varpaiden seudulta. Millä merkillä/mallilla vähän väljempiä saappaita? Ja ettei liian helpoksi menisi niin varren tulisi olla normaali korkuinen (46) + kapea pohkeesta (31cm)

Nimenomaan saappaat hakusessa millä kehtaisi kilpailla. Paikallisissa tarvikeliikkeissä on kovin suppea valikoima, ei ole löytynyt sopivaa...

Re: Ratsastussaappaat räpylään

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   28.5.25 22:18:47

Joku Ariatin malli, jossa square-kärki (ei round)?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   28.5.25 23:15:58

Suutarilla voi käydä myös leventämässä lestiä. Mä olen myös räpyläjalka ja kaksiin kenkiin tämän tehnyt, toimii!

Päivämäärä:   28.5.25 23:16:16

Suutari siis venyttää sitä nahkaa siitä lestin kohdalta.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   29.5.25 00:07:19

Nahanvenytysspraytä voi myös kokeilla, ei toki määräänsä enempää

Lähettäjä: A.Ankka 
Päivämäärä:   29.5.25 15:08:45

Hei kiitos vinkistä suutarin suuntaan! Ei tullut edes mieleen että voihan nahkaa venyttääkin.

Vaikka venyyhän saapas käytössä mutta seuraukset aivan liian kapeasta jalkineesta on kamalat :(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.25 15:42:04

Parlanti k boots

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.5.25 16:02:41

https://www.borjeskotimaki.fi/fi/ratsastussaappaat-qhp-tamar-normal-must a/p/qhp7237BL/#description

Todella leveälestisiin jalkoihin erinomaiset saappaat! Ovat valmiiksi pehmeät ja joustavat jalkaterästä.

T. Toinen räpyläjalka

Päivämäärä:   29.5.25 16:06:20

"Nahanvenytysspraytä voi myös kokeilla, ei toki määräänsä enempää"

Ei se nahka veny pelkällä spraylla jos ei sen jälkeen saa mekaanisesti venytettyä = suutarilla. Tiedän kun olen myös leveäjalkainen ankka. Suutari käyttää tuota sprayta ja laittaa sitten koneeseen nahan venytykseen. Sen jälkeen menee kyllä kenkä jalkaan ilman tuskaa.

Ariatilla on myös miesten saappaita joissa leveys D-Medium tai EE-Wide, mene Ariat Europe sivuille ja sieltä miesten Tall riding boots. :) Ne on leveämpiä kuin naisten Ariatin saappaat.

Päivämäärä:   29.5.25 16:10:26

Ja vielä vinkki että Alberto Fascianin saappaat on tosi leveälle lestille sopivia, itselle jopa melkein liiankin leveä! Sellainen koulusaapas mulla kyseessä.

Lähettäjä: MM 
Päivämäärä:   29.5.25 16:12:34

Vie suutarille kengät lestin levitykseen, siellä saa useamman sentin lisää tilaa kenkään. Painota vaan että oikeasti tarvitset pari senttiä lisää tilaa ettei ne paria milliä venytä se ei auta mitään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.5.25 18:14:40

Freejump

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.