Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kypärättömät ratsastuskuvat tallien mainoksissa

Lähettäjä: Tylsä mutsi 
Päivämäärä:   28.5.25 13:29:02

Viime vuonna muuton jälkeen uuden alueen talleja tutkiessa ja nyt lapselle leiripaikkaa etsiessä olen pistänyt merkille mielestäni todella omituisen asian. Useampien ratsastuskoulujen tai muiden lasten toimintaa tarjoavien tallien mainoskuvissa näkyy ratsastajia ilman kypäriä. Ihan alkeisleirimainoksessakin saattaa olla valokuva jossa ratsastetaan mekko päällä ja pää paljaana. Minua asia vaivaa, sillä tulee heti tunne ettei kyseessä voi olla kovin vastuullinen ja turvallinen paikka. Lapsi tietysti haluaisi samalle leirille kaverinsa kanssa, ja leirimainoksessa heti kuva kypärättömästä ratsastajasta.

Mitä tunteita herättää, olenko vain liian tiukkis ja hyvillä mielin voi päästää lapsen tuollaiselle leirille? Jos täällä on talliyrittäjiä jotka näin mainostaa, niin kuvastaako kypärätön mainos toimintaanne, saatetaanko leirilläkin ratsastaa ilman kypärää? Miten suhtautuisitte, jos leirille ilmoittautumisen yhteydessä äiti vaatisi lapselleen ehdotonta kypärän käyttöä leirillä?

Re: Kypärättömät ratsastuskuvat tallien mainoksissa

Lähettäjä: sama 
Päivämäärä:   28.5.25 13:59:03

Minulla sama asia pistää silmään, annetaan huonoa esimerkkiä nuorille kun somessa julkaistaan kuvia ja videoita missä tallin omistajat/opettajat/osa oppilaista saa ratsastaa ilman kypärää. Ei ole nykypäivää ja turvallisuus ennen kaikkea hevosten kanssa touhuillessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.25 14:13:46

Minusta ratsastuskouluilla pitäisi yksiselitteisesti käyttää kypärää aina hevosen selässä. Jos mekkokuva menee kypärästä pilalle, sitten sitä ei kannata edes ottaa. Omallaan jokainen tekee mitä tekee, mutta esimerkin ja yleisen fiiliksen takia erityisesti lapsille suunnatussa toiminnassa pitäisi aina näkyä kypärät kuvissa. Mielellään myös maasta käsitellessä.

Lähettäjä: Tosikko 
Päivämäärä:   28.5.25 19:23:48

Täällä sitten toinen tylsä mutsi, en todellakaan anna rahojani sellaiselle lasten harrastuspaikalle joka mainostaa kypärättömyydellä. Parempiakin paikkoja varmasti löytyy.

Lähettäjä: Oma 
Päivämäärä:   28.5.25 20:02:57

Minua ei haittaa yhtään. Kypäräfanaatikkoja vihaan, vaikka pääsääntöisesti kypärää käytänkin.

En koskaan kuitenkaan ollakseni esimerkki tai jonkun muun toiveesta tai vaatimuksesta.

Kypärä on vähän kuin tupakka, molemilla saa fanaatikot sopiviin tunnelmiin.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   28.5.25 20:12:04

Missään ratsastuskoululla ei takuuvarmasti ilman kypärää lapset ratsasta, joten se on varmasti turha huoli, mutta kieltämättä itsekin valitsisin mainoksiin mieluummin sellaisia kuvia, joissa ratsastajilla on turvavarusteet päällä.

"Minua ei haittaa yhtään. Kypäräfanaatikkoja vihaan, vaikka pääsääntöisesti kypärää käytänkin."

Tässä on kyse lapsista ja mielikuvamarkkinoinnista, ei aikuisen ihmisen omista valinnoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.