Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kenen vastuulla luokkien rajausten valvominen?

Lähettäjä: Ristiriitaista 
Päivämäärä:   28.5.25 02:49:46

Jos kisajärjestäjä rajaa luokan osallitujia jollain lailla, kenen tehtävä on rajausten valvominen?

Täällä on yksi topa, jossa suomenhevosille avoimeen luokkaan on ilmoittautunut ei-suomenhevonen ja vaikka ratsastajan vastuulla on ilmoittautua oikeaan luokkaan, topassa ollaan myös sitä mieltä, että jos kisajärjestäjä rajaa luokkia, pitäisi myös kisajärjestäjän tarkistaa, ettei luokkaan tule ratsukoita, jotka eivät sinne kuulu.

Toisessa topassa valitetaan, kun HeC luokka on ollut avoin kaikille ja joku huippuratsastaja on siihen osallistunut ja vienyt lasten nallekarkit. Topassa vaaditaan kisajärjestäjiä rajaamaan ”aloittelijoiden luokkia” niin, etteivät huippuratsastajat niihin pääse.

Nämä kaksi topaa ovat keskenään ristiriidassa. Toisaalta vaaditaan rajauksia luokkiin, ettei huippuratsastajat vie nallekarkkeja. Toisaalta syyllistetään kisajärjestäjiä siitä, että he rajaavat luokkia, jolloin helposti ilmoittautuu väärään luokkaan, kun ei rajauksia huomaa.

Jos luokkien rajausten valvominen on ratsastajan lisäksi myös kisajärjestäjän vastuulla, niin ymmärrän hyvin, miksi HeD ja HeC luokat ovat avoimia kaikille. Jos ne rajattaisiin esimerkiksi ”avoin ratsastajille, jotka eivät ole kilpailleet aluetasolla”, kenellä kisajärjestäjällä on ylimääräistä aikaa käydä läpi kaikki HeD ja HeC luokkiin ilmoittautuneet ja tarkistaa, ovatko kisanneet aluetasolla.

Re: Kenen vastuulla luokkien rajausten valvominen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.25 05:09:59

Tämäpä! Kilpailijan itsensä vastuulla on ilmoittautua oikeaan luokkaan, tarkistaa ilmoittautumisen jälkeen menihän oikein. Olen joskus nähnyt koulukisoissa rajauksen tyyliä "avoin heA tasolla starttaamattomille ratsukoille", silloinkin mietein kuka niitä ehtii tarkistelemaan. Itsellä kävi kerran vahinko, kun ilmoittauduin estekisoihin ja jostain syystä kipa oli defaultilla merkannut minun hevoseni pikkuponiksi:D sekin saatiin korjattua, koska tajusin itse tarkistaa ilmoittautumiseni.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.5.25 06:51:48

No nyt on kyllä taas keksitty ihan itse valittamisen aihetta. Miksi valehtelet?

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   28.5.25 08:01:32

Nykyän ihmiset ei ota itse vastuta tekemisistään. Töhötetään menemään ja kun menee hutiin syytetään muita tai sääntöjä ym. Lukekaa ohjeet, säännöt ja toimikaa IHAN ITSE niiden mukaan niin näitä "ristiriitoja" ei tule.

Ihmiset tyhmentyy kokoajan !

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.