Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä tulee Kummajaisten nimi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.25 16:11:55

Otsikossa kysymys, miksi Urjalan kisojen nimeksi on tullut Kummajaiset? Monta vuottahan nämä kisat on ollut tämän nimiset, muistelen lukeneeni lapsena jo Hevoshullusta näistä kisoista. Muistelenko väärin että joskus kisoissa oli jotain pukuratsastuksen tyylistä ainakin joissain luokissa? Nykyään ei taida enää olla? Ainakaan somesta päätellen.

Re: Mistä tulee Kummajaisten nimi?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   26.5.25 16:25:08

Itse olen ollut aina siinä käsityksessä, että se on vain väännös Suomenratsujen Kuninkaallisista, joiden eräänlaiset varjokisat nämä tavallaan ovat.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   26.5.25 22:38:25

Olis mielenkiintoista tietää

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   29.5.25 21:40:43

Up

Lähettäjä: MM 
Päivämäärä:   29.5.25 22:26:51

Tämä kuulostaisi musta järkevältä:

"Itse olen ollut aina siinä käsityksessä, että se on vain väännös Suomenratsujen Kuninkaallisista, joiden eräänlaiset varjokisat nämä tavallaan ovat."

Mutta onko Kuninkaalliset sitten sellainen mihin pääsee vain kutsulla / riittävillä tuloksilla? Ja Kummajaisiin ns. kuka vain?

Lähettäjä: Kilpikonna 
Päivämäärä:   30.5.25 13:33:02

Avoimet luokat kuninkaallisissakin suurimmaksi osaksi, mutta aikuisella hevosella tarjolla luokkia HeB ylöspäin ja kummajaisissa sitten ihan HeC. HeC löytyy nuorille hevosille kuninkkaallisissa myös.

Kummajaisissa yksi alue A-merkki, kuninkaallisissa reilusti HeA luokkia alue ja kans., mestaruudet joka toinen vuosi.

Esteillä ”vastaavasti”. Eli moni voi osallistua kumpaankin tapahtumaan, vaikka aika erilaiset tapahtumat kyseessä, jo ihan volyymiltaan.

Lähettäjä: kummaa 
Päivämäärä:   30.5.25 16:46:36

Kun Kummajaiset ovat aikoinaan alkaneet, elettiin aikoja, jolloin suomenhevosille ei juuri ollut omia luokkia, vaan aina kilpailtiin puoliveristen kanssa samoissa luokissa.
Oli mahtavaa, kun suokeille tuli jop ihan omat kilpailut, joissa pääsi kisaamaan suomenhevosella suomenhevosten joukossa.
Kummajaiset ovat kuin "lempinimi" Kunkkareista.
Tuohon aikaan Kunkkarit olivat jokseenkin kovatasoiset joka lailla, Kummajaiset olivat kilpailut, minne kaikki olivat tervetulleita esimerkiksi aloittelemaan kisaamista.

Kummajaisiin ajeltiin kauempaakin Suomesta ihan juuri siitä syystä, että pääsi kisaamaan suokkien joukossa!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.