Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyttysmyrkky off, hevosen jouhiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.5.25 09:13:10

Suoraan karvapeitteeseen ei varmaan voi suihkuttaa, ainakaan mitenkään säännöllisesti mutta mites jouhiin, häntään ja harjaan? Tai vuohiskarvoihin?
Vai tuhoaako myrkky jouhet ja minulla on sitten syksyllä kaljuja hevosia :D

Loimeen tietysti saa kätevästi mutta ei ole päivittäin käytössä, vain pahimpaan aikaan.

Vielä nyt ei ole tarvetta mutta tulevaa ajatellen.
Tuntuu että monet hevosille tarkoitetut suihkeet ovat ihan tehottomia ja tuo off myrkky nyt ainakin itseen suihkutettuna toimii jonkin aikaa. Joten ajattelin että toimisikohan sitten hevosillakin.

Re: Hyttysmyrkky off, hevosen jouhiin?

Lähettäjä: Myrkky 
Päivämäärä:   25.5.25 12:31:05

Ota sitten huomioon, että Off on myrkky. Jos laitat sitä karvaan ja tarhakaveri rapsuttaa hevostasi samasta kohtaa, myrkkyä menee tarhakaverin suuhun.

Jotain Off Kids -tuotetta ehkä uskaltaisi kokeilla.

Päivämäärä:   25.5.25 12:51:19

Jos näitä suihkitaan ihmisen iholle niin tuskin on hevoselle mitään vaaraa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.5.25 13:03:19

Kyllä mä ainakin ihan surutta oon hevoseen (mm. Jalkoväliin) suihkuttanut sitä metsä offia.

Päivämäärä:   25.5.25 16:56:49

Eiköhän niissä hevosten karkotteissa ole aika lailla samat myrkyt. Joskus olen lorauttanut Offia sekaan.

Päivämäärä:   25.5.25 17:23:41

Monessa OFF tuotteessa vaikuttava aine on ikaridiini eli samaa mitä esim. Wahlstenin Fly-Stopeissa on. Effolin Fly Blockereissakin taitaa olla? Syötynä varmasti vaarallista, mutta ei iholle.

Päivämäärä:   25.5.25 19:25:02

Vähemmän se aine hevosen karvasta menee iholle kuin ihmisen iholta. Toki ihmisilläkin kai osa aineista suositellaan suihkutettavaksi vaatteisiin.

Itse olen laittanut teho offia mahan alle, ettei kaverit rapsuttaisi. Testasin ensin varovasti pienelle alueelle testatakseni ettei hevonen saa reaktiota. Lisäksi laitan yleensä maastoon junior offia korvien taa ja leuan alle. En tiedä onko se oikeasti miedompaa tai mitään, mutta olen ajatellut pään ohuemmalle iholle laittaa sitä mielummin, plus haisee vähemmän. Paras mun mielestä silti on baby oiliin sekoitettu pikiöljy ja sitä kainalot + takajalkojen sisäpinnat. Tai helosaniin sekoitettu pikiöljy hoitaa samalla ihoa ja tuntuu tehoavan parhaiten paarmoihin.

Lähettäjä: Suokki 
Päivämäärä:   26.5.25 14:13:01

Jos ihmiseen uskaltaa suihkuttaa niin tuskimpa se hevonen siihen kuolee jos ei ihminenkään 

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   26.5.25 15:34:39

Meillä käytetään pikiöljyä harjassa ja hännässä. Ei mäkäräsiet eikä loppukesästä polttiaiset kiusaa. Pitkää laimentaa esim. ruokaöljyyn. Sienellä helppo levittää.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.5.25 15:50:08

Ihminen käy suihkussa toivottavasti päivittäin.
Hevonen ei käy.

Ihminen ei rapsuttelee itseään tai kavereitaan hampailla, vaan kynsillään. Ja kädet sekä kynnenaluset ihminen toivottavasti pesee useamman kerran päivässä.
'Hevonen rapsuttelee itseään ja kavereitaan hampaillaan.

Ihminen suihkii suurimman osan offista vaatteilleen, jotka hän pesee säännöllisesti.
Hevosella se offi suihkitaan karvapeitteelle, jota hevonen rapsuttelee hampaillaan, ja jota sen tarhakaverit rapsuttelevat hampaillaan.

Tiivistetysti: Jos aine on sellaista että et laittaisi sitä hevosesi ruokaan, älä laita sitä myöskään sen karvaan.

Päivämäärä:   26.5.25 16:10:45

Millä -- suojaa hevosia ötököiltä? En syöttäisi omalle mitään myrkkyjä/karkotteita, mutta pakko hevosta jollain on hoitaa.

Toisaalta ilmankos -- hevoset ei käy pesulla kun en itse laittaisi shampootakaan ruokaan ja silti pesen hevosia. En laittaisi rasvojakaan ruokaan, mutta jollain hevosen ihoa on kuitenkin hoidettava niistä ötökönpuremista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.