Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi et kisaa ulkomailla?

Lähettäjä: Daisy 
Päivämäärä:   24.5.25 22:51:53

Mikä on sinun tekosyysi?

Re: Miksi et kisaa ulkomailla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.25 22:54:18

En ole tarpeeksi hyvä.

Lähettäjä: ede 
Päivämäärä:   24.5.25 22:55:48

tekosyy :D Eiköhän tuo ole aika yleinen: raha + elämäntilanne jos kilparatsastus on vain harrastus.

Lähettäjä: Alue 
Päivämäärä:   24.5.25 22:56:09

Miksi lähtisin ulkomaille, kun Suomessa en ole kisannut edes kansallisia luokkia?

Päivämäärä:   24.5.25 22:56:49

Minulla ei ole tarpeeksi rahaa. Ulkomailla kisatakseen ei tarvitse olla hyvä, hyvä tarvitsee olla jos haluaa menestyä siellä.

Päivämäärä:   24.5.25 22:57:36

Raha

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.25 22:58:31

Raha ja lapset.

Lähettäjä: Placebo 
Päivämäärä:   24.5.25 23:11:49

Ihan vaan tiedoksi että ei se kisaaminen ulkomailla ole niin kallista mitä täällä aina sanotaan. Toki köyhälle kaikki on kallista. Yhdellä HIHS viikonlopulla viettää kuukauden Saksassa kisaamassa päivittäin.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   24.5.25 23:20:11

Rahaa olis, mutta opinnot ja muu elämä suomessa, joten pysyn täällä. Ja kylläpä nämä suomen kansalliset itselle riittää, kun ei ole tavoitteena olla ammattilainen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.5.25 23:20:15

Ei ole tekosyytä, en vaan kisaa enää. Aiemminkin kisasin vaan Ruotsi, Tanska, Puola ja Saksa, ei kiinnosta kisaaminen nykyään.

Päivämäärä:   24.5.25 23:32:13

Kun kiinnostaa käydä pari kertaa vuodessa jotkut seurakisat, niin ei ehkä järkeä olisi

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   25.5.25 04:23:15

Olisi kiva tehdä joku pieni Euroopan turnee, mutta yhdellä hevosella tuntuu hieman typerältä panostukselta. Pitäisi olla vähintään kaksi starttiheppaa tuollaiseen.

Lähettäjä: muffe 
Päivämäärä:   25.5.25 07:11:11

Kisaan mielelläni Suomen kansallista ja pyrin koko ajan ylöspäin tasoilla, mutta tämä on minulle harrastus (ja hiukan ratsutan ja opetan myös). En ole kiinnostunut lähtemään ulkomaanreissuille tekemään startteja. Kauhea rahan- ja ajanmeno ja vaiva.

Päivämäärä:   25.5.25 07:46:49

Koska Suomen kansalliset riittää minulle. Ei ole aikaa, ei rahaa ja ei ole hevoseni mielestä mukavaa matkustaa pois kotoa pitkäksi aikaa..
Ja hyvin pärjäävät esim Riikka Harjula ja Susanna Granroth, vaikka hyvin harvoin lähtevät ulkomaille kilpailemaan..

Lähettäjä: helmikorvis 
Päivämäärä:   25.5.25 08:02:14

Ei ole edes tekosyy - olen yksinkertaisesti vielä liian huono. Koska olen vasta kansallisen kisaaja, niin ainoa järkevä teko on hioa ja harjoitella täällä ihan kotosalla. Minulla tavoitteena ensin SM ja sitten ehkä kotimaan kv-startti ja sitten voi miettiä riittäisikö rahkeita lähteä kokeilemaan tasoa johonkin lähimaissa kansainväliseen kisaan. Ei minusta siis huippua tule koskaan, mutta ihan itseni takia tavoittelen sitä kyllä.

Päivämäärä:   25.5.25 08:20:05

Ei mitään järkeä lähteä ulkomaille. Meidän tulostaso on sitä luokkaa, ettei sen takia kannata edes paria tuntia pidemmälle lähteä. Kisataan lähialueen kisat sen verran mitä niitä on.

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   25.5.25 08:49:08

En koe saavani taloudelliseen panokseen vastinetta.

Koska en tähtää mihinkään tiettyyn kisaan tai statukseen, en koe saavani sille rahalle mitä ulkomaan harrastekisareissuun joutuisin laittamaan riittävää vastinetta.

Samasta syystä en käy ulkomaanihmeiden valmennuksissa tai muussakaan vastaavassa vaikka resurssit siihen olisi.

Lähettäjä: N2 
Päivämäärä:   25.5.25 09:38:03

Ei vielä taso riitä. Olen tosin miettinyt että olisi kiva käydä pyörähtämässä jotkut seurakisat Haaparannalla niin voisi sanoa kisanneensa ulkomailla :D

Päivämäärä:   25.5.25 10:41:54

Syynä rahan puute mikä vaikuttaa jo kisaamisen, treenin ja hevosten määrään täällä Suomessa. Jos eläisin ihanne elämääni, minulla olisi 5-8 hevosta, voisin keskittyä vain ratsastukseen ja siinä kehittymiseen täysipäiväisesti. Todennäköisesti muuttaisin hevosineni jonnekin keski-eurooppaan ja eläisin unelmani sieltä käsin. Hyvin voisi pyrkiä vaikka EM kisoihin. Uskoisin että tämä on monen muunkin salainen päiväuni.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   25.5.25 11:07:33

Ei ole hevosta kisata edes kotimaassa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   25.5.25 11:08:56

Koska kisaaminen on minulle pelkkä harrastus.

Päivämäärä:   25.5.25 11:57:06

"Yhdellä HIHS viikonlopulla viettää kuukauden Saksassa kisaamassa päivittäin."

En tiedä paljonko yksi HIHS viikonloppu maksaa pikkuluokkien kisaajalle, mutta en tiennyt sen olevan noin järkyttävän kallista. Kun siis laskee, että pelkästään kuukauden tulonmenetykset useampi tonnia. Ja siitä vasta lähdetään laskemaan varsinaisia kuluja eli hevosen kuljetus, majoitus itselle ja hevoselle (kotona olevat kulut juoksevat myös) jne. Kyllä mä väitän, että se HIHS viilonloppu tulee moninkertaisesti halvemmaksi. Tuollaiseen Saksan kuukauden kisareissuun ei 10 000 euroa riitä millään.

Päivämäärä:   25.5.25 12:00:12

En kisaa Suomessakaan niin miksi ulkomaillakaan. Ei kiinnosta, rahaa kyllä olisi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.5.25 22:19:39

Raha ja taso.

Lähettäjä: Äitee 
Päivämäärä:   25.5.25 22:24:36

En kilpaile. Tai jos kilpailen, joskus ja jouluna seuraskaboissa :)

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   25.5.25 23:43:09

Siksi, koska kustannan jälkikasvun kisaamisen ulkomailla jo nyt :D ihanan helppoa ja etenkin halpaa puuhaa! Itse voin käydä seurakisoissa pyörähtämässä vaikka 10v välein. En ole koskaan ollut niin kisaorientoitunut itse, että olisin edes haaveillut kansainvälisistä radoista.

Lähettäjä: Kj 
Päivämäärä:   26.5.25 06:07:02

Käyn töissä ja ei ole vapaa-aikaa eikä rahaa semooisiin touhuihin...

Lähettäjä: Treeni 
Päivämäärä:   26.5.25 06:29:38

Kilpaileminen ei kiinnosta muuta valmentautuminen kyllä kiinnostaisi.Työt vie vapaa-aikaakin sen verran että ei ole mahdollista harrastaa niin paljon kuin haluaisi.

Lähettäjä: ok 
Päivämäärä:   26.5.25 07:11:07

Kisattu on, mutta nyt on opiskelut ja totaalinen ajan sekä rahan puute.

Päivämäärä:   26.5.25 08:11:39

En kilpaile suomessakaan, joten miksi kilpailisin ulkomailla?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   26.5.25 09:40:21

On tämä kyllä semmonenki köyhien palsta voi hevos raukat

Lähettäjä: Kopukka 
Päivämäärä:   26.5.25 13:10:36

Koska kilpailen max n. tunnin matkan päässä kotoa ja siinä ajassa ei ehdi ulkomaille ;)

Lähettäjä: lll 
Päivämäärä:   26.5.25 23:12:15

Vai että tekosyy :DDDDDD

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.