Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ylipainoinen ratsastaja

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   24.5.25 20:48:17

Olin viikonloppuna turistina kisoissa. En todellakaan sano tätä haukkuen vaan äärimmäisellä ihmettelyllä ja huolella. Meillä Suomessa puhutaan hevosten hyvinvointi asetuksessa tarhojen koosta mutta onko siinä sanaakaan oikeasti ylipainoisista lihavista ratsastajista? Lihaksia ei ole eikä kunto riitä kouluradan ratsastamiseen. Voisiko joku pullea tuntea piikin sydämessään ja hakea vaivaansa apua? Kukkakeppi ei tarvii olla, mutta ...

Re: Ylipainoinen ratsastaja

Lähettäjä: /; 
Päivämäärä:   24.5.25 21:07:08

En sano tätä haukkuen, mutta onko aloittaja, toisten kehojen kyttääjä, käynyt peruskoulua? Sen verran on alkeellisia virheitä yhdyssanoissa ja pilkkujen käytössä. Ei tarvitse pilkunviilaaja olla, mutta normaalisti sivistynyt kuitenkin. Voisiko tuo analfabeetti tuntea piston sydämessään ja hakea vaivaansa apua, vaikka tukiopetuksesta?

Lähettäjä: Fg 
Päivämäärä:   24.5.25 21:09:14

Onhan se nyt ihan fakta ettei liian painava ratsastaja ole hevosen terveydelle hyväks

Päivämäärä:   24.5.25 21:21:36

/; pahoittelut kieliopista, yliopistossa ei ohjattu lauantai illan kännykän käyttöön, eikä se ole tässä substanssissa relevanttiakaan.
Ongelman ydin, ei nähdä metsää puilta. Voitaisiinko hakea apua kun sitä on kuitenkin saatavilla. Ihan vaan lajin ja hevosten vuoksi.

Päivämäärä:   24.5.25 21:29:34

Yliopisto-opintoihin kuuluvat kielikokeet, graduihin ja syventäviin opintoihin kielentarkastus. Luulisi siitä jotakin oppivan jopa LAUANTAI-ILTAAN. Hae ihmeessä apua tuohon sivistymättömyyteesi ja vaihda toki sellaiseen yliopistoon, jonka voi ottaa vakavasti ja jota opiskelijat eivät tällä tavalla nettipalstalla häpäise.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.25 21:33:47

Ja kohta poistuu tää ketju

Päivämäärä:   24.5.25 21:44:07

/; jep hyvä että poimit oleellisen <3

Päivämäärä:   24.5.25 22:10:01

Miksi näitä pitää aina aloittaa XD

Lähettäjä: sj 
Päivämäärä:   24.5.25 22:10:12

/;
Kunpa yliopistossa kiinnitettäisiinkin huomiota kielioppiin... Opinnäytetyön ohjaaja kommentoi tekstiä todella epä selvästi ja yhdys sanat erikseen kirjoittaen ja korjaa minun kirjoittamaani tekstiäkin väärin. Kun kirjoitan yhdyssanan yhteen, hän korjaa sen yhdys sanaksi. Kun kirjoitan sanat erikseen, hän korjaaneyhteen. Tai kun kirjoitan joistain asioista monikossa, hän korjaa sen yksikköön. Esim. "Viisi hevosta juoksivat kolmella pellolla" = "Viisi hevonen juoksee kolmella pelto". Sama homma sekä kandin että gradun ohjaajien kanssa. Molemmat suomalaisia ja suomenkielisiä, mutta eivät osaa kielioppia...

Mutta jotenkin outoa, että aina, kun täällä aloitetaan ihan asialliseen sävyyn ketju liittyen ratsastajien liian isoon kokoon ratsuunsa nähden, alkaa joku lihava heti urputtaa kieliopista.

On ihan totta, että nykyään iso osa ratsastajista ja ratsuista on liian lihavia. Eikä se ole mikään pikku juttu. Aihe tulee kuitenkin ymmärrettyä, vaikka aloittaja yhden yhdyssanavirheen tekisikin, joten voisitko lihavuudestasi huolimatta koettaa sivuuttaa pari kirjoitusvirhettä ja pysyä aiheessa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.25 22:12:34

"Ja kohta poistuu tää ketju"
Kerro yksikin syy miksi ei poistuisi? Ei aloittajaa kiinnosta hevosten hyvinvointi tippaakaan. Tällaiset avautumiset voi kirjoittaa ihan omaan päiväkirjaan.

Päivämäärä:   24.5.25 22:16:37

"alkaa joku lihava heti urputtaa kieliopista."

LOL. Kuinkahan lihava siellä ruudun takana kirjoittelee?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.5.25 22:21:31

Elämä hukassa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.5.25 22:25:05

Eihän ylipaino ole ongelma vaan se että on liian painava ratsastamansa hevosen selkään. Kyllähän esim.150/70 kokoinen voi helpostikin ratsastaa vaikka ylipainoinen onkin.

Päivämäärä:   24.5.25 22:34:53

Itse asiassa ylipaino on ongelma - erittäin suuri kansanterveydellinen ongelma.

Lähettäjä: maria 
Päivämäärä:   24.5.25 22:41:12

Samoin mielenterveysongelmat. Niiden takia jää moni hevonen hoitamatta asianmukaisesti.

Päivämäärä:   24.5.25 22:43:14

Voi kyynel. :'(

Lähettäjä: Sissuli 
Päivämäärä:   24.5.25 22:50:29

Ainoa jonka pitää hakea apua on aloittaja kielioppiinsa

Päivämäärä:   24.5.25 22:53:26

Onhan ylipainoon haettavissa apua, esim lääkkeitä.

Päivämäärä:   24.5.25 22:55:58

"Kuinkahan lihava siellä ruudun takana kirjoittelee?"

Tällä laskurilla laskettuna BMI:ni on vähän alle 20. (163 cm / 52 kg)
https://bmi.fi/
Kuinka suuri sinun BMI:si on?

Päivämäärä:   24.5.25 23:17:53

Oma BMI:ni on nyt 13,5. Kirjoitan tätä sisätautiosastolla nenämahaletkussa ja tiputuksessa. Puutuin aloittajan onnettomaan kielioppiin, koska en halua kenenkään muun joutuvan tähän kuntoon nettipainostuksen vuoksi. Siksi haluan häpäistä aloittajan kielioppivirheistä, jotta hän häpeäisi aloitustaan ja lopettaisi ihmisten painosta jankuttamisen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.5.25 23:27:48

Ei kenenkään yksittäisen henkilön painosta pidä jankuttaa, mutta ratsastus ei ole ihmisoikeus. Hevosia voi ja kannattaakin harrastaa ylipainosta huolimatta, mutta selkään kiivetään sitten, kun oma paino ei ole hevoselle liikaa.
Terkuin ylipainoinen kahden hevosen omistaja, ajan ja hoidan hevosiani, muut ratsastavat.

Päivämäärä:   24.5.25 23:39:53

Eli olin oikeassa. Nimimerkki /; on vain joku omaan pallomaisuuteensa kyllästynyt pullero. Ei osannut edes asiallisesti vastata minun kysymykseeni.

Kyllähän se kertoo paljon, että hoikkaa ihmistä halveksitaan ja aletaan provota vastauksena. Kun normaalipainoiset ihmiset on nykyään niin harvinaisia.

Tämä ketju on siis ihan aiheesta aloitettu. Ratsastajista iso osa on liian isoja ratsuilleen.

Ei /; ainakaan aikuinen vielä ole. No, kun nuoresta asti on lihava, niin... Hae apua. Lihavuuteen on lääkkeitä.

T: 41 v.

Lähettäjä: muusa 
Päivämäärä:   24.5.25 23:51:29

Mun mielestä SEY, joka on niin huolissaan hevosten hyvinvoinnista ja hyökkää koko hevosalaa vastaan, voisi alkaa kampanjan "liian painavat pois hevosen selästä" - jos siellä siis oikeasti välitettäisiin hevosen hyvinvoinnista! Voisi oikein olla julisteita - niiden kanget hui kauhistus julisteiden tapaan - 90kg ihmisestä ja sen perseestä joka ei mahdu satulaan.
Vai mitä OE tyypit? Välitättekö oikeasti hevosen hyvinvoinnista?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   24.5.25 23:52:49

Tosi terve keskustelu.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   24.5.25 23:53:08

Että 41v kirjoittelee tällaista tänne..

Päivämäärä:   24.5.25 23:56:13

Olet todella sairas ja empatiakyvytön idiootti, kun tuolla tavalla kiusaat pahasti anorektista syömishäiriöistä ihmistä. Hae sj ihmeessä apua itsellesi, niin ei tarvitse pahasti alipainoista ihmistä haukkua pulleroksi. Luulisi 41-vuotiaan olevan jo viisaampi. Vaihdevuodet saattavat tietysti aiheuttaa pahaa kateutta ja muihin kohdistuvaa kyräilyä.

Päivämäärä:   25.5.25 00:06:30

/; ei edes ollut alkuperäinen kirjoittaja jolle kerroit keksityn BMI indeksisi, katopa nimimerkit tarkemmin.
Ihme akka.

Päivämäärä:   25.5.25 00:23:22

Minä vastasin sille, joka vastasi minulle. Vaikka nimimerkki . haukkui minua lihavaksi, niin nimimerkki /; vastasi kommenttiini. Minä sitten vastasin hänelle. Kukaan järkevä ei asiallisista viesteistäni provosoidu ja kirjoita mitä sattuu. Provosoitujat ovat jotain lihavia, jotka pitävät normaalipainoisia ihmisiä keksittynä asiana.

Millä perusteella minun BMI:ni on keksitty? Mitä ihmeellistä noissa mitoissani oikein on? Ihan normaalit mitat.

Minä sen sijaan en usko, että kukaan BMI 13,5 täällä provoaisi. Oikeastihan tuon kirjoittajan BMI on yli 41 eikä hänellä mene kurkusta alas nenukki vaan ihan pureskeltavaa mässättävää.

Lähettäjä: maria 
Päivämäärä:   25.5.25 01:36:45

Kun hevonen luovuttaa..

https://tinyurl.com/3jdnwkka

Lähettäjä: lo 
Päivämäärä:   25.5.25 01:58:46

No huh... Kolmevuotias hevonen! :O Ei ihme, että pyllähtää eikä huvita enää nousta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.