Lähettäjä: :-)
Päivämäärä: 24.5.25 10:03:53
Toisen topan pomminvarmuudesta tuli mieleeni kysellä, onko hötöläisillä kokemusta yksin huolestuvan, reaktiivisen ja liikkeissään nopean hevosen auttamisessa enempi zen -tyyppiseksi? Hevonen on ollut mulla jo 7 vuotta enkä ole arka käsittelijä, toisen hevoseni kanssa rento mielentila säilyy helposti ja tämän säpäkämmänkin kanssa siihen asti, kunnes lähdemme kahdestaan pois muiden hevosten läheltä. Olen kokeillut viedä yksin poispäin muista niin, että olen lisännyt matkaa vähitellen, mutta lopulta tuloksena on aina narun päässä pyörivä, kavereille huuteleva ja huolestunut hevonen - ei tee vaarallisia asioita eli ei hypi pystyyn tai lähde käsistä, mutta pyörii pikku ympyrällä ja on selvästi niin levoton, ettei ole turvallista lähteä pidemmälle. Mikäpä siis neuvoksi: hyväksynkö vain sen, ettei tämän kanssa koskaan lähdetä yksin maastoon (edes taluttaen) vai onko vielä jotain, mitä voisi kokeilla? Hevonen on muutoin tosi kiltti ja terve, sillä on kokopäivätarhaus isossa tarhassa kaverin kanssa ja riittävästi liikuntaa.
|