Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen ostajat???

Lähettäjä: Myyjä 
Päivämäärä:   23.5.25 20:10:02

Miten voi olla mennyt tälläiseksi hevoskauppa.

Myyn hevosta. Mielestäni muihin verrattuna kattavasti kerrottu hevosesta. Silti tulee aivan outoja viestejä.

Paras oli kyllä seuraava.

”Hei, onko vielä myynnissä”. Vastasin kyllä. Seuraava oli tarjoan xxxx euroa. Ihan ok tarjous ja olin ajatellut hyvään kotiin ilman varusteita tämän verran.

Ongelma on kuitenkin, että pitäisi se hevonen kuitenkin tulla katsomaan. Myyjänä haluaisin tietää edes vähän ostajasta. Ei tarvi kaikkea kertoa.

Haluaisi ostaa vaan suoraa ja ihmetteli minun vastausta.

Miten voi olla mennyt näin hulluksi tämä. Kohta mieluiten laittaa jo kuoppaan, kun myy.

Re: Hevosen ostajat???

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   23.5.25 20:14:51

En myöskään viitsi mennä katsomaan. Jos hinta on ok ja hevonen kuulosta sopivalta/videot on yms, niin voin laittaa rahat tilille ja tilaata kuljetuksen :D

Lähettäjä: kenna 
Päivämäärä:   23.5.25 20:36:43

En minäkään välttämättä kävisi katsomassa jokaista hevosta. Olen ostanut hevosia myös ulkomailta.

Papereihin vain kirjoitetaan, että "Hevonen myydään siinä kunnossa kun se kaupantekohetkellä on ja ostaja on tietoinen, että hevosesta voi löytyä vikaa kaupanteon jälkeen ja hän hyväksyy ne, koska ei halunnut tutkituttaa tai edes nähdä hevosta ennen kuin allekirjoitti kauppakirjan ja maksoi kauppasumman myyjän tilille. Jos ostaja ei ole tyytyväinen hevoseen, hän saa omalla kustannuksellaan palauttaa hevosen myyjälle. Kauppasumma palautetaan täysimääräisenä vain, jos hevonen on täysin samassa kunnossa kun se kaupantekohetkellä oli. Myyjä ei ole vastuussa siitä miten hevosta kohdellaan kuljetuksen aikana tai myyjän ostajan käsissä eikä vastaa siitä, jos hevosen käytös muuttuu erilaiseksi sen vaihdettua kotia. Myyjä ei myöskään ole velvollinen maksamaan mitään heovsen ylläpitoon liittyviä kuluja enää sen jälkeen, kun hevonen hänen käsistään lähtee."

Ja niin edelleen. Jokainen saa tuosta litaniasta tehdä omanlaisensa.

Lähettäjä: äslkn 
Päivämäärä:   23.5.25 21:47:26

Ainakin ammattilaiset osaa arvioida videon perusteella, onko hevonen sitä mitä he hakevat. Amatööritädit ei ehkä.

Lähettäjä: Myyjä 
Päivämäärä:   23.5.25 22:50:33

Tämä.

Minulla ei ole kyllä edes videoita ja silti tuli hevosesta ostan. Kuvista ei näe kaikkea. Pelkään pettymyksiä. Itse olen kuvien perusteella ostanut, mutta aina käynyt kuitenkin itse hakemassa.

Onko hyviä hevosia vähän ja epätoivoa ?

Lähettäjä: nnnnn 
Päivämäärä:   23.5.25 22:55:10

Mikä nyt kenellekin on se "hyvä" hevonen??? 300.000 GP ratsu vai juuri radalta vetäisty lämppäri.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.