Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  C1-kortti

Lähettäjä: Pilli 
Päivämäärä:   23.5.25 14:49:36

Kysytään täältä kun autokoulujen chateissa ei tiedetä;)
Haluan korottaa henkilöautokortin pienen hevosauton ajamiseen soveltuvaksi. Ei siis pikku-E eikä varsinainen kuorma-autokortti. Ajopeli siis sellainen perus pienihevosauto kahdelle hevoselle, joka ei kuitenkaan ole B-kortilla ajettava, mutta abt sen näköinen muuten. Kortti lienee C1?

Re: C1-kortti

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   23.5.25 15:09:49

Juu

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   23.5.25 15:19:59

Jep

Lähettäjä: Pilli 
Päivämäärä:   23.5.25 16:45:45

Voiko pitää paikkansa, että yli 45-vuotiaat tarvitsevat lääkäri todistuksen korottaessaan henkilöautokortista C1:een!? Tuli ihan puskista, kuitenkin 45-v on tosi ”nuori”.

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   23.5.25 16:57:43

Pilli, voi. Ja pitää jatkossa uusia 5 vuoden välein, eli tarvitaan joka kerralla se lääkärintodistus.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   23.5.25 18:03:06

Ihan kaikkien on toimitettava lääkärintodistus c1 korttia varten (ellei ole esim c tai d kortti jo olemassa, mutta tuskin silloin ajelisi enää c1). Itse olin 20v kun ajoin ja oli toimitettava lääkärintodistus, ja siitä eteenpäin joka viides vuosi myös että pysyy voimassa

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   23.5.25 21:17:16

Jouduin toimittamaan itsekkin lääkärintodistuksen 18v, sillä kyseessä on luokan 2 ajokortti jossa on tiukemmat terveysvaatimukset, B kortti kuuluu luokkaan 1.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.5.25 21:59:40

Itse olen ajanut c-kortin 15 vuotta sitten (ikää oli itsellä reilu 20v.). Silloinkin tarvitsi lääkärintodistuksen ja kortti olisi ollut voimassa sinne asti, kun täytän 50. Vuosi sitten korotin c1e enkä siihenkään tarvinnut lääkärintodistusta.

Lähettäjä: Puh 
Päivämäärä:   23.5.25 22:19:31

Vuosi sitten korotin C1 ja todellakin tarvitsin lääkärintodistuksen ja 5 vuoden välein tarvitsen uuden. Ikää oli myöskin 50.
Pisteen kortissa on tehty virhe, jos todistusta ei ole vaadittu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.5.25 22:35:52

Ei ole tehty virhettä. Olemassa oli jo 2-luokan kortti enkä ole vielä täyttänyt 45 vuotta.

Perus c-kortti olisi ollut 50-vuoteen asti voimassa, mutta nyt korotin pykälällä niin nykyinen kortti voimassa sen 5v.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   23.5.25 22:39:09

Joo lääkärissä käynti nyt, mutta ei sitä uusiessa tarvitse paitsi sitten iän vuoksi. Jos paikkakunnallasi on eurolääkärit niin pääsee edullisesti. Nythän se muuttui niin, ettei julkiselta noita todistuksia enää saa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.