Lähettäjä: Rain
Päivämäärä: 23.5.25 14:06:32
En tee normaalisti, mutta koska hevoset on kotona niin kyllä siinä kastumaan ehtii. Vihaan pitkiä sadekausia, koska sateella moni juttu on hankalampi hevosten kanssa. Eniten rajoittaa se, että silmälasit on jatkuvasti märät eikä näe eteensä jos lippis päässä ei tarkene. Ratsastan lyhyemmin, teen vähän vähemmän, koitan myös ennakoida ettei tarvitse kantaa heinäsäkkejä sateessa, siirrellä paaleja tms. Jos sataa useamman päivän niin koitan luovia niin että kuivempina hetkinä teen enimmät. Suunnittelen aina myös viikon ratsastukset etukäteen sääennusteen mukaan, vaikka se toki saattaa muuttua paljonkin.
Mulla on hyvät sadekamppeet, mutta esim. kesällä niiden ongelma on se että niissä tulee heti kuuma jos sade taukoaa (tai ylipäätään jos on liian lämmintä). Nuoren hevosen kanssa on vähän riskaabelia mennä jos ei esim. näe lasien takaa kunnolla tai on vaikea keskittyä kun varusteet ei ole kohdallaan. Toisaalta nuo aikuiset taas tuo maastostakin kotiin vaikka ei näkisi itse mitään. On mulla piilareitakin joita käytän välillä, ja ne päässä teen ihan normaalisti asiat ratsain nuorenkin kanssa. Sen on hyvä oppia tekemään kelillä kuin kelillä.
Välillä harmittaa tää oma sokerius, koska mun hevoset on ihan parhaimmillaan kesäsateella. Ehkä tän innoittamana menen tänään ratsastamaan yhden kunnolla vaikka sataa.
|