Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevostrailerianne vuokraavat/lainaavat

Lähettäjä: jedje 
Päivämäärä:   22.5.25 13:50:15

Te, jotka vuokraatte tai lainaatte hevostrailerianne (tai vaikka ihan peräkärryä) muille:

Vaaditteko, että vuokraajalla/yhdistelmän kuskilla on BE-kortti, vaikka traileri olisikin 1,5 hevosen koppi ja niin kevyt, että yhdistelmän kokonaispaino papereiden mukaan jää alle 3500 kiloon eikä lain mukaan BE-korttia vaadita?

Olen huomannut, että minun 1,5 hevosen koppia koettavat lainata nimenomaan ne, joilla ei BE-korttia ole. Eivät välitä välttämättä siitä, mahtuuko iso hevonen koppiin mukavasti tai riittääkö kopin papereihin merkitty kantavuus, kun tarvitsevat vain kopin lainaan eikä kuskilla ole pikku-eetä.

Minä olen kamala ihminen ja aivan perseestä, kun en mielelläni lainaa/vuokraa koppia sellaiselle, jolla ei BE-korttia ole. Valittavat, että mihin sitä tarvitsee, kun kyllähän tota yhdistelmää saa ilmankin ajaa. Yleensä nämä eivät osaa ajaa kärryn kanssa, eivät tajua edes perusasioita kärry perässä ajamisesta. Ja sitten taas kaikki ne, joilta onnistuu kärryn kanssa ajaminen, ovat suorittaneet sen pikku-een.

Voisin kyllä vuokrata kopin myös sellaiselle, jolla ei pikku-eetä ole, jos tietäisin, että hän osaa kyllä ajaa koppi perässä. Mutta näitä ei paljoa ole näkynyt. Minua hirvittää se, että lähdetään liikenteen sekaan hevonen kyydissä ja törttöillään miten sattuu. Tavarat kun ei lainassa parane ja aika harva korjaa/korvaa aiheuttamiaan vahinkoja.

Re: Hevostrailerianne vuokraavat/lainaavat

Lähettäjä: Al 
Päivämäärä:   22.5.25 14:43:34

En vaadi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.5.25 14:46:46

Ei ole tullut mieleenkään kysyä. Lainaan kyllä vaan kavereille joiden hepoista tiedän, että lastautuvat, kulkevat ja purkautuvat siististi. Eli kokemusta kaverilla kuljettamisesta on.

Lähettäjä: tota 
Päivämäärä:   22.5.25 14:51:30

Pidan itse oman trailerimme tosi siistinä, siivoan ja pyyhin sotkut joka reissun jälkeen niin traikku on pysynyt sisätiloiltaan lähes uudenveroisena vaikka on ollut käytössä jo yli 10 v. Lainaan traileria sellaisille kavereille jotka palauttavat sen samassa kunnossa kun oli lainatessa. Muutamalle olen lainannut kerran mutta kun olen saanut siivota heidän sotkujaan niin toista kertaa ei tule..

Lähettäjä: jd 
Päivämäärä:   22.5.25 17:13:56

Sama kuin aloittajalla. En vuokraa traileria sellaiselle jolla ei ole be korttia.

Lähettäjä: Be-kortiton 
Päivämäärä:   22.5.25 20:36:15

Itselläni on koppi, mutta ei korttia ajaa sillä, kaveri on kuskina kun tarvitaan. Enkä kyllä antaisi lainaan sellaiselle, jolla tiettävästi ei ole be-korttia. Jos kärryä osaa ajaa, pikku een hankkiminen ei ole mikään iso homma.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   22.5.25 20:51:35

Kaksi traikkua on lainassa rikottu, sen jälkeen en ole enää lainannut kenellekään. Hätätilassa esim klinikalle olen lähtenyt itse viemään, mutta en anna muiden ajaa.
Olisi myös kiva tietää miten vakuutuksessa näihin suhtaudutaan? Itsellä siinä mielessä tuuri, että rikkojat korjauttivat kyllä, mutta eihän siitä uuden veroinen tule. Esim väliseinä ei enää ikinä mennyt helposti paikoilleen jne

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.5.25 20:55:25

Minusta ihan ymmärrettävää vaatia BE, vaikka ei laki vaatisi. Jokainen saa lainata tavaroitan juuri kuten haluaa.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   22.5.25 21:07:27

En ole koskaan kysynyt kortista.
Itselläni ei ole, niin ei kiinnosta muidenkaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.