Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kent& Masters

Lähettäjä: Tietääkö joku 
Päivämäärä:   20.5.25 18:01:26

Millaisia nämä ovat laadultaan? Jostain luin että olisivat synteettisiä? Onko siis samanlaisia leluja ku wintecit?
Etsitään satulaa käyttöön ja tuo voisi olla mahdollisesti vaihtoehto, mutta mutta se laatu?

Re: Kent& Masters

Lähettäjä: Hyvä kokemus 
Päivämäärä:   20.5.25 18:11:42

Ovat ihan laadukasta nahkaa. Vaihtokaaret.

Lähettäjä: tlt 
Päivämäärä:   20.5.25 18:21:54

Kyllä ne satulat ihan nahkaa ovat. Vaihdettava etukaari, mikä on hyvä asia.

Kyllä noita on muutamilla tutuilla käytössä ollut ja ovat tykänneet.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.5.25 18:33:10

Kiinnostaa myös estesatula. Mitä eroa malleissa on? Jos selkään sopii wintec In 500 cair yleissatula.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   20.5.25 21:31:30

Nahkaa ovat ja hintaansa nähden hyvinkin laadukkaita.

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   20.5.25 22:05:59

Meillä ollut Mastersin satula sovituksessa (koulu), sopii yleensä hyvin ratsastajalle joka tykkää Winteceistä. Itse en niistä välitä, niin ei tullut yllätyksenä etten tuostakaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.5.25 01:51:05

Omalle nuorelleni ostin käytetyn estesatulan. Hyvässä kunnossa, saa vaihdettua kaarta tarvittaessa, sekä polvi- ja pohjetukien paikkaa siirrettyä. Tosi mukava istua.

Olen kuullut kokemuksia että istuimen nahka alkaa helposti repsottaa reunoilta, sekä että näissä kiertyy runko tosi herkästi. Eli kantsii tarkistuttaa ammattilaisella ennen ostopäätöstä, ettei hanki vinoa satulaa.

Lähettäjä: Tietääkö joku 
Päivämäärä:   21.5.25 07:37:33

Eli hinta ja laatu ovat kohdanneet. Ihmettelinkin miten voi uuden satulan saada tonnilla jos se on nahkaa. No sovitellaan ja sitten pohdin tarkemmin. Toki onhan noita vääntyneitä runkoja ihan kunnon satuloissakin nähty.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   21.5.25 10:34:51

Satulat ovat kyllä nahkaa, ja mitä omalle kohdalle on itä sattunut niin nahkan laatu on ollut ihan ok.
No, laatu on sen ”uutena 1500€”. Halvalla ei siis saa laadukasta.

Mutta. Yhdellekään hevoselle nämä eivät ole istuneet kunnolla. Keinuvat selässä sivusuunnassa jokaiselle jolle olen sovittanut.
Lisäksi ovat paneeleiltaan aika pitkiä. Ja estesatulat ahtaita istua.

Eivät ole niin suoria kuin wintecit.

Päivämäärä:   21.5.25 11:03:29

Ja minun 4v suokille istuu K&M S series estesatula kuin nenä päähän. Tällä leveä säkä, ja suht suora selkä. Jättää just passelisti tilaa säälle sivuiltakin. Ei pyöri.

Lähettäjä: 888 
Päivämäärä:   21.5.25 11:18:33

Minulla oli ja tykkäsin itse, mutta alkoi yhtäkkiä painaa hevosta lavalta. Seppä avasi satulan, niitit olivat menneet poikki ja koko etukaari vääntynyt. Roskiin meni. Sanoi, että vähän "tyyppivika" näissä. Tässä ei mitään putoamisia/kaatumisia tms taustalla vaan ihan perus käyttö.

Lähettäjä: jej 
Päivämäärä:   21.5.25 11:20:58

Minulla oli joskus puokki, jolle istui K&M todella hyvin. Käytössä yleissatula. Tykkäsin itse siitä satulasta todella paljon.

Päivämäärä:   21.5.25 11:23:44

Nimenomaan useammalle leveäsäkäiselle suokille sovittanut, jokaisella keinuu.
Ihmeellisen mallinen vaikka tilaa onkin edessä.

Päivämäärä:   21.5.25 11:33:48

Sittenpä sitä ei kannata leveäselkäiselle suokille laittaa. Omallani on leveä säkä ja pyöreä selkä, mutta on muuten aika kapea verrattuna moniin muihin suokkeihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.5.25 11:34:27

Hyviä satuloita on ja nahkaa

Lähettäjä: Seppä 
Päivämäärä:   21.5.25 11:36:52

888 -> muistatkohan merkin väärin? Vai mitkä niitit oli menneet poikki? Kent&Mastersissa on muovirunko; ei siinä ole etukaaressa niittejä ollenkaan. Vaihdettava etukaari on kiinni ruuveilla 

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   21.5.25 11:37:57

Meillä on käytössä ja tykätään, tärkeintä että sopii hevoselle. Silloin kun olin ostamassa, sain ihan isosta firmasta ensin samanlaisen uudenveroisen postitse sovitukseen, ja sehän oli rungoltaan epäsymmetrinen. Eli pitää olla tarkkana vaikka asioisi ihan nimekkään satulamyyjän kanssa. Sain sitten samanlaisen toiselta myyjältä edullisemmin ja ihan ehjänä :D

Päivämäärä:   21.5.25 11:52:13

” Sittenpä sitä ei kannata leveäselkäiselle suokille laittaa. Omallani on leveä säkä”

Luitko mitä kirjoitin? LeveäSÄKÄiselle, ei selkäiselle.
Eikä nuo nyt normaalista poikkeavan leveitä tai pyöreitä ole, mutta kaikilla keinuu. Oli kaari mikä hyvänsä.
Ja kaaren vaihtaminen muuttaa aina rungon mallia hiukan eli vaihtokaarellinen ei ole välttämättä ratkaisu siihen jos hevonen levenee tai kapenee.

Paitsi että olen tarkka satulan sopivuudesta ja osaan sovittaa, toisinkuin moni muu on tyytyväinen siihen että hyvältä näyttää :)

Lähettäjä: 888 
Päivämäärä:   21.5.25 12:37:54

Seppä/ olin aika varma, että kyseessä oli Kent& Masters, mutta nyt kun huomautti niin aloin epäillä itseäni. Tästä useampi vuosi aikaa

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   21.5.25 12:44:45

kenteissä ei ole niittejä ja niissä on rautaa oleva etukaari, jota tuskin kukaan saa väännettyä

Päivämäärä:   21.5.25 23:10:31

Y, kappas, luin tosissaan väärin.

Mä olen kans työni puolesta aika paljon satuloita katsonut eri sovittajien kanssa, sekä tämän olen sovittanut parilla eri levyisellä kaarella sovittajan kanssa omalleni. On oikein passeli, ei keiku eikä pyöri. Hieroja antanut palautetta että ihana nähdä pehmeät selkälihakset, selvästi on sopiva satula. Samoin osteopaatti kehuu että hevonen liikkuu hyvin eikä ole selässä sanomista. Reilu puoli vuotta ollaan tällä menty, kiva kun pystyy kaaren vaihdolla pidentää satulan ikää samalle hevoselle.

Päivämäärä:   22.5.25 06:59:42

Juu ei näissä mitään niittejä ole ja runkokin synteettinen

Päivämäärä:   22.5.25 10:42:15

Aika jännä että ajatus on se että jos ei sovi mun suojelulle niin ei sovi kellekään.

Eikä nämä mitään pitkiä ole vaan nimenomaan lyhytselkäisen satuloita. 16,5 tuumainen koulupenkki 38 cm.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   22.5.25 13:37:45

Niin on, mun 17” on 49cm
Ja 16” 44cm.
Tosi lyhyitä ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.