Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka vanhaa kakka voi olla matoanalyysiin?

Lähettäjä: Lillis 
Päivämäärä:   20.5.25 10:35:19

Voiko olla esim vuorokauden vanhaa?

Re: Kuinka vanhaa kakka voi olla matoanalyysiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.25 10:49:10

Ohjeet sanoo että tuoretta. Helpoinhan se on aamulla katsoa karsinasta tuorein kasa ja kerätä siitä. En itse ainakaan keräisi mistään auringossa olleesta edellispäivän kasasta. En tiedä vaikuttaako, mutta tuskin se ohjeistus turhaan on.

Lähettäjä: Lillis 
Päivämäärä:   20.5.25 10:53:54

Pihattohepoista kyse ja sijainti maaseudulla :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.25 11:14:15

Jos vuorokauden vanhaa lantaa meinasit kerätä niin mistä tiedät mikä kasa on kenenkin? Jos tuo maaseutu viittaa siihen, että lähetys kestää niin katso mitä ne ohjeet sanoo. Meillä ainakin kerätty edellisenä iltana ja säilytetty viileässä ja seuraavana päivänä viety, mutta joskus myös lähetetty eikä ne silloin missään päivässä ole perillä. Mutta pussissa säilyttäminen säilyttää kosteuden toisin kuin jossain pihalla.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   20.5.25 11:15:21

Voi olla vuorokauden vanhaa, jos säilyttää jääkaapissa. Itse just otin lantanäytteen illalla (hevonen pihatossa laumassa, joten on pakko odottaa, että sontii siinä ihan nenän edessä), pidin yön yli jääkaapissa ja lähetin seuraavana päivänä. Melkein aina olen toiminut näin noin 10 vuoden ajan.

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   20.5.25 11:35:19

Siis kakkapallero pitää kerätä tuoreesta kasasta, mutta näytettä voi kyllä säilyttää jääkaapissa muutaman päivän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.