Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten saa mössöämpärit puhtaiksi?

Lähettäjä: ei roskiin 
Päivämäärä:   19.5.25 14:08:50

Mulla on periaatteessa hyvä muovinen mössöämpäri joka on täysin toimiva ollut useita vuosia, mutta vaikka olen pessyt sitä niin sinne sisäpintaan pinttyy tummaa ainetta. On vähän laadukkaampi kuin nämä "ämpäri ilmaiseksi" tuotteet.

Onko joku keksinyt keinon saada ämpäri puhtaaksi sisältä?

Ja joo, tiedän, että ei se mitään haittaa ja hevonen juo kuralätäköstäkin ja aina voi ostaa halpiksia ja heittää roskiin ja onko omistaja vähän outo kun mössöämpäri häiritsee... :D

Mutta ajattelin nyt heittää tänne kysymyksen jos joku on löytänyt toimivan keinon puhdistaa pinttyneet rehujäämät ämpäristä.

Re: Miten saa mössöämpärit puhtaiksi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.5.25 14:14:28

Niillä valkoisilla ihmesienillä saattaa lähteä. Maksavat euron tai pari marketeissa.

Lähettäjä: sj 
Päivämäärä:   19.5.25 15:11:05

Älä hinkkaa ihmesienellä. Se hioo pinnan niin, että jatkossa lika tarttuu entistä pahemmin.

Muovi on huokoinen materiaali joka värjääntyy helposti. Sille ei oikein mitään voi, joten sen asian kanssa on vain elettävä.

Lähettäjä: TP 
Päivämäärä:   19.5.25 15:14:27

Ämpäreihin tulee jatkuvasti kulumaa hevosen hampaista ja myös monet rehujen sisältämät kivennäisaineet voi olla aika karkeita ja ne sitten tekee muovin pintaan pieniä vaurioita, jolloin pinta pääsee pinttymään.

Osta tumma ämpäri, niin värjääntynyt pinta ei erotu ;)

Lähettäjä: maria 
Päivämäärä:   19.5.25 17:55:23

kyllä se lähtee jos annat veden seistä ämpärissä puoli päivää, siis ämpäri täynnä vettä. Lisää astianpesuainetta.

minä tiskaan tiskiharjalla mössöämpärit joka päivät. Kerran viikossa kippaan ne nurinpäin, lasken vettä reunan alle, jonne myös kerääntyy mössöä) ja pesein ulkopuoleltakin.

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   19.5.25 18:13:03

Olen itse vanhoja puhdistanut fairylla, muutenkin pesen silloin tällöin ne fairilla ja huuhtelen hyvin niin ei pinty mitään. Ja tietenkin heti ruokailun jälkeen se kupin pesu.

Lähettäjä: ei roskiin 
Päivämäärä:   20.5.25 12:58:08

Fairy ei ole tehonnut, ei liottaminenkaan. Ja pakostakin se mössö seisoo yön yli koska annetaan aamulla, iltamössön annan minä itse. (Ja ennenkuin joku ehdottaa kuivaa pellettiä niin ei, diasteemavaiva loppui kun siirryin niistä mössöihin.)

Täytynee siis vaan hyväksyä tilanne.

Tietääkö joku mistä voisi ostaa rosterisia mössöämpäreitä kannella? Niistä lähtisi lika paremmin, ainakin mun kattilat kiiltää :D

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   20.5.25 14:23:08

Laita aurinkoon niin vaalenee

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.5.25 14:29:38

Kannattaa huuhdella ne aina heti käytön jälkeen niin niihin ei kerry mitään ylimääräistä ja pysyvät puhtaina

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   20.5.25 16:12:15

Meillä myös turvotusämpäri vaihtanut väriä. Ei lähde pesemällä pois. Ei kai tuo vaarallista ole jos ei fairylla lähde.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   20.5.25 16:17:57

Joskus pessyt koneessa ei lähde sielläkään.

Lähettäjä: Pov 
Päivämäärä:   20.5.25 16:23:10

Olen aikaajoin pessyt ämpäreitä tiskarissa, tulee puhdasta.

Päivämäärä:   20.5.25 16:23:25

Kyl mä olen pessyt ihmesienellä eikä se merkittävästi ole muuttanut lian tarttumista. Joo kyllä on hankaava jne mutta on se muovi muutenkin jo naarmuilla. Mielummin puhtaampana ainakin omasta mielestäni. Likakin on huokoista ja siihen se seuraava lika vasta tarttuukin.

Päivämäärä:   20.5.25 16:28:16

mä haluun kans elämän missä murheet tätä tasoa :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.