Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten päästä satuloista eroon?

Lähettäjä: Marja 
Päivämäärä:   18.5.25 11:50:26

Mulla pari satulaa jotka olen yrittänyt laittaa edullisesti myyntiin, mutta kauppa ei käy. Siis satasen satuloita eikä tonnin, mutta laadukkaita merkkisatuloita kuitenkin. Ostaako kukaan satulakauppias näitä tai onko hyötyä laittaa välittäjälle? Haluaisin eroon, olisi kiva saada joitain satasia kuitenkin kun alunperin olen niistä hyvät rahat maksanut, mutta mitä pienempi vaiva, sen halvemmalla luovun.

Re: Miten päästä satuloista eroon?

Lähettäjä: sime 
Päivämäärä:   18.5.25 11:52:26

Kaatopaikalle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.5.25 12:25:48

Tarjoa ratsastuskouluihin

Lähettäjä: Hgg 
Päivämäärä:   18.5.25 12:33:16

Merkki? Malli? Koko? Millaiseen selkään passaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.5.25 12:35:34

Millasia, mikä hp? Terv. valjasseppäopiskelija, jonka pitää syksyllä avata joku satula.

Lähettäjä: by the way 
Päivämäärä:   18.5.25 12:35:46

Suomessa on liikaa ammattimaisia satulakauppiaita harrastaja määrään nähden ja markkinoilla on liikaa vanhoja satuloita myynnissä.

Harrastajan ei kannata ostaa uutta kallista satulaa sitä silmällä pitäen, että saisi siitä joskus kohtuullisen hinnan, edes vaihdossa.
Itsellä on useampi hevonen, joten satulat muokataan tarpeen mukaan, todella vanhat myyn tosi halvalla tai jätän koristeiksi. Uusia ja kalliita olen ostanut vain siksi, että ne kestävät käytössä ja sopivat usealle hevoselle yleensä muokkaamatta, ehkä ole ajatellut, että niistä saisi mitään todellista rahaa.

Esim. tämä com. hukkuu käytettyihin satuloihin, joka vaikuttaa siihen, että hyvitys on surkea, vaikka ostaisit uuden.Taas toisaalta com.in käytetyt on liian kalliita jne....jne....

Lähettäjä: Bastu 
Päivämäärä:   18.5.25 13:31:24

Mua vois kiinnostaa jos kerrot tiedot ja hinnat satuloista

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   18.5.25 14:36:02

Käytetyt satulat eivät oikein liiku ja karu totuus on se, ettei minua ostajana kiinnosta se että mitä myyjä on satulasta tai esim sen toppaamisesta maksanut. Katson mitä vastaavista markkinoilla pyydetään ja tarjoan sen mukaan. Itse ostin jokin aika sitten yli vuoden välityksessä olleen brittisatulan 3/4 hinnalla pyyntihinnasta. Oman, hyvinä aikoina ehkä n 500 euron arvoisen tuoreissa villoissa olevan satulan myin parilla sadalla, että pääsen eroon.

Aika paljon markkinoilla näyttää pyörivän esim vanhempia Kieffereitä, joissa on kovin kapea selkärangantila. Sellaisille ei syystäkään ole kysyntää.

Lähettäjä: satula 
Päivämäärä:   18.5.25 14:38:44

Laita välittäjälle - esim.Hirnakka

Ostaisin sieltä, muttei suoraan omistajalta, kun on kokemusta, että rahat käy, mutta tavara ei ole ikinä tulossa.

LähettäjäKipa 
Päivämäärä:   18.5.25 19:19:59

Hei valjasseppäopiskelija! Mulla olis satasella myydä barnsbyn ruskea nahkainen satula. Kulumaa löytyy, mutta käyttökuntoinen vielä. Laita s-postia jos kiinnostaa. Satula Tuurissa. :)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.5.25 21:54:40

Jos oikeasti haluat eroon niin eiköhän joku hevoskauppias tai ratsastuskoulu ostaisi edullisesti varastoon, mutta eivät varmana maksa markkinahintaa jos menee varastoon. Eli jos satulan arvo markkinoilla on 500e niin tuskin yli 200e saat.

Välitykseen suosittelen Hirnakkaa. Olen itse sinne satulani laittanut myyntiin, sekä sieltä myös ostanut molemmat satulani.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.5.25 22:02:25

Käytetyistä satuloista pyydetään liikaa. Fakta on se, että ne joilla on varaa maksaa satuloista, ostavat uuden suoraan tehtaalta ja saavat siihen takuun ja yrittäjät saavat vielä vähentää alv:n. Esim uusi 4500e satula on ilman alvia ~3600e, joten ei ainakaan kukaan alv-velvollinen osta käytettyä 2500-3000e satulaa, varsinkin jos siinä on käytön jälkiä tai se on yli 2v vanha. Siitä uuden satulan arvosta putoaa samantien se alv kun kuluttaja kantaa se ulos kaupasta.

LähettäjäSuvi 
Päivämäärä:   18.5.25 22:38:03

Minulla olisi kahdelle suht lyhytselkäiselle ja matalasäkäiselle tarvetta edullisille satuloille kun aloittelevat ratsun uraansa. Pistä viestiä jos haluat. Kuvat ja muut tiedot satuloista riittää. Jos on soppelin oloisia niin ostan pois.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.