Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ongelma hevoskaupassa, minä myyjänä

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   15.5.25 15:45:57

Lyhyesti:
Myin viikko sitten pv-ruunan uuteen kotiin, ihan Pertti perusheppa harrasteluun, 9v noin he b ja semmonen kiltti ja helppo. Vikaa löytyi rtg joten asensin hintaa vaikka ei ollut minun käytössä tullut ilmi oireita. Heppa oli halpa, ja alehintaan 4500e. Alkuperäinen ajatus oli 9000e mutta nivelten muutokset alensi hintaa.
Ostaja tietoinen kaikesta ja kauppakirja tehty.
No heppa lähti viikko sitten heidän matkaan ja viikonloppuna tuli ensimmäinen reklamaatio. Hevonen ei tullut toimeen toisen kanssa vaikka meillä tarhattu porukassa. Toinen reklamaatio tuli maanantaina ja siinä oli hinnanalennusvaade., 2500e haluaa rahaa takaisin koska hevosella on ne rtg löydökset joiden vuoksi siis alennettuun hintaan jo ostanut. Vetosi että vika on pahempi mitä oletti ja käyttötarkoitus pitää muuttaa seurahevoseksi ei käyttöön.
Tätä.on nyt vatvottu tähän päivään ja nyt sain lakimiehen yhteydenoton jossa oli siirretty asia hänelle ja ajaa asiaa.
Nyt oli ukaasi että jos en suostu, tulee kaikki kulut myös minulle, nämä lakimiehenkin palkat.
Kuitenkin olen kauppakirjaan kirjannut viat ja alehintaan myynnin sekä lausunnot liitteenä. Ostaja hyväksyi tämän.
Ja olen tarjonnut että ajele takaisin niin otan tänne.
Eli kaupanpurku tarjottu mutta ei käynyt. Haluaa hinnanalennus ei muu käy
Lakimiehen mukaan tämä on käytäntö ett hinta kohdilleen eikä palautus. Ja jos palauttaa , minun pitää maksaa viikon tallipaikkakulut, ostajan matkat yms ja lakimiehen kulut noin 1000e hevosen hinnan päälle että edullisemmaksi tulisi maksaa hinnanalennus vaade

Tuntuu ihan hullulta ettei pääse sopuun vaikka olen koittanut olla joustava.

Minusta kauppa purkuun niin että palautan rahat 4500e ei muuta koska ei minun vika

Re: Ongelma hevoskaupassa, minä myyjänä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.5.25 15:49:27

Osta 15€ jäsenyys kuluttajaliittoon ja käytä jäsenyyteen kuuluvaa lakineuvontaa apuna.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.5.25 15:51:19

Mulla nyt ei mitään faktatietoa ole, enkä nyt sinänsä rupea lakimiehen kanssa väittelemään, mutta kuulostaa kyllä vaan ihan puhtaalta uhkailulta ja testiltä taivutko... Mun mielestä ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä jos kauppakirjassa jotenkin maininta, että ostaja hyväksyy hevosen vikoineen, ja näin ilmeisesti onkin.

Pitäisin pääni ja sanoisin, että joko heppa pihaan ja palautan sen 4500 that's it tai sitten pidätte hevosen ei hinnanalennusta. Siinähän haastaa oikeuteen sitten, mutta tuskinpa vain.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   15.5.25 15:58:50

Nykyään kannattaa laittaa hevonen ennemmin montuun kun myydä. Ei tule kun lisää rupiä per..ksiin.

Itse laitoin mahaoireisen vuosi sitten monttuun - olisihan sen voinut myydä, kun oli vielä nuori 7 v. ja joku halukas vielä kokeilemaan, josko se siitä...

Vähemmällä pääsin.

Lähettäjä: kiinnostaa 
Päivämäärä:   15.5.25 16:27:13

"Tätä.on nyt vatvottu tähän päivään ja nyt sain lakimiehen yhteydenoton jossa oli siirretty asia hänelle ja ajaa asiaa.
Nyt oli ukaasi että jos en suostu, tulee kaikki kulut myös minulle, nämä lakimiehenkin palkat.
Kuitenkin olen kauppakirjaan kirjannut viat ja alehintaan myynnin sekä lausunnot liitteenä. Ostaja hyväksyi tämän.
Ja olen tarjonnut että ajele takaisin niin otan tänne."

Millä se lakimies tai ostaja tarkemmin uhkailee?
Ei varmaan edes Porvoossa tapahdu tuollaista.

Ei varmaan auta tai koske sinua, mutta miten noilla myyntitalleilla on tehty kauppasopimukset? Jonkin mainoksessa kerrotaan että paperien teossakin autetaan.

Lähettäjä: hj 
Päivämäärä:   15.5.25 16:27:58

Älä todellakaan suostu enää enempään hinnanalennukseen. Viat oli tiedossa ja ne kirjattu kauppakirjaan.

Se ei ole sinun syysi, että hevonen ei tule toimeen uuden kaverinsa kanssa. Sekään ei ole sinun syysi, että hevonen on erilainen uudessa omistuksessa ja rutiinien keskellä.

Olet tarjoutunut purkamaan kaupan ja ottamaan hevosen takaisin. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta suostua hinnanalennukseen eikä varsinkaan maksaa mitään matka- tai ylläpitokuluja.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   15.5.25 16:32:12

Jos ne viat on kauppakirjaan mainittu, niin ei voi vaatia ostaja yhtään mitään, kun ne ovat olleet tiedossa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.5.25 16:40:52

Laittaisin, että et suostu hinnan alennukseen, mutta kaupanpurkuun suostut ja tulet hakemaan hevosen takaisin. Palkkaisin vielä jonkun lakimiehen lähettämään sen viestin, että kaupanpurku olettaen, että hevonen on samassa kunnossa kuin myydessä tai sitten ei mitään.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   15.5.25 16:42:30

Myitkö yksityishenkilönä?

En antaisi alennusta. On varmaan vaan itse myymässä eteenpäin ja haluaa parempaa voittoa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.5.25 16:48:22

Ostaja ei voi pakottaa lisäalennukseen, kaupan purku tai ei mitään on vaihtoehdot jos myyjä ei muuta halua.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   15.5.25 17:33:29

Voit ihan jättää huomiotta heidän yhteydenotot. Et ole tehnyt mitään vääärää. Mieti asiaa sit, jos vievät eteenpäin, mitä ei 100 varmasti tapahdu

Lähettäjä: Lisa 
Päivämäärä:   15.5.25 17:51:10

Kysy vielä ko juristin yhteystiedot ja varmista että on oikeasti juristi. Tuolla kauppahintaa ei kukaan palkkaa erikseen juristia. Sinä olet antanut mahdollisuuden purkaa kaupan ja jos olet antanut kaikki tiedot mitä tiedät, niin ostaja ei voi niihin vedota. Miten vkossa ostaja todennut että ei sovi harrastekäyttöön.. Hieman ihmetyttää, mikään rikko ei etene niin nopeasti jos sinulla oli käyttökuntoinen. Mitä he tekevät pelkällä seurahevosella jos kerran ostivat harrastekäyttöön hevosen?

Joko tämä on provo, tai he huijaavat sinua

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   15.5.25 18:03:10

Kyllä ne lakimiehet uhkailee jollain se on vaa tyyli. Sä oot toiminut oikein kaupan purku tuokoon takaisin palautat kuppa summan ei muuta.sä olet viat kirjannut ja hinnan alennuksen sä olet oikeassa.

Lähettäjä: ywh 
Päivämäärä:   15.5.25 18:11:05

Minuakin yritti joskus ostaja uhkailla "olen keskustellut lakimiehen kanssa ja hän voi ottaa sinuun yhteyttä jos et suostu vaatimuksiini". Vastasin, että "Keskustelethan sinä nytkin lakimiehen kanssa enkä tiedä, miksi minun pitäisi vaatimuksiisi suostua. Ei niille ole mitään perustetta". Hänestä ei koskaan sen jälkeen kuulunut pihaustakaan :D

Päivämäärä:   15.5.25 18:11:53

Tässä ostaja yrittää huijata hevosen itselleen halvemmalla. Ei hän välttämättä ole edes tyytymätön mihinkään. Jos tuo kaikki kertomasi on kirjattuna kauppakirjaan, et joudu maksumieheksi, vaikka ostaja oikeuteen lähtisikin. Todennäköisemmin hän on kuitenkin vain uhkaileva huijari, joka haluaa sekä hevosen että rahansa.

Lähettäjä: Bastu 
Päivämäärä:   15.5.25 18:12:32

Ostaja kusettaa. Tuskin edes lakimiestä on. Käsket painua suolle ja kerro että jäät odottamaan haastetta käräjäoikeudesta. Kerro myös että olet luottotiedoton niin ei väliä mikä tuomio roskiksesta tulee.

Lähettäjä: Vakuutus 
Päivämäärä:   15.5.25 18:19:01

Jos olet yksityishenkilönä myynyt niin kotivakuutuksen normaalisti kuuluva oikeusturvavakuutus todennäköisesti kattaa sinun lakimieskulut omavastuulla vähennettynä. Selvitä korvaako ja jos tulee ostajan lakimieheltä kirje tai haaste käriksestä niin palkkaa oma lakimies.

Lähettäjä: ope 
Päivämäärä:   15.5.25 18:24:23

Onpa inhottavaa ja täysin asiatonta käytöstä ostajalta!

"Ostaja tietoinen kaikesta"

Tämä. Ostajalla on velvollisuus tutustua kaupan kohteeseen. Hänellä oli mahdollisuus lausuttaa röntgen-kuvat vaikka kuinka monella lääkärillä ENNEN kun haki hevosen.

Hän on siis hyväksynyt riskin.

Olet ehdottanut kaupan purkua. Se riittää. Sinä et ole tehnyt yhtään mitään väärää, eikä sinun todellakaan kuulu maksaa yhtään mitään ylimääräistä vaikka kauppa purettaisi.

Ihan naurettavaa että kukaan lakimies ottaa tuollaisen hoitaakseen. Kauppalaki on kiistatta puolellasi.

Oletko SRL:n jäsen?

Päivämäärä:   15.5.25 18:25:28

https://www.ratsastus.fi/tallitoiminta/hyodyllisia-
linkkeja/lainsaadanto-ja-lakineuvonta/

Päivämäärä:   15.5.25 18:29:09

"Kysy vielä ko juristin yhteystiedot ja varmista että on oikeasti juristi."

"kaupanpurku olettaen, että hevonen on samassa kunnossa kuin myydessä tai sitten ei mitään."

Nämä.

Lähettäjä: hups 
Päivämäärä:   15.5.25 18:32:56

Onko ostajana tunnettu trokari joka ostaa juuri halpoja hevosia?Kuulostaa niin tutulta tuo uhkailu.

Lähettäjä: Puru 
Päivämäärä:   15.5.25 18:36:01

Tämän takia olen hakenut oikeasti hienon hevosen kerran pois ja purkanut kaupan.

Seuraava ostaja oli ihana ja hevonen on edelleen samassa paikkaa ja ikää hevoselle yli 20v. Terve kuin pukki edelleen ja kävisi käyttöön edelleen. Toimii nyt varsojen seuralaisena ja nauttii tästä virasta.

Tsemppiä ja kaupanpurku usein helpoin. Muuten voi olla loputon suo. Seuraavaan vaateen jälkeen tulee taas uusi ja uusi.

Päivämäärä:   15.5.25 21:18:24

Kai kauppakirjassa on kerrottu löydökset ja se kuinka paljon hintaa on alennettu niiden takia?

Lähettäjä: Dry 
Päivämäärä:   15.5.25 21:52:59

Well, well, well... myin aikoinaan hevosen varusteineen edullisesti hevosen luonteen takia. Oli muuten semmoinen ihan perus Pertsa kanssa. Kauppakirjaan laitettiin maininnat kauppahinnan alhaisuuden syistä ja hevosen luonteesta. Ja ostaja sai vielä koeajan, kun sellaisen tahtoi. Koeajan loppuessa halusi vielä hieman viilata hintaa ja annoin sitten muutaman satasen alea. Meni muutama kuukausi kun ostaja halusi purkaa kaupan, vedoten nimenomaan hevosen luonteeseen. En suostunut kaupanpurkuun
Käräjillä ostaja ensin sovittelussa esitti summan minkä maksamalla he pitävät hevosen. Kun en tähän suostunut siirtyi asia käräjille. Eikä mitään. Vaikka asiat oli paperilla niin myyjänä hävisin koska ostaja vetosi siihen, ettei ymmärtänyt mitä todellisuudessa tarkoittaa hankalasti käyttäytyvä hevonen.

Lähettäjä: Sal 
Päivämäärä:   15.5.25 23:37:39

Tässä tulee mieleen parikin asiaa.

Jos soppariin on kirjattu viat sekä mainittu että niiden takia myydään alemmalla hinnalla, niin et voi mitenkään olla velvollinen alentamaan hintaa enää sentilläkään. Jos totta puhutaan, niin et ole velvollinen ottamaan hevosta edes takaisin. Näkisin että tarjottu kaupanpurku on sellainen hyväntahdon ele, että voi todellakin ignoorata kaikki vaateet jos tämä ei ole kelvannut.

Ostajan on pakko olla hullu tai kusettaja joka yrittää saada itselleen hevosen mahdollisimman halvalla. Ei kukaan maksa 1000+eur siitä että voisi pelottelemalla saada alennusta 2500e. Ei kukaan myöskään maksa seurahevosesta kahta tonnia, eli jos hevonen käyttökelvoton oikeasti, niin palauttaisi hevosen. En tosin usko että viikossa olisi niin huonoon kuntoon mitenkään saatu.

Joidenkin lakimiesten tyyliin kuuluu tuo pelottelu ja uhkailu juuri niissä keisseissä joissa todennäköisesti häviäisivät käräjillä. Ihan vaan siksi että se monesti toimii. Ihmistä pelottaa lakimiehen yhteydenotto ja ajatus oikeuteen joutumisesta. Pitäisin siis pääni kylmänä ja vastaisin että jään odottamaan haastetta. Tarkista myös että kyseinen lakimies on myös olemassa. Tuttu sai sähköpostia "lakimieheltä" joka paljastui ostajaksi myöhemmin.

Lähettäjä: l66 
Päivämäärä:   16.5.25 00:07:26

"Tarkista myös että kyseinen lakimies on myös olemassa. Tuttu sai sähköpostia "lakimieheltä" joka paljastui ostajaksi myöhemmin."

Tämä^.

On aina yhtä hauskaa, kun saa sähköpostia "lakimieheltä", jonka sähköpostiosoite on joku tusinaposti, kuten kuka.jokunen@gmail.com. Oikea lakimies lähettäisi sähköpostia ihan firman osoitteesta ja sähköpostissa on myös viralliset tiedot ja jos on yksityisyrittäjä, löytyy firman tiedot ihan googlettamalla kyseisen lakimiehen nimi.

Tai sitten joku "lakimies" soittaa, muttei hällä ole osaamista mihinkään, ja kuulostaa kummasti samalta kuin "asiakkaansa". Tuollaisissa tapauksissa kannattaa aina nauhoittaa (tai "nauhoittaa") puhelu, ja pyytää häntä sitten toistamaan, kuka on, miksi soittaa, jne. Nauhuriksi kelpaa vaikka toinen puhelin, tabletti, tai mikä tahansa vempain, jossa nauhuritoiminto. Samsungin puhelimissa/tabletissa nämä on ihan vakiona. Tai sitten voi vain esittää nauhoittavansa puhelun, hetken aikaa ropeloi jotain lipaston laatikkoa ja sitten pyytää kertomaan, kuka on ja miksi soittaa. Monille tulee tuolloin kiire, eikä olekaan aikaa keskustella "asiakkaansa" puolesta... ;)

Parhaita hetkiä on ne, kun sanoo "Mulla on tässä juuri asianajaja/juristi/lakimieskaveri vieressä. Laitan puhelun kaiuttimelle niin voidaan yhdessä keskustella asiasta". Kummasti silloinkin tulee kiire :D Tai kun itse voi sanoa, että "Minulta olisit saanut lakimiehen neuvot ihan ilmaiseksi". Huh kun ei olekaan enää mitään valittamista.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   16.5.25 00:44:44

Tämmösten tyyppien takia en aio myydä edes hevosautoani, lahotkoon tuohon pihaan mutta muutamien tonnien takia en alkais tämmöstä kattelemaan. Niitäkin nykyään ostelee kaiken maailman huijarit jotka osaa hyvin käyttää oikeuslaitosta ja siten muita ihmisiä hyväkseen.

Lähettäjä: ......... 
Päivämäärä:   16.5.25 01:19:57

Porvoossa hyvinkin tapahtuu juuri tällaista... Kokemusta on...

Lähettäjä: Xy 
Päivämäärä:   16.5.25 02:01:41

SRL:n juristi sanoi mulle, kun itsellä oli hankala keissi jossa ostajana, että tapahtuneeseen perehtyminen ja yksi kirje maksaa n. 1000€.
Jos ostaja ihan tosissaan on niin tyhmä, että haluaa alkaa kuluttaa rahaa moiseen vääntöön, niin anna mennä.
Fiksut juristit kyllä kokemukseni mukaan painottavat että ihan pikkusummien takia ei kannata alkaa tapella… mutta varmasti aina muutama rahanahne on joukossa jotka kerryttävät laskua asiakkaan kotivakuutuksen nimissä mielellään. Joskin ihan kaikki ei taida vakuutusyhtiöönkään mennä läpi joten siihen ei kannata ostajan tuudittautua.
Itse voit vastailla takaisin alkuun, ja säästää lakimieskuluissa, muista kaikista kirjallinen todiste (wa-viesti, sähköposti…)
Lue kauppalakia ja esitä ostajalle asialliset perusteet.
Oletkin jo tarjonnut kaupanpurkua, mikä hieno homma. Toivottavasti tämä toteutuu ja löydät hevosellesi uuden mukavamman ostajan samalla hinnalla.
Lisäalennukseen et ole velvoitettu. Ostaja on hyväksynyt hevosen siihen sisältyvine riskeineen, saanut reilun hyvityksen hinnasta, ja tehnyt ostopäätöksen. Samaan vikaan ei enää voi vedota uudestaan, koska ostajallakin on kaupassa vastuu.
Myöskään myyjällä ei voi olla kristallipalloa pystyykö hevonen elämään ostajan tarjoamassa laumassa. Sinulla se on ollut laumassa, mutta et voi mitenkään tietää millaiseen laumaan ostaja sen tuuppaa joten et voi myöskään olla vastuussa.
Pysy kovana ja tsemppiä!

Lähettäjä: Minniina 
Päivämäärä:   16.5.25 02:38:38

Lähettäjä.
Päivämäärä15.5.25 18:11:53

Tässä ostaja yrittää huijata hevosen itselleen halvemmalla. Ei hän välttämättä ole edes tyytymätön mihinkään. Jos tuo kaikki kertomasi on kirjattuna kauppakirjaan, et joudu maksumieheksi, vaikka ostaja oikeuteen lähtisikin. Todennäköisemmin hän on kuitenkin vain uhkaileva huijari, joka haluaa sekä hevosen että rahansa.

Tämä

Päivämäärä:   16.5.25 06:33:30

Kerää joka yhteydenotto ja dokumentit. Ilmoita ettei sinulla ole asian johdosta mitään lisättävää ja toimikoon kuten parhaaksi näkee. Ammut sitten tykillä jos tulee käräjille kutsu.
Selkeä tapaus olit sitten yksityinen tai yrittäjä.

Lähettäjä: Tuttujuttu 
Päivämäärä:   16.5.25 08:42:47

Turha huudella provoa, näitä tapahtuu oikeesti. Tiedän että yks sekopää tekee tätä, ostaa hevosen ja hetken kuluttua tulee vaade palauttaa puolet rahoista ja asianajajaan on jo otettu yhteyttä. Ovat saaneet niin monta kertaa tahtonsa läpi, että jatkavat touhua hävyttömästi.

Pidä ap puoles, et voi hävitä tuossa, kun kaikki on kirjallisena.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   16.5.25 09:01:56

Ehkäpä on sukulaisena joku lakimies tai valelakimies. Summa on niin pieni, ettei mitään järkeä lähteä tappelemaan, mutta joskushan järki puuttuu. Ota yhteyttä ilmaiseen lakineuvontaan. Jätä omat viestittelyt ja selittelyt pois. Hevosen palautukseen olisi hyvä saada määräaika ja tuote siinä kunnossa, kun oli lähtiessä.

Lähettäjä: huijarien maa 
Päivämäärä:   16.5.25 09:08:51

Ei sulla hätää ole, mulle myytiin käyttöön sairas ja silti myyjä ei joutunut vastuuseen, enkä saanut edes hinnanalennusta. Mulla ja hänellä oli lakimiehet, mutta myyjä vaan tuumasi et oikeudessa tavataan sitten. No ei mulla ollut rahaa enää mihinkään oikeuteen lähteä ja luulen että sen varaan tää myyjä pelasikin, joten se siitä, kus*ttaja voitti.

Tää varmasti toimii myös toisinpäin, ostaja uhkailee ja ajattelee että luovutat ennemmin kuin lähdet oikeuteen asti ainakaan. Älä suostu. Ota kaikki ylös ja älä noteeraa koko asiaa jos sulla on kaikki kertomasi ylhäällä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   16.5.25 09:11:00

Vai onko niin että on yliarvioitu omat taidot ja osaaminen? Uudessa paikassa vielä kotiutumaton kiltti hevonen kysyykin tomppelilta että onko pakko jos ei taho tai ei ymmärrä osaamattoman käskyjä. Tottakai vika on silloin sinussa kun olet myynyt hullun, kipeän ja osaamattoman...

Päivämäärä:   16.5.25 09:49:52

Dry, oikeastiko näin on tapahtunut?? Aikamoista :O. Tuliko sinulle vastapuolen kulut korvattavaksi, paljonko? Miten tässä uskaltaa hevosta ikinä myydäkään.

Lähettäjä: tea 
Päivämäärä:   16.5.25 09:52:53

Dry, olitko yritys vai yksityinen myyjä? Siinä on huima ero.

Lähettäjä: 62520 
Päivämäärä:   16.5.25 10:15:17

https://www.ratsastus.fi/jasenelle/jasenedut/lakineuvonta-srl-n-jasenille/

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   16.5.25 12:33:52

Ota tosiaan yhteyttä SRL lakimieheen, linkki näkyy jo edellisen vastauksessa. Eikä kannata vastata ostajalle mitään, ennen kuin olet ollut yhteydessä lakineuvontaan.
Itsellä on tästä kokemustakin vuosien takaa, Antti Linna auttoi minua silloin ratkaisevasti.

Lähettäjä: juu ei 
Päivämäärä:   16.5.25 12:45:25

Haet hevosen pois ja teet elsun tms. Tämä ostaja on selvästi, joku "välittäjä", joka myy sitten hevosen eteen päin.
Etsin itselle kolmatta seuraksi kahdelle, olisi sopinut meille hyvin ja vielä hinta kohdillään.

Lähettäjä: Asy 
Päivämäärä:   16.5.25 13:30:07

Kuulostaa trokarilta. Näitä on myös asuntokaupoissa ja kaikessa. Ammattivalittajia jotka ostaa ja sitten alkavat keräilemään vikalistaa josta valittaa ja alkavat vaatimaan purkua tai alennusta. Muutamasta tälläisestä kokemusta ja ikinä ei enää myydä mitään, asuntoja, kiinteistöjä, autoja, hevosia ei mitään. Ihmisiltä on täysin kadonnut maalaisjärki, kohtuus ja rehellisyys

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   16.5.25 18:32:56

Aikanaan itse yritin SRL:ltä saada edes neuvoja lakimieheltä kuuluin siis liittoon mutta ei koskaan ketään vastannut puhelimeen eikä yhteydenottopyyntöihin joten ihan turhaan sitä palvelua on mainostaa.

Lähettäjä: ow 
Päivämäärä:   16.5.25 19:45:13

jestas! Oletkohan myynyt samalle henkilölle hevosen kuin yksi tuttavani aikoinaan omansa.. :D On nimittäin aivan saman kuuloista tarinaa tuo aloitus. Hevonen oli ihan kiva, potentiaalinen mutta koska vikaa löytyi niin halvemmalla myyty kuin aiemmin oli tarkoitus. Perästä todellakin kuului eikä mikään "hyvittely" tai edes kaupan purku kelvannut. Lopulta tappelivat oikeudessa. Sen muistan, että johonkin lopputulokseen siinä sen kautta päästiin. En viitsi enempää paljastaa, koska tämä oli todella hankala case eikä kenenkään sitä tarvitse muistella..

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   16.5.25 19:55:13

Ennea; outoa, moni tuota kuitenkin mainostaa.

Päivämäärä:   17.5.25 03:38:39

Myyjä ei voi vastata kenenkään ostopäätöksestä. Voit vain antaa kaikki tiedot myytävästä kohteesta. Ei kukaan voi tietää ostajan ymmärrystä hänen tekemistä valinnoista. Hänelle on ollut halpa hinta yksi oleellinen kriteeri päätöstä tehdessään. Muut seikat hän on valinnut riskikseen tuossa tilanteessa.
Kaikki paperille. Halpojen hevosten kohdalla käyttötarkoitukseen että soveltuu kevyeen harrastekäyttöön tai suoraan lopetettavaksi.
Halvalla kun myyt tilaat itselle ongelmia. Oman mielenrauhan vuoksi kannattaa etukäteen miettiä kuinka asian hoitaa vai ratkaiseeko asian lopullisesti.

Lähettäjä: tupuna 
Päivämäärä:   17.5.25 09:29:44

Itse olen saanut neuvontaa SRL:n lakiavusta. En tiedä riippuuko se lakimiehestä. Heitä on listoilla kolme.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.