Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostotarkastus nuorelle

Lähettäjä: jaana 
Päivämäärä:   15.5.25 12:32:39

Olen ostamassa 3v pv -ruunaa. Mitähän siitä kannattaisi ostotarkastuksessa katsoa/kuvata? Heppa on sisäänratsastettu ja normielämää elänyt, ei mitään huomautettavaa ollut tähän saakka terveydessä, omistajan mukaan ainakaan.

Re: Ostotarkastus nuorelle

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.5.25 12:34:48

Onko se irtopalakuvattu?
Paljonko sen hp on?

Jos puhutaa alle vaikka 7k, en tekisi ostotarkastusta. Jos yli niin kevyt ostotarkastus, yli 15k kuvien kanssa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   15.5.25 13:18:22

Kuvauta jalat ympäri joka tapauksessa. Kai se selkäkin jollei ole kovin kallis. Meillä röntgenit suht edullisia joten otan muutaman vuoden välein nuorella hevosella. Hyvä lähtökohta myöhempää kehitystä ajatellen. Kliininen muuten vakuutusta varten.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   15.5.25 23:06:46

Jos ostat hevosta kunnon käyttöön, kannattaa se tarkistuttaa kunnolla. Perusteellinen kliininen tarkastus sekä kuvat jaloista ainakin etusten alanivelet ja takapolvet, itse kuvauttaisin jalat kokonaan, selän ja kaularangan, jos tarkoitus treenata. Pieni raha siitä, että käytön mahdollisesti estävät viat tulee ilmi.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   16.5.25 05:58:41

Jalat, selkä, kaularanka. Olen jättänyt ostamatta hevosen, jolta löytyi 3-vuotiaana ratsastamattomana ahtautuneet nikamavälit ja jo alkanutta ongelmaa selästä ja joka meni pari vuotta myöhemmin monttuun. Onneksi kuvautin.

Lähettäjä: jaana 
Päivämäärä:   16.5.25 06:07:19

Kiitti! Hevosesta on toiveena saada kisakaveri eikä ole ihan halpa varsa, joten tutkitaan sitten kunnolla, vaikka on noin nuori. Moni kuulemma tyytyy vain irtopalakuviin tämän ikäisen kanssa...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.