Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Noora Ehnqvist?

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   12.5.25 08:13:38

Tällainen nimi tuli somessa vastaan, itselle tuntematon nimi ja instasivujen perusteella kuulosti kiinnostavalta. Onko kenelläkään kokemuksia? Haluan oppia paremmaksi hevosten käsittelijäksi.

Re: Noora Ehnqvist?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.5.25 10:50:41

Palstan säännöt näköjään lukematta.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   12.5.25 11:25:24

No Noora nyt ei opeta niinkään mitenkään yleisesti käsittelyä, vaan lähinnä in hand -työskentelyä, ohjasajoa ja klassista ratsastusta. Painottaa opetuksessa kehotietoisuutta, keveyttä ja yhteistyötä. Meille on ollut Nooran tunneista paljokin apua nuoren hevosen vielä hakiessa tasapainoa ja kropan hallintaa, ja samalla olen itsekin oppinut tietoisemmaksi omasta kehosta ja sen käytöstä ja vaikutuksesta hevosen liikkumiseen. Mutta ei se tosiaan mitään varsinaista käsittelyopetusta ole.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.5.25 13:38:45

Mikä koulutus hänellä?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   12.5.25 14:38:31

"Mikä koulutus hänellä?"

Tieto löytynee hänen omilta nettisivuiltaan, jos kerran kiinnostaa. Itseäni ei sinänsä koulutukset ja tutkinnot kiinnosta, vaan pääasia on se, että osaa asiansa ja osaa myös opettaa. Eipä noihin Nooran opettamiin asioihin oikein edes ole mitään varsinaisia koulutuksia tarjolla ainakaan Suomessa, koska kyse ei ole mistään perinteisestä ratsastuksenopetuksesta tyyliin "kantapäät alas, nojaa taakse, ratsasta 10 metrin voltti". Eihän läheskään kaikilla ratsastusvalmentajiksi tituleeratuillakaan ole minkäänlaista koulutusta opettamiseen ja valmentamiseen, vaikka sellaista koulutusta on kyllä tarjolla sekä Suomessa että ulkomailla ja voi suorittaa ihan virallisia tutkintojakin. Saati sitten että jotain muuta kuin perinteisesti ratsastusta opettavilla olisi jokin spesifi koulutus ja tutkinto siihen.

Itse olen käynyt oman hevoseni kanssa Nooran maastaratsastustunneilla ja löytänyt niiden avulla pehmeyttä ja keveyttä, jonka olen sitten pystynyt siirtämään myös omaan ratsastukseen. Myös hevonen on oppinut liikkumaan paremmin ensin maasta käsin ja sen seurauksena myös ratsastettuna. Mutta kuten edelläkin on jo todettu, ei se ole mitään sellaista käsittelyopetusta, että kun teet näin ja näin, niin sitten hevonen toimii halutusti tilanteissa X ja Y. Jos sellaista haluaa, niin sitten pitää valita joku sellaiseen suuntautunut kouluttaja.

Lähettäjä: Juuso 
Päivämäärä:   12.5.25 16:00:01

Olen kuunnellut tätä läsnäolo opetusta vierestä ja oli kyllä sen sortin rahatpois höpöhöpöä. Samoin sekä ratsastuksen opetus että maastakäsin touhu. Onneksi kaikki hevoset oli helppoja ja pystyynkuolleita, niin ei käynyt pahasti. Ja ratsastamisesta ei kyllä ymmärrä mitään. Apujen käyttö ihan sillisalaattia, istuntaopetus myös ihan tuulesta temmattua huttua . Miten näille oikeasti
riittää maksavia oppilaita?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.5.25 16:04:17

"Miten näille oikeasti riittää maksavia oppilaita?"

Juuso - tiedätkö, että Suomessa on oikeasti osaavia ratsastajia muutama kymmenen. Ne ketkä luulevat osaavansa, niitä on varmasti tuhansia. Eli hyvälle perusopetukselle riittää kysyntää paljon, kuten tässä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.