Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kysymys tallinpitäjille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.25 10:18:55

Kuinka paljon teette töitä? Esim teettekö joka aamu- ja iltatallin vai onko teillä apua? Miten iso talli?

Re: Kysymys tallinpitäjille

Lähettäjä: meillä 
Päivämäärä:   8.5.25 11:11:50

Kaksi hevosta kotona teen kaikki itse.

Aikoinaan hevosenhoitajana 30 hevosta aamutallissa yksin.
Samaan aikaan oli 6 hevosta kotona ja ne tehtiin yhdessä muiden omistajien kanssa ns "kimppatalli". Jokainen hevosmäärän mukaan jaettuna.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   8.5.25 12:18:45

5 ja aamusta iltaan 7pv vkossa ympäri vuoden yksin. Jaksaa kun on vähän mutta kyllä tässä parinkymmenen vuoden aikana on alkanut mietityttämään et oishan se kiva kun joskus ois vapaatakin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.5.25 12:44:23

Lähettäjä: hmm
Päivämäärä: 8.5.25 12:18:45

5 ja aamusta iltaan 7pv vkossa ympäri vuoden yksin.

Sama. Vapari olis joskus kiva.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.25 12:51:14

7 pv vk kaikki + päivä työ lisäksi. Itellä 12 hevosen talli ja normi 8-16 toimistotyö (läsnäolo pakko)

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   8.5.25 12:53:30

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 8.5.25 12:44:23

Lähettäjä: hmm
Päivämäärä: 8.5.25 12:18:45

5 ja aamusta iltaan 7pv vkossa ympäri vuoden yksin.

Sama. Vapari olis joskus kiva.

Joo, plus päivätyö.

Lähettäjä: Pia 
Päivämäärä:   8.5.25 13:36:48

20 hevosen talli, teen päivätyönä tätä.

7.30 Aamutalliin
12 kotiin
15 Iltapäiväheinät
17-20 ratsatuskoulun tunnit
21.30 iltatalli valmis

teen 6 pv viikossa, pyhät aina töissä. Vajaan vuoden jaksoin tehdä ilman vapaita, sitten kroppa aloitti sellaisen sairastelukierteen, että oli pakko pyytää apua.

Niin kauan tässä ollaan, että lainasta suurin osa on maksettu. Sen jälkeen ihan muhin töihin ja yllätyn suuresti jos hevosten pariin palaan tämän jälkeen.

Onneksi ei ole lapsia, muuten leviäisi pakka kokonaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.5.25 13:41:51

Neljän hevosen talli ja normaali kokopvtyö. Teen kaiken yksin muuten, mutta lomareissujen (yleensä pari viikkoa vuodessa) ajan on lomittaja.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   8.5.25 15:50:25

6 hevosen talli, kokopäiväinen etätyö ja 18- vuotias tytär auttaa mitä yliopisto-opinnoiltaan ehtii. Hyvin jaksaa nykyään, kun tytär on jo niin vanha, että pystyy auttamaan. Toki on aina ollut mukana auttamassa, mutta kun voi nyt itsekin tehdä aamu- tai iltatalleja. Ja niin kauan kun vielä kotona asuu... Saattaapi olla, että laitetaan pillit pussiin, kun muuttaa muualle ja tilukset myyntiin sitten.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.5.25 06:04:01

Liki 30v
10-15 hevosta tallissa + pihatossa.
Joka päivä yksin, mies auttoi traktorihommissa eli paalit ja kentänhoito.
Tämän päälle päivätyö 8-16 välillä
Ja viikonloput/ iltaisin valmennuksia tai toiminimellä tuntiopetusta ratsastuskoulussa.
2 lasta tuli kasvatettua aikuiseksi.
Alkuun meni niin että 2 vierasta ”elätti” yhden oman. Sitten niin että talli pyöri +-0 ja nyt viime vuosina tuli tappiota. Viimeinen tilikausi tappiolla yli 10k.
Aina olen kaikki saanut maksettua, verot, alvit, yelit. Tilat on omat ja talli toimi niissä ”ilmaiseksi” eli itselle ei maksettu vuokraa.
Hullun hommaa! Rakkaudesta lajiin.
Onneksi on loppu.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   9.5.25 06:24:59

3 omaa kotipihassa, päivätyö toimistossa. Normaalisti olen tehnyt kaiken muun itse, paitsi valmiiksi kottareihin laitetut päiväheinät on heittänyt se, joka sopivimpaan aikaan on tontilla. Aikanaan tallihommiin osallistui likka enemmän (11-17-vuotiaana), vastineeksi kuskasin häntä sitten aika paljon kavereille urheilua ihmisen kuskaamisen (2-6x viikossa) lisäksi.

Korona-aika toi etäilyt ja helpottaa edelleen. Siippa tekee paljon etänä, mutta on myös työmatkoilla, enimmillään 5 viikon keikalla ollut. Mulla on nyt työn alla homma, jossa mullekin tulee työmatkoja, joten siippa on päässyt osallistumaan tallihommiin aikaisempaa enemmän. On meillä reissut osuneet samaan aikaankin, silloin likka tulee apuun. On asunut omillaan jo pitempään.

Oon tehnyt systeemit helpoiksi ja nopeiksi tehdä. Sapuskat pistän värikooditettuihin kuuppiin valmiiksi, hevoset kulkevat tarhaan ja tarhasta kujaa pitkin. Heinät on tallin varastossa ja sinne pääsee sisältä suoraan, samoin katettu lantala on tallin kyljessä oman oven takana.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.5.25 07:45:52

Kyllähän se yleensä on ”koko perheen harrastus” niin kuin olen vitsaillut. Mulle se oli kunnia-asia että teen itse. Ettei perheen tarvitse hevosia hoitaa, eikä miehen rahoittaa, minun mies ei ole hevosihminen. Ja se ettei se ole lapsilta millään tapaa pois. Heille on ollut varaa ostaa merkkivaatteet, maksaa muut harrastukset, mopoautot, ajokortit jne
Ja pitää myös se viikon loma ja ulkomaanmatka vuodessa.
Liikaa näki niitä että hevoselle ostetaan sadan euron loimet, yms varusteet ja räkänokkaiset lapset kulkee kirpparivaatteissa.

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   9.5.25 09:04:40

"7 pv vk kaikki + päivä työ lisäksi. Itellä 12 hevosen talli ja normi 8-16 toimistotyö (läsnäolo pakko)" Kauan oot tehnyt tätä näin ja mitä saat irti tästä? :D

Mietin että aamulla ehdit tyyliin 6-7 tehdä aamutallin jos 8 pitää olla töissä jo muualla ja sitten takas tallilla oot 17-18 aikaan, loppuilta menee tallilla jos 12 hevosta ja meinaa ees muutamien kanssa jotain tehdäkin, tallin ohella? Ja sit kotiin nukkumaan ja taas talliin.

Vai onko nää jotain pihattosiittareita / varsoja kasvamassa? Eihän tossa oo mitään järkeä muutoin jos silloinkaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.5.25 10:39:42

Aivan järjetöntä raatamista.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   9.5.25 11:10:02

"7 pv vk kaikki + päivä työ lisäksi. Itellä 12 hevosen talli ja normi 8-16 toimistotyö (läsnäolo pakko)"

Siis pidätkö täysihoitotallia päivätyösi ohessa vai miksi pihassasi seisoo noin järjetön hevosmäärä? 12 hevosen tallin hoitaminen on puolipäivätyö, siihen päälle kokoaikatyö työmatkoineen, ei mitään järkeä.

Lähettäjä: Kalistar 
Päivämäärä:   9.5.25 19:00:09

Ratsastuskoulu ja yksäritalli teen aamulla pari tuntia. Muuten vieraat työntekijät. Teen muuta konsultointia.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.5.25 11:25:42

Ei itsellä vaan kaverilla 20 hevosen talli. Tekee miehensä kanssa kaikki hommat joka päivä. Lomalla eivät ole tainneet olla koskaan, kipeänä sitten olleet pois tallilta, silloinkin ensin puolikuolleena pakolla karsinoita siivottu vaikka kunto ei kestäisi yhtään (viime vuonna kaveri flunssa meni keuhkokuumeeksi ja oli siinä rajoilla olisiko otettu osastolle kun viimein meni lääkäriin kun olo monta päivää ollut ihan kauhea). Me ystävät sitten autettu hevosten hoitamisessa. Tallitöiden päälle sitten vielä ravihevosten treenausta ja kaveri vielä iltaisin pitää ratsastustunteja (aikalailla viitenä päivänä viikossa, 1-2 (2,5) h per ilta). Ja sitten vielä välillä ne ravipäivät, mutta silloin ei sitten tunteja ole. Kyllä sitä itse ajattelee että ei itsestä olisi tuohon hommaan kun päivästä toiseen ilman lomia pyörittää tallia ja tekee kaikki hommat itse. Tuntuu että usein on kauhea kiire että ehtii kaikki karsinoiden siivoukset ja hevosten ajot tehdä ennen kuin tuntilaiset tulee. Joskus on harjoittelijoita apuna ja sitten on yks nuori aikuinen auttelemassa melkein aina iltaisin tuntilaisten kanssa. Aamutalliin taitavat tulla siinä 8-9 aikaan, sitten puolenpäivän aikaan käyvät kotona syömässä (talo ja talli eivät ole samassa pihassa) ja tulevat tunnin/parin jälkeen takaisin. Iltatalli sitten siinä 19-20.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   10.5.25 11:36:05

Viisi hevosta, teen lähes kaiken yksin joka ikinen päivä, ei ole miestä tai perhettä auttamassa. Vuokralaiset auttavat välillä, nykyään vähemmän, mutta onneksi sen verran, että yhden yön voi olla satunnaisesti poissa; ehkä viisi tai kuusi kertaa vuodessa. Ensimmäinen ulkomaannatka viiteen vuoteen odottaa syksyllä. En käy muualla töissä tämän lisäksi, en todellakaan jaksaisi perustöiden lisäksi tätä rumbaa, vaikka hevosia vähän. Ellei sitten pystyisi esimerkiksi pitämään vapaalla heinällä, nyt jaan päivisin heinät 4-5 tunnin välein.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.5.25 13:32:46

Aivan liikaa. Loma joskus olisi kiva. Seitsemän päivää viikossa. 8 aamutalli, tallinteko. Sen jälkeen päiväheinät, iltapäiväheinät ja iltatalli 21.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.