Lähettäjä: Metris
Päivämäärä: 9.5.25 06:24:59
3 omaa kotipihassa, päivätyö toimistossa. Normaalisti olen tehnyt kaiken muun itse, paitsi valmiiksi kottareihin laitetut päiväheinät on heittänyt se, joka sopivimpaan aikaan on tontilla. Aikanaan tallihommiin osallistui likka enemmän (11-17-vuotiaana), vastineeksi kuskasin häntä sitten aika paljon kavereille urheilua ihmisen kuskaamisen (2-6x viikossa) lisäksi.
Korona-aika toi etäilyt ja helpottaa edelleen. Siippa tekee paljon etänä, mutta on myös työmatkoilla, enimmillään 5 viikon keikalla ollut. Mulla on nyt työn alla homma, jossa mullekin tulee työmatkoja, joten siippa on päässyt osallistumaan tallihommiin aikaisempaa enemmän. On meillä reissut osuneet samaan aikaankin, silloin likka tulee apuun. On asunut omillaan jo pitempään.
Oon tehnyt systeemit helpoiksi ja nopeiksi tehdä. Sapuskat pistän värikooditettuihin kuuppiin valmiiksi, hevoset kulkevat tarhaan ja tarhasta kujaa pitkin. Heinät on tallin varastossa ja sinne pääsee sisältä suoraan, samoin katettu lantala on tallin kyljessä oman oven takana.
|