Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyvä ratsastussaappaat?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.5.25 10:25:36

Mitkä teillä ovat kestäneet noista keskihintaisista 200-300€ ratsastussaappaista hyvin käyttöä? Ratsastusta 2-3 hevosta päivittäin, ulkokeleissä.

Pari edellistä olen ostanut 150€-200€ Hööksistä, mutta kuluvat pohkeen kohdalta läpiasti puhki muutamassa vuodessa.

Mallina saisi olla kapea nilkka, mutta kuitenkin suhteellisen leveä pohje. Edelliset saappaat ollut normaalileveällä pohkeella, eli ei kuitenkaan tarvitse olla mikään extraleveä. Jää vain nilkkaan helposti tyhjää, joka tietenkin painuu vielä enemmän kasaan ja ruttuun ja hiertää

Re: Hyvä ratsastussaappaat?

Lähettäjä: ego7 
Päivämäärä:   5.5.25 11:05:09

Ego7 voisi olla sulle sopiva saapas. Kannattaa kuitenkin tehdä hintavertailua, kun niitä näköjään myydään 340-550euron hintahaarukalla. Hyvä saapas ja pohkeessa joku kulutusta estävä käsittely.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.5.25 20:10:19

Vinkkinä: ei oo maksanut paljoa paikata kuluneet kohdat suutarilla

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   6.5.25 20:24:03

Mulla oli ensin Tonics jodhpurit ja ne oli niin hyvät että uskalsin sit sovittamatta tilata Tonics Jupiter saappaat ja kerralla osui kohdalleen. Istuu kuin hanska sisäänratsastuksen jälkeen. Olleet nyt pari vuotta käytössä eikä kulumisen merkkejä näy. Mulla leveällä pohkeella ne myös.
Horzella ainakin myynnissä Tonics Jupiter tall boot.

Päivämäärä:   6.5.25 22:37:17

Vinkkinä: ei oo maksanut paljoa paikata kuluneet kohdat suutarilla

^^ Ei oo koskaan kyllä tullut mieleenkään, et voi paikata, vetoketjuja kyllä korjautettu

Päivämäärä:   6.5.25 22:42:01

Ja heti tuli kyllä pari saapasmerkkiä mihin en ole edes aikaisemmin törmännyt, niin että osuisi kokeiluun

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   6.5.25 22:47:29

Mäkin tilasin tonicsit kokeiluun Horzelta. Vaikuttivat todella laadukkailta. Harmi, että itselle niissä oli liian väljä nilkka/jalkapöytä. Mulla extra kapea nilkka siis, muuten olisin ehdottomasti pitänyt. Jos AP nilkka kapeahko normaali, niin suosittelen

Lähettäjä: Tiia 
Päivämäärä:   7.5.25 00:03:40

Mulla mh, muista ei kokemusta. Oon tykännyt

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.