Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Istuntavalmentaja!

Lähettäjä: Pompotin 
Päivämäärä:   4.5.25 14:21:05

Aihe jakaa varmasti mielipiteitä, mutta kokeillaan kuitenkin:

Paljon vuosia takana, kroppa sen mukaisessa kunnossa. Haluaisin löytää valmentajan, joka pystyy auttamaan kehoa toimimaan oikein ratsastuksessa. Voi olla joko hevosen kanssa tai ilman. Kunhan on oikeasti hyvä ja saa apuja.

Uusimaa alueena.

Suositelkaa!

Re: Istuntavalmentaja!

Lähettäjä: Kv 
Päivämäärä:   4.5.25 15:06:34

Aira Toivola, mutta ainoastaan istuntaan. Ei ymmärrä hevosen liikkumisen päälle sinänsä, vaikka siis pitää tunteja, joissa ratsastetaan. Varsinaisen ratsastusvalmentajan (eli hevosen ratsastukselliseen parantamiseen) tarvitset erikseen.

Lähettäjä: Sofia 
Päivämäärä:   4.5.25 15:12:46

Anita Arponen, taitava myös muussa kuin istunnossa mutta siinä erityisesti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.5.25 15:14:19

Pitääkö Pakulan Sari enää tunteja? Olisi fysioterapeutti ja personal trainer, joten osaa antaa myös ilman hevosta tehtäviä kotiläksyjä

Päivämäärä:   4.5.25 15:16:49

AT ei vakuuttanut, kokeilin. Arposta olen miettinyt, olisiko hyvä... fyssaripohja voisi olla hyvä. Kiitoksia vastauksista!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.5.25 16:49:52

Anita Arponen. Yksi parhaista, kenen tunneilla olen käynyt.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.5.25 17:31:09

Voitte katsoa, mitä pohjia on AT-pilateksen takana. Kyllä sieltä tiimistä löytää rautaista ammattitaitoa paljon enemmän kuin useimmilla muilla vastaavilla.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.5.25 17:43:01

Opettajat ja valmentajat mahdottoman tehtävän edessä, jos pitäisi taikoa parempi istunta huonokuntoisille, jäykille tädeille, jotka eivät harjoita ratsastustuntien ulkopuolella mitään liikuntaa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.5.25 17:49:05

Suosittelen jotain itse ratsastavaa ja hevosen liikkumisesta ymmärtävää fyssaria. Osaa nähdä kokonaisuuden parhaiten! Itse saanut tällaiselta paljon apua ja kotiläksyt

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   4.5.25 19:00:51

Anita on paras! Nimenomaan auttaa ratsukkoa liikkumaan paremmin, ei pelkästään tuijota istuntaa ja unohda kaikkea muuta

Päivämäärä:   4.5.25 19:25:09

Kiitos M avuliaasta kommentistasi

H: tämä on mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta mistä tuollaisen löytäisi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.5.25 19:28:00

Pakulan Sari olisi tuollainen, jos vielä pitää tunteja.

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   4.5.25 19:53:55

Anne Porevirta myös Anitan ohella hyvä istuntaan huomiota kiinnittävät valmentaja

Lähettäjä: Uu 
Päivämäärä:   4.5.25 20:11:41

Sari Pakula on ihan huippu!

Päivämäärä:   4.5.25 20:36:11

Sanna Ylösmäki. Valmentaja ja hieroja. Hahmottaa ratsukon kokonaisuutena, sekä ratsastajan että hevosen vinoudet ja purkaa pulmia asteittain edeten.

Lähettäjä: Hoppe 
Päivämäärä:   4.5.25 20:47:04

Suosittelen myös Sanna Ylösmäkeä! Todella tarkka silmä ja laaja työkalupakki haasteiden ratkomiseen.

Lähettäjä: Vink 
Päivämäärä:   5.5.25 09:37:32

Anitalta puuttuu näkemys ratsukon kokonaisvaltaisesta tasapainosta ja lisäksi korjaa kaikki ratsastajat takanojaan hevosen liikettä vastaan, jolloin ratsastaja joutuu pitämään itsensä satulassa ohjasta vetämällä.

Fyssarina ja kehonhuoltajana varmasti ok, mutta ymmärrys ratsukon biomekaniikasta ja asioiden tuntemisen merkityksestä puuttuu täysin.

Päivämäärä:   5.5.25 10:10:09

Onko equstomissa vielä toimintaa ?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   5.5.25 10:40:04

olen eri mieltä Vinkin kanssa, että Anita korjaisi takanojaan. Itse en ainakaan ole havainnut tuollaista

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.5.25 11:09:32

Itsellä myös täysin eri kokemus vinkin kanssa. Anita kyllä nimenomaan katsoo ratsukkoa kokonaisuutena ja korjaa ratsukkoa nimenomaan niin, että hevonen pystyy kantamaan ratsastajan mahdollisimman hyvin ja, että ovat tasapainossa keskenään.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   8.5.25 10:15:27

Sanna Siekkinen!!

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   8.5.25 11:35:32

Kuka tahansa sellainen, joka ei tee asiasta vaikeaa ja pitkää muistilistaa biomekaniikan tai muun hienon sanan nimissä. Hyvä, kokenut ratsastuksenopettaja saa jo usein oikein hyvän istunnan aikaan. Ja ratsastukseen erikoistuneet fysioterapeutit voivat olla myös iso apu. Myös muutama taitava cr ohjaaja löytyy, joilla on erinomaista näkemystä. Muut menetelmät, etenkin nämä pari uudempaa istuntavillitystä tapaavat tehdä istunnasta aivan hirveän jännittyneen, vaikka ratsastaja ei sitä itse aina edes tunnista.

Päivämäärä:   8.5.25 11:59:21

Just anita on mulle useamman tunnin ohjannut asentoa pois takanojasta.

Mun mielestä hierojana ymmärtää ihmisen kehon rajoitteita ja syy-seuraussuhteita, lisäksi huomioi hevosen liikkumisen ja ymmärtää myös sitä, miten ratsastajan muutos vaikuttaa hevoseen. Koen myös olevan hevosystävällinen valmentaja, eli ottaa huomioon hevosenkin rajoitteet ja sen, ettei kaikkea voi tai kannata korjata kerralla.

Itse olen tosi tyytyväinen ja myös mun hevonen on hänen tunneillaan ollut tyytyväinen.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.5.25 12:25:41

Aira Toivola sekoitti mun istunnan täysin ja sitä korjaillaan edelleen vuosien jälkeen, koska menin hänen ohjeista ihan lysyyn koko yläkropasta..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.5.25 12:34:30

Itse sai avun Annika Schulmanilta, tietty vaati pitkäjänteistä sitoutumista molemmilta. Sitä ennen oli käyty Pakulla ja Toivolalla - ei saatu haastetta ratkaistua.

Kannattaa kokeilla eri valmentajia ja sitten tehdä päätös. Aina voi vaihtaa, jos tuntuu, ettei homma sillä kertaa nappaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.5.25 14:18:16

Suositukset anitalle!

Päivämäärä:   8.5.25 14:20:22

Kiitos vastauksista.
Netistä fyssaripohjalta löytyi kaksi, riding fysio ja fysioekipage. Ehkä suuntaan sinne.

Lähettäjä: Silli 
Päivämäärä:   9.5.25 15:41:29

Anita Arponen. Ja täysin eri mieltä Vink:in kanssa: Anita ratsastaa, valmentautuu ja kilpailee itse ja varmasti nimenomaan ymmärtää RATSUKON tasapainosta ja liikkumisesta enemmän kun moni muu. Näkeehän sen hänen oppilaidensakin istunnasta joita julkisesti instasta löytyy.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   11.5.25 13:30:41

Myös eläinfysioterapeuttien listalta voi löytyä sopiva. Hehän ovat kaikki alkujaan ihmispuolen fyssareita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.