Lähettäjä: --
Päivämäärä: 2.5.25 11:15:49
Itse hierotutan hevosen säännöllisesti siksi, että hieronnassa löytyy ne jumit ja ongelmakohdat, esimerkiksi satulan epäsopivuus näkyy jo varhaisessa vaiheessa hieromalla.
Eli hieronta on tietyllä tavalla diagnostiikkaa, ja sopiva liike on lääkettä siihen löydettyyn oireeseen. Eli tarvitsen hierojan kertomaan, mitä minun kannattaa hevosessa jumpata.
Voisin hieroa hevosen tietty itsekin, mutta käytän mieluummin ulkopuolista, koska itse näen ja kosken hevosta päivittäin, mikä sokeuttaa omaa silmää hitaille muutoksille. Tarpeeksi usein ja riittävän harvoin käyvä hieroja puolestaan on mestari löytämään juuri ne hiljaa hiipien tulevat jumit.
Itse käyn hierojalla, koska teen toimistotyötä ja olen huomannut että hieronta yhdessä salitreenin kanssa pitää niskaperäiset migreenit poissa. Pelkästä salitreenistäkin on apua, mutta ihan kuten hevosenkin kohdalla, hieroja löytää sieltä ne hitaasti ajan kanssa muodostuneet jumit ja toispuoleisuudet, joita en itse tunnista, koska olen omissa nahoissani koko ajan.
|