Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minne hevonen myyntiin?

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   29.4.25 15:27:16

Suositelkaa välittäjää jonne voisi kivan kisaruunan laittaa välitykseen. Kertoa saa kaikkea mitä suositeltavasta paikasta tietää. Toukokuun aikana, viimeistään kesäkuussa toive myyntiin. Ei paikkoja missä myytävät roikkuu monta kuukautta!

Re: Minne hevonen myyntiin?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.4.25 16:11:12

Rake tallit, kauppa tuntuu käyvän.

Lähettäjä: Lina 
Päivämäärä:   29.4.25 16:13:45

Rakella menee halppikset kaupaksi. Ihmisten on laskettava hintaa huomattavasti että heillä menee.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   29.4.25 16:30:31

Roosa Lappalainen tai Sami Siltakorpi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.4.25 17:10:39

lähelläkään sitä hintaa mistä oli alunperin puhe kun hevosta sinne veitte ette tule samaan, siihen kannattaa varauta, halpishepat liikkuu ja niidenkin hinnat tulee alaspäin

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.4.25 17:15:03

Millainen hevonen alottajalla olisi tulossa myyntiin?

Lähettäjä: www 
Päivämäärä:   29.4.25 17:22:26

Mikä hintaluokka? Rakella tosiaan kauppa käy – uskoisin, että siksi koska valikoivat hevoset myyntiin joiden uskoo menevän kaupaksi ja moni seuraa heidän myyntikanaviaan (minäkin). En silti usko, että (monien) kymmenien tuhansien hevoset liikkuvat koska ostajakunta taitaa enemmän olla harrastelijoita.

Jos hevonen kilpailee isommalla tasolla niin miettisin heitä joilla myös esim. valmennettavia ja jotka mahdollisesti voi kilpailla hevosella itsekin jotta se saa näkyvyyttä kisoissa. Äkkiseltään tulee mieleen Madis, jolla on suhteita maailmallekin.

Lähettäjä: Nii 
Päivämäärä:   29.4.25 17:37:58

Kalliimmat myydään valmentajien kautta jolloin jokainen välikäsi ottaa oman osuutensa hinnasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.25 18:12:22

Koulu vai esteheppa?

Päivämäärä:   29.4.25 18:15:46

Jos sinulla on joku ihan perus hevonen niin myy itse. Otat siitä vastaavat videot kuin Rakella ja laitat hintapyynnin tarpeeksi alas. Jos et itse osaa ratsastaa niin maksat jollekin ratsutuksesta sen verran että saat ne videot. Jos sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin välitys niin Rakella liikkuu, mutta luultavasti varsin tingittyyn hintaan + välityskulut -- jos he ottavat hevosesi, joten tulisi halvemmaksi myydä itse ja maksaa paikalliselle apukädelle hevosen liikutuksesta.

Laita se hinta alusta asti tarpeeksi alas ja kaikki tiedot ja videot esille niin hevonen menee kyllä kaupaksi Jos on käyttökunnossa eikä rikki tai erityisen vaikea. Rake tuskin saa siitä hevosesta yhtään enempää rahaa kuin sinäkään ellei sijaintisi ole todella hankala.

Lähettäjä: läksndfkjd 
Päivämäärä:   29.4.25 19:42:46

Yksin myynti on hankalaa ja v-tuttavaa. Lauma renkaanpotkijoita juoksee "koeratsastamassa" ja kyselee toinen toistaa tyhmempiä, sitä enemmän, mitä halvemmasta hevosesta kyse. Vaaditaan täydellisen tervettä vähintään HeA/100cm hevosta, 7-10 vuotiasta mutta saisi maksaa max 5000 ja siitäkin tingitään.
Jos hermo kestää kaiken maailman idiootit ja ensihevosen ostajat niin myy itse, ehkä säästät siinä muutaman satasen.
Ja varaudu sitten siihen että se hevosen ostanut soittaa 6kk päästä ja syyttää sua huijariksi, vaikkei itse halunnut tehdä ostotarkkia.

Rakelle veisin jos mulla ois ns tavishevonen.

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   29.4.25 21:50:02

Hevonen 14v pieni kouluhevonen, kisattu kansallista HeA, hyvin tuloksin. Osaa vaativan tehtäviä mutta ei kisattu kuskipuutteen vuoksi. Hyppätty kotona 110cm saakka mutta ei kisattu esteillä pariin vuoteen kun olen koulupainotteinen. Toiminut myös lapsiratsastajalla ja kisannut myös. Helppo mutkaton kaveri, pieneksi hevoseksi hyvät liikkeet.
Itse muutan toukokuun lopussa pois Suomesta, siksi mietin välittäjää.
Tämä ei ole alle 10t hevonen.

Päivämäärä:   29.4.25 21:52:18

Rakelle veisin ja vien jos joskus omani myyn ja sielä vielä toimintaa

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   30.4.25 06:00:29

Ostajana sanoisin että älä vie Rakelle. Huono maine.

Lähettäjä: Kiinnostaa 
Päivämäärä:   30.4.25 06:55:26

Minna, minkä hintaiseksi arvioit hevosesi? Tuollainen menee heti kaupaksi ihan itse myymälläkin jos kestää käyttöä ja hinta-arvio on realistinen.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   30.4.25 08:58:59

Mulla on ostaja heti pienelle kouluhevoselle jos on oikeasti pieni!

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   30.4.25 11:11:41

Kun hinta kohtaa laadun niin menee nopeasti kaupaksi. Ongelma tulee siitä, että laatu arvioidaan myyjän toimesta väärin ja siihen lisätään vielä tunnearvo päälle.

Ostajat ovat hintatietoisia ja kun teet hyvän rehellisen myynti-ilmoitus en vältyt myös renkaanpotkijoilta.

Hyvä ja rehellinen ilmoitus ei ole kilometrin mittaunen liibalaaba sepostus. Hyvässä myynti-ilmoituksessa on FAKTAT:

Ikä
Koko
Rotu
Koulutustaso (nykyinen)
Käyttötarkoitus/ mihin ja kenelle soveltuu
Käyttäytyminen ( tallitavat, kengitys, lastaus, kuljettaminen, toiset hevoset, millainen ratsastettaessa)
Terveystiedot, mikäli sanomista, tarkemmin yv.
Hevosen nimi niin ostaja voi etsiä kisatulokset ja sukutiedot

Kunnolliset rakennekuvat molemmilta sivuilta ja edestä.
Videot joissa näkyy kaikki askellajit molemmista suunnista.

Jos myyjä ei kykene näitä tietoja laittamaan, tulee ostajalle tunne, että nyt kalastellaan korkeampaa hintaa kuin hevosen arvo ja luultavasti yritetään pimittää jotain.

Lisäksi myyjällä täytyy itsellään olla tiedossa minkä hinnan hevostaan haluaa. Myyjä ei voi lähteä kastelemaan koska silloin tulee miljoona kyselyä ihmisiltä jotka haluavat puoli-lmaiseksi tai ylläpitoon. Tai jos ilmoitukusessa puutteelliset faktat niin joutuu kysymään niitä puuttuvia.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   30.4.25 13:52:06

Kouluhevosen vein Suvi Kettuselle Nybackaan. Ottaa nykyään vain 1 myytävän kerrallaan, ja esitteli ja ratsasti itse hevosen. Hyppää myös esteitä jonkin verran.
Hevonen myytiin 3 viikossa ja ostaja tinki 500e. Kiva pienempi talli, jossa maeesi ja hyvät pohjat. Sipoossa. Voisi sopia aloittajalle, oma kokemus oli asiallinen.

Lähettäjä: Lina 
Päivämäärä:   30.4.25 17:07:09

H: kelpaisiko 148cm poni?

Lähettäjä: Zx 
Päivämäärä:   30.4.25 19:02:52

Kysy Asta Heinoselta mikä hänen tilanne on. Auttoi tuttua hevosen myynnissä, eli hoiti yhteydenpidon ja otti ostajaehdokkaat vastaan. Vahva kouluratsastuspohja, kisaa nykyään esteillä ja ratsuttaa eri tyyppisiä hevosia.

Lähettäjä: Kiinnostunut 
Päivämäärä:   30.4.25 19:57:19

Mikä pikkuhepan hinta mahtaa olla, onko paljon yli 10 t?

Päivämäärä:   30.4.25 21:15:34

Webbihevoset

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   30.4.25 23:06:25

Täälläkin on näyttävä tamma myynnissä. Liikettä on, iso laukka, todennäköisesti säädettävissä myöhemmin.

Lähettäjä: Www 
Päivämäärä:   1.5.25 08:53:31

Webbihevoset :)

Päivämäärä:   1.5.25 09:19:22

Kannattaa sitten varautua siihen että se oma ja välittäjän hinta pyynti eroaa toisistaan :) esim ratsut.fi on myynnissä älytön määrä hevosia 10-15t jotka eivät liiku mihinkään, koska hintaa on liikaa. Jos välittäjällä olo maksaa tonnin per kuukausi + 10% välityspalkkio niin kalliiksi tulee rokottaa sitä siellä yli kuukausi. Rakella on ollut myös hevosia jotka ei ole mennyt kaupaksi ja joita omistaja on yrittänyt myydä netissä sen jälkeen itse. Ihan vaan nettiä seuraamalla olen tämän todennut.

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   1.5.25 09:30:59

Aloittajan tilanteessa välittäjä on hyvä vaihtoehto, sillä aloittaja ei voi pitää hevosta muuton vuoksi. Rakea ja Nybackaa minäkin suosittelisin.

Myynnistä syntyy kuluja, se on selviö, mutta välittäjien luokse mennään katsomaan helpommin, kun siellä voi olla useampi kandidaatti plus että ostaja tietää että perus-tsekki on tehty ulkopuolisen tahon toimesta. Tarkoitan siis sitä, että välittäjä on katsonut, että myynti on realistista (hevonen riiittävän terve, kolme askellajia löytyy, ym). Yksityisen myyjän kanssa vastaan voi tulla mitä vaan, esim täysin rapakunnossa oleva hevonen, tai päälle päin selkeästi näkyviä terveysongelmia.

Lähettäjä: Edwin 
Päivämäärä:   1.5.25 09:46:40

Minä taas lähtisin enemmän Villen, Jasminin tai vaikka sen Madiksen suuntaan.
Todennäköisempää saada kunnollinen hinta hevosesta ja tavoittaa potentiaalisempia ostajia.

Päivämäärä:   1.5.25 20:45:02

Missään nimessä ei rake.
Ei voi suositella missään tapauksessa.

Lähettäjä: lilo 
Päivämäärä:   1.5.25 20:50:48

Hae sille nopeasti tulos vaB ja käytä hyppäämästä jotkut kisat, ammattilainen selkään niin ei pitäisi olla ongelma, mikäli hevonen on jo sillä tasolla. Sitten on paremmat markkinat heti!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.5.25 21:06:10

Miks porukka heittelee täällä jotain webbihevosia ratkaisuksi, kun se on vain alusta myyntiin, ei välittäjä? Jos hevonen on saatava suht nopeasti käsistä johonkin siinä ei suht hintava alusta ehkä ole se ratkaisu.
Luulen kyllä että noilla spekseillä ap saa hevosensa myytyä ripeästi.

Päivämäärä:   2.5.25 13:23:28

Mistä näkee mitään hintoja tuolle webbihevoset hommalle? Vai ilmaiseksiko toimii

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   2.5.25 13:47:43

"että välittäjä on katsonut, että myynti on realistista"

Välittäjän luona oleva hevonen on yleensä oikeasti myynnissä ja myös nähtävillä sovittuun aikaan. Myyjien kanssa ollut sellaisiakin kokemuksia että esittelyaikaa ei saakaan järjestettyä ja suunnitelmat myyjän puolelta muuttuvat toistuvasti.
Myyjät usein toivovat ostajia jotka eivät tuhlaa heidän aikaansa, mutta kyllä ostajat toivovat sitä myös myyjältä.

Tiedossani on myös tapauksia joissa kaikki on mennyt hyvin siihen saakka kunnes selviää että kauppakirja on lievästi sanoen erikoinen. Toki silloin se on oma vika, kun en ymmärtänyt etukäteen kysyä, ei olisi tarvinnut edes käydä katsomassa hevosta jonka "myynnissä" myyjä jättääkin omistusoikeuden itselleen.
Välittäjän kautta ei ehkä niin helposti tule tällaisia yllätyksiä?

Päivämäärä:   2.5.25 17:25:56

Webbi hevoset on tällä palstalla jo alas ammuttu vitsi. Kukaan täysijärkinen ei ota sitä sivua tosissaan.

Päivämäärä:   2.5.25 17:27:47

En tiedä ottaako Anna Kärkkäinen enää mitään ratsutukseen tmv mutta hänellä oli varsin asiallinen meno. Voin suositella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.