Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Erikoiseste

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.25 06:55:50

Mikä sun mielestä on erikoiseste esteratsastuskilpailussa?

Kuinka monta sellaista pitäisi olla radalla? Pitääkö jo pienissä luokissa olla erikoisesteitä?

Re: Erikoiseste

Lähettäjä: Kisaaja 
Päivämäärä:   28.4.25 08:14:43

Vesimatto, muuri, portit, lainelankut, vesieste

Itse oon nähnyt vesimattoa 100cm ja isommissa luokissa, muurit aika harvinaisia, portteja ja lankkuja on jonkun verran jo pienemmissä luokissa (alle 100cm) Mun mielestä pikkuluokissa ei ole tarvetta erikoisesteille mut ehkä just 100cm ja yli, toki jotain portteja ja lankkuja voi olla pienemmissä kin, itse en niinkään laske niitä erikoisesteiksi kun aika tavallisia

Re: Erikoiseste

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.4.25 08:58:32

Näin seurakisojen alle metrin luokkien menijänä erikoisesteeksi riittää ihan mikä vaan muista kuin pääasiallisesti puomeista ja yksinkertaisista johteista rakennettu este. Jotain erikoisempia täytteitä, johteita ja muita koristeita voi olla, ainahan ne näyttää kivemmilta katsojille. Tirtty niissäkin tasapaino, jonkun omituisen sponsoriesteen voi rakentaa puomeista, jos jo johteissa on tarpeeksi ihmettelemistä. Estetyypeistä puomeista rakennetut tyypit ihan ok, en koe esim. jonkun trippelin eroavan okserista tai kapeamman esteen olevan merkittävästi hankalampi. Sen erikoisempia esteitä en tällä tasolla toivo, kuitenkin ollaan aika aloittelijatasolla vielä ja eroja suorituksista löytyy kyllä ilman ratsastajien ja hevosten kiusaamistakin.

Isommissa luokissa olisi hyvä treenata jo erikoisempiakin esteitä ja mestaruuskisoissa ym. "tosipaikoissa" odottaisin näkeväni vähintään yhden erikoisemman esteen, vaikka sitten vaan sen vesimaton. Ja mitä kovemmalle tasolle mennään, sitä erikoisemman näköisiä esteet saavat olla ihan jo senkin takia, että esim. kansallisissa voi olettaa, että hevoset ja ratsastajat ovat jo nähneet ties minkälaisia esteitä eikä niitä tarvitse enää harjoitella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.