Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kypäriä soikeaan päähän?

Lähettäjä: Kypärää ostamassa 
Päivämäärä:   27.4.25 12:13:10

Vanha Charles Owen AYR8 vetelee viimeisiään ja uusi kypärä harkinnassa. Valinnanvaraa on tänä päivänä hurjasti, muttei oikein lähellä kauppoja mihin pääsisi kokeilemaan. Tuo AYR8 on toki yksi vaihtoehto, mutta aurinkolipallinen tai MIPS voisi myös kiinnostaa. Joten kehu soikeaan päähän sopivia kypärämalleja!

Re: Kypäriä soikeaan päähän?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.25 12:18:08

Samshield!

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.4.25 14:42:17

Mulla BOT Pardus sopi kuin nakutettu

Päivämäärä:   27.4.25 15:39:11

Msä tiedätte minkä muotoinen pää teillä on?

Lähettäjä: Vwy 
Päivämäärä:   27.4.25 18:18:20

Bot paras ehdottomasti!

Päivämäärä:   27.4.25 19:40:29

Ittellä niin soikea pää kuin voi olla. BOT ainut mikä istuu. Ei ehkä kaunein mutta toimivin.

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   27.4.25 19:49:26

BOT Lynx.

Lähettäjä: Kibi 
Päivämäärä:   27.4.25 19:54:28

Bot lynx myös tääl

Lähettäjä: N.N. 
Päivämäärä:   27.4.25 19:59:23

Bot pardus istuu! Ostin kypärän vuonna 2021 ja ollut loistava. Nyt tilasin uuden parduksen ja ei enää istukaan, kiristää otsalta. Oletteko huomanneet samaa? Olisiko malli muuttunut?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.4.25 20:07:20

.:Siitä että valtaosassa kypäristä jää sivuille liikaa tilaa.Eli pää ei ole pyöreä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.4.25 17:57:15

Equitheme wings (aurinkolippa ja MIPS löytyy) on ainut joka jotenkuten on sopinut omaan aidosti soikeaan päähän.
Esim.botin pardus on aivan liian pyöreä minulle, ei mahdu viereenkään.

Päivämäärä:   28.4.25 19:39:38

CO Kylo ja MyPS, molemmissa mips ja saa aurinkolipalla. Varmaan CO Halo myös sopii soikeaan päähän. BoTin uudet mallit sopii ainakin omaan soikeahkoon päähäni.

Päivämäärä:   28.4.25 19:47:29

Equithem wings on aivan uusi tuttavuus ? Ketä tota myy
Vantaata lähel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.4.25 20:21:04

Mulle BOT kypärät ei sovi yhtään, liian pyöreitä. Ostin messuilta b vertigon kypärän, järkevän hintanen ja mips. Eka kypärä joka oikeesti istuu mun soikeaan päähän.

Lähettäjä: Poniini 
Päivämäärä:   28.4.25 21:34:13

OneK ja CO on hyvin saman mallisia, oneK saa ovaalin mallisella täytteellä. Mun päähän BOT oli aivan liian pyöreä.

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   29.4.25 08:46:06

Mulle istuu CO:n Ayr8 kuin hanska, SP8 ok myös ja Wellington. BOT Pardus oli ihan liian pyöreä.

Muistelisin että Uvexx:illa oli joku malli mitä kehuttiin sopivan soikeaan päähän, en vaan kuollaksenikaan muista mikä...

Lähettäjä: mp 
Päivämäärä:   29.4.25 12:22:14

Uvexx exxential II

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   29.4.25 12:29:44

Mulla on soikeassa päässä Hööksin VG1 Matrix Mips JH Collection.

Lähettäjä: Soikea pää 
Päivämäärä:   1.5.25 09:10:05

Ärsyttää kun Botteja mainostetaan itse ostin kun sanottiin sen sopivan soikeaan päähän, ei todellakaan sopinut. Bot nimenomaan näytti olevan pyöreään päähän.

Päivämäärä:   1.5.25 09:18:48

En kyllä ymmärrä tätä soikea pyöreä ongelmaa. Mulle sopii kaikki kypärät jos vaan koko on oikea.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   1.5.25 13:23:06

CO aikalailla malli kuin malli. KASK jos haluaa laittaa enemmän rahaa. Uvex oli myös hyvän mallinen, mutta olin kokojen välissä. BOTit ei myöskään itselle sopinut sine päinkään vaikka tosiaan paljon kuulee puhuttavan että sopisivat soikeaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.5.25 20:18:40

Kun niissä BOT eissa on eri mallin kypäriä...

Lähettäjä: lilo 
Päivämäärä:   1.5.25 20:24:34

KASK minulla hyvä, ennen oli ayr8

Päivämäärä:   1.5.25 20:27:52

Osa BOT kypäristä sopii pyöreämpään ja osa soikeampaan päähän. Mun mielestä uudet mallit ovat aika soikeita, ainakin itselleni sopivat paremmin kuin monet muut kokeilemani.

Onko joku Uvexin mips-kypäristä soikea? Sopiiko esim. Exxential III tai Exxeed soikeaan päähän? Joku malli (todennäköisesti Elexxion) mulla oli kokeilussa ja se oli turhan pyöreä.

Lähettäjä: XoXo 
Päivämäärä:   1.5.25 21:48:49

CO, samshield ja antares

Päivämäärä:   2.5.25 04:36:04

Samshield ei kyllä oo soikeaan, nimenomaan pyöreään.

Lähettäjä: soikula 
Päivämäärä:   2.5.25 12:23:39

"En kyllä ymmärrä tätä soikea pyöreä ongelmaa. Mulle sopii kaikki kypärät jos vaan koko on oikea."

Eli todennäköisesti sinulla on pyöreä pää, koska suurin osa kypäristä menee pyöreään päähän. Jos soikeaan päähän laittaa pyöreään päähän sopivan kypärän, niin se joko puristaa otsalta ja takaraivolta, tai jos ottaa suuremman koon, niin sitten sivuille jää about nyrkin verran tyhjää tilaa ja päätä kääntäessä kypärä heiluu holtittomasti puolelta toiselle. Ei kovin miellyttävää, eikä turvallistakaan.

Lähettäjä: Valkovuokko 
Päivämäärä:   2.5.25 20:12:15

Hööksin perusmalli mullakin ainoa, joka ei paina otsalta, eikä sivuille jää järjettömästi tilaa.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   2.5.25 21:26:12

"Msä tiedätte minkä muotoinen pää teillä on?"

Jos pään sivuille jää tyhjää tilaa ja kypärä puristaa otsaa (ja takaraivoa) niin silloin pää on soikea.

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   2.5.25 21:35:20

Nimenomaa! samshield ei kyllä ole soikeaan päähän vaan pyöreään

Päivämäärä:   2.5.25 23:54:02

Jos kypärästä jää otsaan jälki, pää on todennäköisesti soikea ja pyöreän kypärän joutuu kiristämään paljon että se pysyy.

Lähettäjä: Kypärää ostamassa 
Päivämäärä:   3.5.25 11:51:39

Kiitos paljon vinkeistä! Kysyin liikkeestä tuosta Samshieldistä ja siihen on soikeaan päähän suunniteltu sisus, mutta kuori on kuulemma hyvin eri mallinen kuin CO. Sovittamaan kun en nyt pääse, en uskalla ostaa suoraan tuota Samshieldia, vaikka silmää miellyttää.

Onko kenelläkään kokemusta noista CO:n Kylo ja Halo -malleista? Mietin onko tuo Halo mitenkään turvallisempi/parempi kuin AYR8? Tuossa MIPS-mallissa taisi olla säätömekanismi, onkohan kuinka rimpula ja kuinka tukevan oloinen päässä? Kuinkahan lähellä tuo SP8 on malliltaan AYR8?

Lähettäjä: lop 
Päivämäärä:   3.5.25 12:00:16

AYR8 on mulle täydellinen ja kokeilin toiveikkaana Kyloa, joka tuntui liian pyöreältä, vaikka onkin säädettävä. Ylipäätään AYR8 (ja halvempi versio YR8) tuntuu tulevan paljon syvemmälle päähän ja tuntuu siksi jotenkin turvallisemmaltakin kuin mitkään säädettävät mallit.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   3.5.25 17:40:34

Equitare.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.