Lähettäjä: Hhg
Päivämäärä: 2.5.25 14:13:59
Oletteko siis saaneet liikuttaa kärryä käsin vetokoukkuun kiinnittämiseksi? Aiemmin jotkut ovat sanoneet, että vetoaisaan ei saanut käsin koskea vaan piti osata peruuttaa vetokoukku vetopään alapuolelle ja sitten vain lasketaan nokkapyörällä vetopää koukkuun.
Moni on saanut jättää kärryn irrotuksen jälkeen esim. hanskan maahan merkiksi, että mihin kohtaan pitää auton takarengas peruuttaa, että koukku on oikeassa kohdassa ja kärry helppo kiinnittää. Toisille taas sanottu, ettei niin saa tehdä vaan pitää osata peileistä katsoa oikea kohta miten peruuttaa ja jos jättää mitään merkiksi helpottamaan sihtaamista, niin hylky tulee.
Minä vasta harkitsen korttiluokan korottamista. Kun ajoin B-kortin, niin tutva oli ihan raivohullu. Huusi ja karjui koko ajan, ei edes tervehtinyt tavatessamme. Hän tuli hakemaan minut autokoulun aulasta ja opettaja sanoi, että tuossa on seuraava kokelas, niin nousin ylös ja olin käsi ojossa tervehtimässä ja hän katsoi minua pää punaisena ja huusi täysillä MENNÄÄN JO!!". Olin vähän hölmistynyt. Sama jatkui autossa koko kokeen ajan. Ei ainuttakaan lausetta normaalilla äänenvoimakkuudella tai asiallisesti. Karjui kaikki käskyt, gyvä ettei syliin tullut. Ei auttanut, että jossain vaiheessa vastasin jmhuutamalla "en ole kuuro, paitsi kohta olen, jos vielä huudat". Kun koe oli ohi, vaihtui kommunikointi asialliseksi ja sain palautteen. Läpi meni.
Kun sain lapun kouraan, että koe hyväksytty, sanoin, että hanki apua noihin saatan4nmoisiin peräpukamiin, niin ei tarvitse huutaa muille. Hän tuijotti hölmistyneenä. Kerroin tuosta huutamisesta ajo-opettajalleni "olipa asiaton äijä", niin hän sanoi "miehillä on usein karseat peräpukamat". Eli en ilmeisesti ollut edes kovin väärässä...
Tuo tapahtui v. 2003, eli yli 20 v sitten. En tiedä, saiko tai hakiko apua.
|